BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

PROTOKÓŁ Nr XXXV/2005 z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO

Drukuj
1 2 3

P R O T O K Ó Ł Nr XXXV/2005
z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 29 listopada 2005r.



Miejsce odbycia sesji - sala herbowa Starostwa Powiatowego w Skarżysku- Kamiennej, ul. Konarskiego 20


Godzina rozpoczęcia obrad - 9.00



W sesji udział wzięli:

- Poseł na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej – Pani Maria Zuba,
- Przewodniczący Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej – Pan Wiesław Piętek,
- Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Suchedniów – Pan Jan Komoń,
- Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów – Pan Tadeusz Bałchanowski,
- Nadkomisarz Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji – Pan Jakub Kosiń,
- Komendant Powiatowy Policji – Pan Michał Domaradzki,
- Komendant Powiatowy państwowej Straży Pożarnej – Pan Sylwester Hamera,
- Przedstawiciele organizacji społecznych i politycznych działających na terenie powiatu,
- Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu skarżyskiego,
- Starosta i Wicestarosta Powiatu,
- Sekretarz i Skarbnik Powiatu Skarżyskiego,
- Członkowie Zarządu Powiatu i Naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego,
- Radni Powiatu Skarżyskiego,
- Przedstawiciele lokalnych mediów.

Lista obecności radnych biorących udział w sesji i gości zaproszonych uczestniczących w obradach - w załączeniu.

Obradom Rady Powiatu przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu – Pan Wiesław Stępień.

Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – Kierownik Biura Rady Powiatu.



STRESZCZENIE POSIEDZENIA


Ad. pkt. 1 Otwarcie sesji.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień otworzył XXXV w kadencji sesję Rady Powiatu Skarżyskiego, następnie powitał gości zaproszonych na dzisiejsze obrady, Radnych Powiatu Skarżyskiego oraz wszystkich biorących udział w Sesji.


Ad. pkt. 2 Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.

Przewodniczący obrad – Pan Wiesław Stępień - poinformował zebranych, iż w dzisiejszej sesji uczestniczy 20 radnych, co stanowi 95 % ogólnego składu Rady. Stwierdził, iż jest to kworum zdolne do podejmowania prawomocnych uchwał i decyzji. Następnie oznajmił, iż zgodnie z § 19 ust. 3 pkt. 2) Statutu Powiatu Skarżyskiego, Sekretarzem dzisiejszych obrad zostaje Radna Dorota Żak.

Następnie oświadczył, że Państwo Radni wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej Sesji otrzymali projekt porządku obrad.

Zapytał - czy do przedstawionego projektu porządku XXXV Sesji Rady Powiatu Radni, lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi lub wnioski.

Ponieważ nie zgłoszono żadnych propozycji zmian Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek dzisiejszej Sesji.


Porządek XXXV Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został przyjęty jednogłośnie



Ad. pkt. 3 Przyjęcie protokołu z XXXIV Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.


Wiceprzewodniczący Rady – Pan Janusz Paczesny zgłosił wniosek o przyjęcie protokołu z XXXIV Sesji Rady Powiatu odbytej 18 października 2005 roku.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień - poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek.


Wniosek o przyjęcie protokołu z XXXIV sesji został przyjęty – jednogłośnie


Ad.pkt.4 Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego w okresie między sesjami.

Prowadzący obrady – Pan Wiesław Stępień - zwrócił się do Starosty Skarżyskiego - Pana Łukasza Wojciechowskiego o przedstawienie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu.

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego w okresie między sesjami tj. od 18.10.2005r. do 29.11.2005r.

/sprawozdanie przedłożone przez Pana Starostę – w załączeniu/

Wicestarosta – Pan Wiesław Gnat – odnosząc się do zaleceń Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego przedstawił wnioski wynikające
z przeprowadzonej analizy zatrudnienia i jego struktury w powiatowych jednostkach oświatowych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

/materiał w załączeniu/



Ad. pkt. 5 - Interpelacje i zapytania radnych.

W tym punkcie głos zabrali:

Radny Janusz Borowiec – na wstępie odnosząc się do przedstawionego przez Starostę sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu zwrócił uwagę, iż podczas poprzedniej sesji Rady Powiatu - 18 października br. Starosta udzielając odpowiedzi na zapytanie dotyczące konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Skarżysku - Kamiennej, poinformował o podjęciu decyzji w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora placówki do końca sierpnia przyszłego roku – Pani Dorocie Nowak - Małek. Natomiast ze sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu wynika, iż Zarząd powierzył pełnienie obowiązków dyrektora Pani Dorocie Nowak - Małek do 28 lutego 2006 roku. W związku z powyższym poprosił o wyjaśnienie, która z wypowiedzi jest zgodna ze stanem faktycznym. Następnie odnosząc się do pracy audytora wewnętrznego wskazał, iż w przyjętym przez Zarząd regulaminie pracy do 31 października miał zostać opracowany plan pracy audytora. Ponieważ w sprawozdaniu Starosty nie było na ten temat mowy zapytał czy taki plan został już opracowany i przyjęty przez Zarząd. Następnie zgłosił wniosek o przeprowadzenie dokładnej analizy efektów ekonomicznych sprzedaży nieruchomości położonej w Suchedniowie, ul. Harcerska 12. Zwrócił uwagę, iż w ciągu ostatnich kilku lat wydatkowano na utrzymanie tej nieruchomości środki publiczne w wysokości ok. 306 000 zł.: w tym wydatki remontowe i inwestycyjne – ok. 220 000 zł., podatek od nieruchomości – ok. 17 000 zł., koszty energii elektrycznej i dozoru nieruchomości – ok. 69 000 zł. Ponadto wskazał, iż sprzedaż uszczupliła budżet powiatu o dochody z wynajmu mienia, które za rok 2004 wyniosły ok. 50 000 zł. W związku z powyższym stwierdził, iż zysk ze sprzedaży przedmiotowej nieruchomości wynosi zaledwie ok. 230 000 zł. W przypadku stwierdzenia naruszenia dyscypliny finansów publicznych wniósł o skierowanie sprawy do właściwych organów. Zwrócił również uwagę na koszty w wysokości 434 732 zł., związane z remontem budynku przy ul. Legionów 131 na potrzeby SOSW nr 3. Biorąc pod uwagę wyższy z roku na rok budżet placówki, stwierdził, że trudno jest zauważyć oszczędności z tytułu zmiany lokalizacji ośrodka, o których byli przekonywani radni podczas podejmowania decyzji o przeniesieniu jednostki do Skarżyska – Kamiennej.
W dalszej części swojej wypowiedzi zgłosił wniosek w sprawie zmiany Uchwały Nr 137/XXI/2004 z dnia 23 września 2004 roku w sprawie: określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej w placówce opiekuńczo – wychowawczej, uwzględniającej Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 7 marca 2005 roku, jak również jego nowelizację z 20 października 2005 roku.

Radny Cezary Ciosk – odniósł się do remontu drogi nr 42, zwracając uwagę iż w związku z przebudową ul. Legionów w rejonie Ogrodów Działkowych wykonano naprawę rowów odwadniających. Zaznaczył jednak, że w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia na teren ogródków znajduje się rów odwadniający o dwu metrowej głębokości i ostro nachylonych ścianach. Podkreślił, iż ze względu na duży ruch pieszych w tym miejscu powstało znaczne zagrożenie wypadkiem. Dlatego też poprosił Starostę o rozpoznanie sytuacji i zapobieżenie ewentualnym wypadkom poprzez wykonanie krytych przepustów lub zabezpieczenie rowów barierami ochronnymi. Następnie ustosunkował się do zakończonego w pierwszej instancji procesu karnego członków Zarządu Miasta kierowanego przez Prezydenta Sylwestra Miernika i artykułu, który ukazał się w Echu Dnia. Kończąc odniósł się do kwestii artykułu, który ukazał się w ogólnopolskim nakładzie i dotyczył programu Domino, prosząc o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy prawdą jest, że powiat skarżyski jako jeden z 16 na 375 istniejących powiatów zakwalifikował się do programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych „Domino” i czy w ramach tego programu mieliśmy zagwarantowane środki w wysokości 1 mln zł rocznie przez okres 3 lat.
2. Czy prawdą jest, że powiat skarżyski z przyznanej na 2001 rok transzy w wysokości 1 mln. zł wykorzystał tylko 425.770zł.
3. Czy prawdą jest, że w wyniku braku nadzoru nad podległymi pracownikami doszło do przestępstwa fałszowania dokumentów finansowych w ramach rozliczania się z otrzymanych środków.
4. Czy prawdą jest, że w wyniku stwierdzonych przez PFRON Odz. Świętokrzyski w Kielcach nieprawidłowości, powiat wykluczony został z programu, co spowodowało utratę możliwości wykorzystania na rzecz osób niepełnosprawnych kwoty ponad 2,5 mln. zł.
5. Jeżeli powyższe informacje są prawdziwe to jakie działania zostały lub zostaną podjęte w celu naprawienia powstałych strat.

Zwracając się do Zarządu Powiatu wyraził przekonanie, iż powinniśmy wyjaśnić okoliczności tej bulwersującej sprawy.

/wystąpienie w załączeniu/



Ad. pkt.6 – Wolne wnioski i oświadczenia

W tym punkcie głos zabrali:

Pan Jakub Kosiń – Nadkomisarz Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej w Kielcach – korzystając z okazji, że jednym z punktów dzisiejszej sesji Rady Powiatu Skarżyskiego jest realizacja programu dotyczącego zapobiegania przestępczości w imieniu swoim jak i Komendanta Wojewódzkiego podzielił się kilkoma uwagami i wskazówkami. Zaznaczył, iż w naszym województwie ok. kilku lat kładzie się duży nacisk na współdziałanie policji z samorządami lokalnymi. Poinformował, iż w maju br Komenda Wojewódzka wspólnie z Akademią Świętokrzyską i Związkiem Miast i Gmin Woj. Świętokrzyskiego prezentowała wyniki badań na temat poczucia bezpieczeństwa mieszkańców naszego województwa w rozbiciu na powiaty i gminy. Celem tych badań było poszukiwanie możliwości współdziałania policji i zainteresowanych instytucji w tym samorządów w zakresie poprawy bezpieczeństwa. Z przeprowadzonych badań wynika, że społeczeństwo wskazuje przede wszystkim na zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży. Kończąc zwrócił uwagę na konieczność rzetelnej oceny istniejących programów i przyjęcia do realizacji na rok przyszły wniosków, które wypływają z oczekiwań społecznych. Ze strony Komendy Wojewódzkiej zadeklarował pomoc w realizacji podjętych przedsięwzięć.

Pan Jerzy Dubiel – Dyrektor Obwodu Lecznictwa Kolejowego – w imieniu pacjentów i pracowników OLK podziękował za dofinansowanie jednostki w kwocie 37.282 zł, które umożliwiło na uzupełnienie niedoboru sprzętu medycznego. Dodał, że dzięki temu zwiększona została oferta świadczonych usług w Obwodzie. Następnie zapoznał zebranych z zakupionym sprzętem. Zwrócił się również z wnioskiem o uwzględnienie w budżecie powiatu na rok 2006 kwoty 35 000 zł.z przeznaczeniem na zakup lampy rentgenowskiej.

Pan Lucjan Mróz – odniósł się do funkcjonowania szpitala w naszym mieście oraz wdrażania programu restrukturyzacji, chwaląc działania Zarządu Powiatu oraz dyrektora Pana Krzysztofa Grzegorka. Następnie zaapelował do Wójtów i Burmistrza, aby wspólnie z powiatem poręczyli kredyt dla ZOZ.

Pan Zenon Chaba – Prezes Konfederacji Pracy i Pracowników Oświaty i Wychowania – poruszył problem dróg na terenie naszego powiatu. Poinformował, iż na ul. Niepodległości urwał koło i zgodnie z procedurą wezwał policję, która spisała protokół. Jednak odszkodowanie nie zostało mu wypłacone, bowiem ubezpieczyciel stwierdził, iż wartość szkody nie przekracza kwoty 100 dolarów.

Pan Krzysztof Sułek – Przewodniczący Zarządu Powiatowego Ligi Polskich Rodzin - zapytał, jakie powiat skarżyski złożył wnioski w celu pozyskania środków finansowych z funduszy unijnych, ile dotychczas pozyskano środków oraz na jakie cele zostały wykorzystane. Ponadto w swoim wystąpieniu poprosił o zwrócenie się do GDDKiA w Kielcach w sprawie przywrócenia przystanku, który był usytuowany w ciągu dawnego odcinka drogi E7 w pobliżu skrzyżowania z drogą E 42. Następnie odnosząc się do sprawy bezpieczeństwa na terenie naszego miasta zapytał, co zrobi policja, aby nie dochodziło do przestępstw na ulicach naszego miasta takich jak ostatnio. Poinformował, iż ostatnio w ciągu dnia ok. godz. 11.30 doszło do kilku napadów na kobiety polegających na wyrywaniu torebek. Napadnięto również w godz. dopołudniowych na listonoszkę. Stwierdził, iż na ulicach nie widać patroli policji ani straży miejskiej, które zwiększyłyby poczucie bezpieczeństwa i ograniczyłyby liczbę występków.


Ad. pkt. 7 Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – odnosząc się do sprawy dróg na terenie powiatu poinformował, iż kategoria drogi powiatowej powstała 7 lat temu w wyniku reformy samorządowej. Wówczas byłe drogi wojewódzkie stały się powiatowymi i przekazane zostały w złym stanie technicznym. Dodał, iż dróg powiatowych na naszym terenie jest ok. 190 km i od momentu powstania powiatu sukcesywnie remontowane są poszczególne ulice. Podkreślił, iż w działaniach zarówno poprzednich jak i obecnych władz powiatowych nie ma ani złej woli ani lekceważenia problemu, inwestycje przeprowadzane są w ramach posiadanych środków. Odnośnie ul. Niepodległości jeszcze raz potwierdził, iż jej remont przewidziany jest na 2006 rok.
Odpowiadając na pytanie Radnego Janusza Borowca dotyczące planu pracy audytora wewnętrznego poinformował, iż został on już opracowany i przedstawiony na posiedzeniu Zarządu, jednak Zarząd uznał, że konieczne są pewne zmiany i będzie przedmiotem analizy na najbliższym posiedzeniu. Następnie odnosząc się do kwestii SOSW nr 3 stwierdził, iż decyzja dotycząca jego przeniesienia z Suchedniowa do Skarżyska była właściwa choćby ze względu na brak kanalizacji. Dodał, że dokładną analizę dotyczącą efektów ekonomicznych sprzedaży nieruchomości Radny otrzyma na piśmie.
Odnosząc się do sprawy „Domina” stwierdził, że nie zetknął się od strony formalno-prawnej z tym problemem. Oświadczył natomiast, że słyszał na ten temat wiele uwag, opinii i donosów. Ponieważ PFRON w Warszawie podjął decyzje w tej sprawie dalsze prowadzenie postępowania z naszej strony było nie zasadne. Faktem jest, że stwierdzono nieprawidłowości i osoba która była odpowiedzialna wdrożenie programu została odwołana ze stanowiska. W związku z powyższym niemożliwe stało się pozyskanie pozostałych środków z PFRON.

Komendant Powiatowy Policji – Pan Michał Domaradzki – odniósł się do wystąpienia Pana Krzysztofa Sułka informując, iż wszyscy sprawcy napadu na listonosza zostali w ciągu dwóch dni ustaleni i aresztowani. Wykryto również grupę sprawców dokonujących napadów na kobiety. Podkreślił także, że w porównaniu do lat ubiegłych nastąpił trzykrotny wzrost patroli pieszych na terenie miasta.



Ad. pkt.8 Sprawozdanie z realizacji programu restrukturyzacji Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej opracowanego przez Zdrowie i Zarządzanie Spółka z o.o. w Krakowie oraz osiąganych wyników finansowych jednostki.

Przewodniczący Rady przypomniał, iż zgodnie z przyjętą przez Radę Powiatu Uchwałą Nr 204/XXXI/2005 z 30 czerwca 2005 roku w sprawie: programu restrukturyzacji Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej opracowanego przez Zdrowie i Zarządzanie Spółka z o.o. w Krakowie zobowiązaliśmy Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej do wdrożenia i realizacji programu restrukturyzacji ZOZ w wariancie IV oraz do składania raz na kwartał, na sesjach Rady Powiatu Skarżyskiego sprawozdań
z realizacji programu i osiąganych wyników finansowych.

W związku z powyższym poprosił Zastępcę Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej - Pana Tadeusza Jasińskiego o przedstawienie sprawozdania z realizacji programu restrukturyzacji.

Pan Tadeusz Jasiński – Zastępca Dyrektora ZOZ – przedstawił sprawozdanie z realizacji programu restrukturyzacji ZOZ opracowanego przez Zdrowie i Zarządzanie Sp. z o.o w Krakowie. Na wstępie przybliżył następujące założenia IV wariantu programu: likwidacja oddziału laryngologii, pozyskanie dodatkowego kontraktu dla oddziału zakaźnego, zmiana obsady dyżurów lekarskich, redukcja zatrudnienia (zwolnienie 10% załogi), zaciągnięcie kredytu w wysokości 15.000.000 zł na spłatę zobowiązań wymagalnych oraz rekomendowane zmiany organizacyjne polegające na: połączeniu bloku operacyjnego z anestezjologią, połączeniu oddziału rehabilitacji i neurologii, zakontraktowaniu oddziału paliatywnego, włączeniu pracowni endoskopowej
w struktury oddziału chirurgii, a także inne proponowane zmiany: analiza kosztów badań laboratoryjnych, analiza kosztów badań wykonywanych na zlecenie SOR i Izby Przyjęć, przeprofilowanie części rehabilitacji w kierunku rehabilitacji wczesnoneurologicznej i kardiologicznej, uruchomienie szpitala jednego dnia przy poradni laryngologicznej. Następnie poinformował o podjętych dotychczas działaniach restrukturyzacyjnych jak również wyjaśnił powody rezygnacji z niektórych założeń.

/materiał w załączeniu/

Następnie w tym punkcie głos zabrali:

Wicestarosta Powiatu – Pan Wiesław Gnat - przedstawił opinię Zarządu Powiatu, co do realizacji programu restrukturyzacji ZOZ.

/materiał w załączeniu/


Przewodniczący Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Pan Stanisław Kopeć przedstawił opinię Komisji w sprawie realizacji programu restrukturyzacji ZOZ.

/materiał w załączeniu/


Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej – Pan Stanisław Surowski przedstawił stanowisko Komisji
w sprawie realizacji programu restrukturyzacji ZOZ.

/materiał w załączeniu/

Radny Janusz Borowiec – zwrócił uwagę na niezrealizowane działania restrukturyzacyjne, mianowicie: zrezygnowano z likwidacji oddziału laryngologii, nie pozyskano dodatkowego kontraktu dla oddziału zakaźnego, nie przeprowadzono redukcji zatrudnienia zgodnie z programem, nie połączono bloku operacyjnego
z anestezjologią, nie połączono oddziału neurologii i rehabilitacji, nie zakontraktowano oddziału paliatywnego. Następnie zapytał czy prawdą jest, że żona Pana Dyrektora Krzysztofa Grzegorka jest ordynatorem oddziału zakaźnego
i z tego powodu nie zostanie on zlikwidowany. Odnosząc się do zawartej w programie restrukturyzacyjnym struktury kosztów ZOZ, wskazał na znaczący wzrost kosztów energii cieplnej w roku 2004 w porównaniu do lat ubiegłych oraz koszty związane ze spalaniem odpadów medycznych. Oznajmił, iż w 2002 roku, gdy spalarnia funkcjonowała w strukturach ZOZ przynosiła dochody 18.000 zł miesięcznie. Od momentu jej wydzierżawienia, ZOZ ponosi koszty utylizacji odpadów w wysokości od 10.000 - 35.000zł. W związku z powyższym zapytał czy dyrekcja ZOZ zamierza w dalszym ciągu korzystać z usług firmy zewnętrznej. Kończąc zapytał, jakie Starosta podjął decyzje po zapoznaniu się z protokółem z kontroli przeprowadzonej w ZOZ przez Urząd Kontroli Skarbowej.

Radny January Lewandowski – wskazał, iż program opracowany przez firmę Zdrowie i Zarządzanie z Krakowa nie mógł zostać zrealizowany, ponieważ jest on nieprofesjonalny. Podkreślił, że we własnym gronie mogliśmy opracować dużo lepszy program. Przypomniał, iż główne założenia restrukturyzacji szpitala to zmiany organizacyjne, które miały przynieść określone efekty finansowe oraz zaciągnięcie kredytu, w wysokości 15 mln zł. Przeprowadzone działania restrukturyzacyjne odbyły się w niekorzystnej atmosferze, kosztem pracowników oraz spowodowały pogorszenie warunków wykonywania zawodu lekarza. Zwrócił uwagę na brak koncepcji funkcjonowania szpitala. Wyraził zdanie, iż zaniechanie budowy „szpitala kolejowego” sprawia, iż główny budynek szpitala powinien być przeznaczony na „łóżka ostre” dlatego też nie jest zasadne usytuowanie oddziału paliatywnego w budynku przy ul. Szpitalnej. Uznał, iż oddział paliatywny powinien wchodzić w skład zakładu opieki zdrowotnej, który zajmowałby się wyłącznie chorymi, zakwalifikowanymi do leczenia paliatywnego Podkreślił, iż w wyniku działań restrukturyzacyjnych oddziały wewnętrzny, kardiologiczny, chirurgii i ortopedii nie spełniają określonych standardów, co może spowodować nie zakontraktowanie usług medycznych przez NFZ. Z kolei za właściwe działanie uznał przekazanie w bieżącym roku dotacji dla szpitala na zakup sprzętu medycznego. Następnie odnosząc się do funkcjonującej w szpitalu kuchni, wyraził zdanie, iż pomieszczenia te powinny zostać wykorzystane na działalność medyczną. Dlatego też zwracając się do komisji rewizyjnej poprosił o sprawdzenie zasadności utrzymania kuchni w budynku szpitala w ramach planowanej kontroli ZOZ. Reasumując stwierdził, iż nie zaciągnięcie kredytu w wysokości 15 mln. zł spowoduje, że restrukturyzacja jednostki nie przyniesie zakładanych w programie efektów finansowych.

Radna Dorota Żak – odnosząc się do przedstawionych opinii Komisji Rady zwróciła się do dyrektora Pana Tadeusza Jasińskiego z prośbą o przedstawienie rzetelnej, a zarazem rzeczowej informacji na temat możliwości spłaty kredytu, która będzie stanowiła argument w rozmowach na temat poręczenia kredytu z przedstawicielami władz samorządowych gmin. Wyraziła nadzieję, że analiza kosztów badań laboratoryjnych jako jedno z działań restrukturyzacyjnych nie będzie się odbywała ze szkodą dla pacjentów szpitala

Starosta Powiatu – Pan Łukasz Wojciechowski – podkreślił, że wszelkie decyzje dotyczące szpitala podejmowane są przez Zarząd w oparciu o rozmowy ze specjalistami. Wyjaśnił, że powodem nie zaakceptowania propozycji restrukturyzacji ZOZ zgłoszonej przez Związek Zawodowy Lekarzy byłaby konieczność przejęcia przez powiat zadłużenia jednostki w wysokości 40 mln, co byłoby jednoznaczne z likwidacją powiatu. Poddał krytyce zarządzanie placówką, które polegało na braku przewidywalności w podejmowanych działaniach a doprowadziło do narastającego zadłużenia placówki. Poinformował, iż Zarząd poprosił dyrekcję ZOZ o przygotowanie dokładnej analizy dotyczącej możliwości spłaty kredytu.

Pan Tadeusz Jasiński – Z-ca Dyrektora ZOZ – odnosząc się do kosztów zakupu energii cieplnej stwierdził, iż nie jest właściwe porównywanie kosztów uzyskanych w latach ubiegłych z obecnymi albowiem na koszty energii cieplnej gdy nie była ona dostarczana prze firmę zewnętrzną składały się dodatkowo inne koszty min. koszty osobowe pracowników, woda, energia elektryczna, odzież ochronna. W związku z powyższym zaznaczył, iż należy porównywać koszty zakupu energii cieplnej od firmy zewnętrznej. Odnosząc się do kwestii spalarni odpadów medycznych zwrócił uwagę, iż z kontrola przeprowadzonej przez Urząd Kontroli Skarbowej nie wskazywała konieczności rezygnacji z usług firmy zewnętrznej. Podkreślił, iż dla biednych szpitali jest to dobra forma współpracy
i będzie ona kontynuowana. Następnie wyjaśnił powody wydzierżawienia spalarni stwierdzając, iż warunkiem przystąpienia do przetargu na spalanie odpadów medycznych był brak zadłużenia jednostki. Potwierdził, iż ordynatorem oddziału zakaźnego jest żona Dyrektora ZOZ, która pełniła tę funkcję przed objęciem przez Pana Krzysztofa Grzegorka stanowiska dyrektora szpitala. Pani Mariola Grzegorek jest jedynym lekarzem pracującym na oddziale, który posiada kwalifikacje do pełnienia obowiązków ordynatora. Odnosząc się do kwestii likwidacji oddziału zakaźnego, stwierdził iż jego utworzenie wymaga spełnienia określonych, bardzo rygorystycznych kryteriów, dlatego też szpital będzie się starał wynegocjować z NFZ wyższy niż dotychczas kontrakt na świadczenie usług medycznych na tym oddziale. Ustosunkowując się do funkcjonującej w szpitalu kuchni podkreślił, iż dostosowanie tych pomieszczeń dla potrzeb świadczenia usług medycznych wiązałoby się z ogromnymi nakładami finansowymi. Zaznaczył, iż żywienie poza szpitalne było wielokrotnie poddawane ostrej krytyce. Oświadczył, iż biorąc pod uwagę wynik finansowy za 10 miesięcy br należy stwierdzić, iż wszystkie oddziały wykonały kontrakt. Zwrócił uwagę na potrzebę funkcjonowania w naszym szpitalu oddziału paliatywnego. Odpowiadając radnej Dorocie Żak w sprawie analizy kosztów badań laboratoryjnych stwierdził, iż pacjent skierowany z POZ do szpitala powinien posiadać wyniki podstawowych badań. Zwrócił jednocześnie uwagę na wysoką jakość wykonywanych w szpitalu badań. W związku z powyższym dyrekcja ZOZ zwróciła się do Zarządu Powiatu, aby nie dokonywano rozbudowy laboratorium w MOMP, a jedynie usytuowano tam punkt pobrań natomiast badania realizować
w ZOZ.

Radny Andrzej Bętkowski – zapytał czy zostały rozwiązane problemy z dostawą gazu przez Karpacką Spółkę Gazowniczą i czy na bieżąco regulowane są przez szpital zobowiązania wobec zakładów gazowniczych.

Pan Tadeusz Jasiński – Z-ca Dyrektora ZOZ – szpital na bieżąco reguluje płatności za media, natomiast pozostałe wobec zakładu gazowniczego zadłużenie w wysokości. ok.700.000 zł jest przedmiotem ugody zawartej z wierzycielem i zostanie uregulowane po zaciągnięciu przez szpital kredytu w wysokości 15.000.000zł.

Starosta Powiatu – Pan Łukasz Wojciechowski – odnosząc się do kontroli przeprowadzonej w szpitalu przez Urząd Kontroli Skarbowej zwrócił się do szpitala o wyjaśnienie stwierdzonych nieprawidłowości, na podstawie, których opracowane zostało stanowisko, przesłane do UKS. Oznajmił, iż z posiadanych na podstawie rozmowy telefonicznej z Wiceprezes UKS informacji wynika, iż sprawa skierowana została do RIO i odbyło się kolegium w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Dodał jednak, że nie znane są mu wyniki rozprawy.

Poseł na Sejm RP – Pani Maria Zuba – na wstępie przeprosiła za nieobecność podczas ostatniej sesji. Przypomniała, iż w latach 1998-2001 rozstrzygana była kwestia funkcjonowania sieci szpitali w naszym województwie. Wówczas również podjęto decyzję o podporządkowaniu szpitali powiatom. Zaznaczyła, że system służby zdrowia jest bardzo trudnym problemem i w całej Europie nie ma idealnego modelu. Podkreśliła, iż w województwie świętokrzyskim funkcjonują jedynie dwa szpitale, które nie posiadają zadłużenia i jednym z nich jest szpital w Końskich. Następnie zapytała, jakie są efekty finansowe realizacji dotychczasowych działań restrukturyzacyjnych i czy wdrożenie programu pozwoli osiągnąć zakładany wynik finansowy. Kończąc wypowiedź zadeklarowała ze swej strony pomoc i współpracę.

Przewodniczący Rady – dziękując Pani Poseł za przybycie na sesję wyraził nadzieję, że mając trzech przedstawicieli w parlamencie uda nam się wyprowadzić szpital z kłopotów finansowych i będzie on funkcjonował dla dobra mieszkańców powiatu.



Ad.pkt.9 Sprawozdanie z realizacji Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Obywateli i Porządku Publicznego

Starosta Powiatu – Pan Łukasz Wojciechowski – zgodnie z uchwałą Nr XIV/82/2003 Rady Powiatu Skarżyskiego z 29.10.2003 roku, przedstawił Sprawozdanie z realizacji Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Obywateli i Porządku Publicznego za rok 2005.

/materiał w załączeniu/

Pan Andrzej Bętkowski – Przewodniczący Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego zwrócił uwagę, iż w ciągu dwuletniego okresu funkcjonowania programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony obywateli i porządku publicznego, szczególnie rok 2005 przyniósł widoczne efekty jego realizacji i wyraźną poprawę bezpieczeństwa na terenie powiatu. Za szczególnie ważne osiągnięcie uznał stworzenie Centrum Powiadamiania Ratunkowego oraz dalsze modyfikowanie i udoskonalanie systemu teleinformatycznego. Podkreślił ponadto ogromną rolę, jaką spełnia uruchomiony niedawno monitoring wizyjny miasta. Wspomniał o wyjazdowym posiedzeniu Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego w Komendzie Powiatowej Policji, podczas którego Członkowie Komisji mieli możliwość zapoznania się z funkcjonowaniem systemu monitoringu w mieście. Zwrócił również uwagę na widoczne już efekty jego działania. W związku z powyższym wyraził szczególne uznanie dla przedstawicieli władz samorządu miejskiego, którzy podjęli decyzję o budowie monitoringu. Za zasadne uznał włączenie się powiatu w jego rozbudowę oraz dalszą poprawę jakości działania CPR. Odnosząc się zarówno do programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony obywateli i porządku publicznego, jak i do materiałów stanowiących załącznik do przedstawionego sprawozdania z jego realizacji, stwierdził iż zadania zawarte w powyższym programie są skutecznie realizowane, w szczególności: kształtowanie pozytywnego wizerunku Policji, działania na rzecz dzieci i młodzieży związane z profilaktyką alkoholizmu, narkomanii, działania w zakresie edukacji na temat bezpieczeństwa. Podkreślił również zaangażowanie funkcjonariuszy Straży Pożarnej w pracę z dziećmi i młodzieżą poprzez udział w spotkaniach, organizowanie zawodów w sportach pożarniczych, systematyczne organizowanie turnieju „Młodzież zapobiega pożarom”. Następnie zaapelował do przedstawicieli samorządów gmin, aby doceniać pracę Ochotniczych Straży Pożarnych funkcjonujących na ich terenie i w miarę możliwości wspierać finansowo. W swojej wypowiedzi wyraził również nadzieję, iż koordynator odpowiedzialny za realizację programu będzie skutecznie wykonywał swoją pracę. Kończąc, poprosił aby w przyszłości sprawozdanie z realizacji programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony obywateli i porządku publicznego odnosiło się do realizowanych zadań ujętych w powyższym programie w formie tabelarycznej, a nie składało się z załączników przygotowanych przez poszczególne jednostki.



Ad.pkt.10 Funkcjonowanie Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej

Przewodniczący Rady poprosił Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy – Pana Kazimierza Zepa o przedstawienie informacji o stanie i strukturze bezrobocia w powiecie skarżyskim oraz planowanych w 2006 roku działaniach
w zakresie przeciwdziałania bezrobociu.

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy – Pan Kazimierz Zep – przedstawił informację na temat stanu i struktury bezrobocia oraz planowanych w 2006 roku działań w zakresie przeciwdziałania bezrobociu. Zapoznał również z aktualną sytuacją w zakresie funkcjonowania Urzędu Pracy.

/materiał w załączeniu/

Radny Janusz Borowiec - odnosząc się do działań w zakresie przeciwdziałania bezrobociu stwierdził, iż z przedłożonego przez Starostę sprawozdania wynika, iż w naszych placówkach oświatowych jest ok. 1225 godzin ponadwymiarowych, co w przeliczeniu daje 67 etatów. W związku z powyższym uznał za celowe podjęcie takich działań przez Wydział Edukacji i PUP, aby chociaż z części godzin ponadwymiarowych stworzyć dodatkowe miejsca pracy.



Ad.pkt.11 Sprawozdanie z realizacji Powiatowego Programu Przeciwdziałania Bezrobociu i Aktywizacji Lokalnego Rynku Pracy.

Starosta Powiatu – Pan Łukasz Wojciechowski przedstawił Sprawozdanie z realizacji Powiatowego Programu Przeciwdziałania Bezrobociu i Aktywizacji Lokalnego Rynku Pracy.

/materiał w załączeniu/


Ad.pkt.12 Informacja na temat oświadczeń majątkowych


Przewodniczący Rady przedstawił informację na temat dokonanej analizy oświadczeń majątkowych Radnych Powiatu Skarżyskiego.

/informacja w załączeniu/

Następnie poprosił Starostę Powiatu o przestawienie informacji na temat dokonanej analizy oświadczeń majątkowych Członków Zarządu, Skarbnika, Sekretarza oraz kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, a także osób wydających decyzje administracyjne w imieniu starosty.

/informacja w załączeniu/

Następnie zapoznał z informacją Naczelnika Urzędu Skarbowego dotyczącą przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych.
/informacja w załączeniu/


Ad.pkt.13 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał


1) Projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2005 rok, przedstawiła i uzasadnienia dokonała Skarbnik Powiatu – Pani Alina Skuza

Radny Stanisław Kopeć – Przewodniczący Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu przedstawił stanowisko Komisji informując, iż na posiedzeniu w dniu 24 listopada 2005 roku Komisja zaopiniowała powyższy projekt uchwały pozytywnie jednogłośnie, nie wnosząc żadnych uwag ani wniosków.

Radny Janusz Borowiec poprosił o wyjaśnienie, czy lekarz psychiatra został już zatrudniony w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

Wicestarosta Powiatu – Pan Wiesław Gnat odpowiadając na powyższe pytanie poinformował, iż lekarz psychiatra jeszcze nie pracuje w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Skarżysku – Kamiennej.

Ponieważ Radni nie zgłosili innych uwag ani Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.


Uchwała w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2005 rok została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 237/XXXV/2005

2) Projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na partnerstwo Powiatowego Urzędu Pracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Skarżysku – Kamiennej w realizacji projektu w ramach Działania 1.4 Sektorowego Programu Operacyjnego Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą „Niepełnosprawni u progu aktywności zawodowej” przedstawił Pan Leszek Lepiarz – Członek Zarządu Powiatu Skarżyskiego. Uzasadniając poinformował, iż Europejski Fundusz Społeczny jest nowym źródłem finansowania, z którego może korzystać Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarżysku – Kamiennej. Dokument programowy Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich w ramach priorytetu 1 działania 1.4 – Integracja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych daje możliwość ubiegania się jednostkom organizacyjnym samorządu terytorialnego o finansowanie projektów na rzecz osób niepełnosprawnych. W związku z powyższym Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przygotował projekt „Niepełnosprawni u progu aktywności zawodowej” obejmujący część opisową i finansową. Projekt wybierany będzie w drodze konkursowej w roku bieżącym zaś wymagalnym załącznikiem do wniosku o finansowanie projektu jest uchwała Rady Powiatu.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień zapytał, czy ktoś z Przewodniczących Komisji lub Radnych ma jakieś pytania lub uwagi do powyższego projektu. W związku z brakiem zgłoszeń poddał przedstawiony projekt uchwały pod głosowanie.

Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na partnerstwo Powiatowego Urzędu Pracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Skarżysku – Kamiennej w realizacji projektu w ramach Działania 1.4 Sektorowego Programu Operacyjnego Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą „Niepełnosprawni u progu aktywności zawodowej” została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 238/XXXV/2005.


3) Członek Zarządu – Pan Leszek Lepiarz – przedstawił projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Skarżyskiego i Skarbu Państwa. Uzasadniając podjęcie powyższej uchwały poinformował, iż pismami z dnia 10 marca 2005 roku oraz 6 maja 2005 roku Sąd Okręgowy w Kielcach zwrócił się do Zarządu Powiatu Skarżyskiego z prośbą o bezpłatne przekazanie – na rzecz Skarbu Państwa – pomieszczeń, w budynku przy ul. Sikorskiego 20 tj. lokalu użytkowego Nr 7 w skład którego wchodzą pomieszczenia na parterze oraz w podpiwniczeniu, sąsiadujące bezpośrednio z Wydziałem Ksiąg Wieczystych. Pomieszczenia te mają być wykorzystane na urządzenie przez Sąd Rejonowy elektronicznego systemu rejestru “Nowa Księga Wieczysta”. Adaptacja ta wykonana będzie ze środków Unii Europejskiej, a prace projektowe powinny być rozpoczęte jeszcze w roku bieżącym W związku z tym wykonano opracowanie budowlane wydzielając na parterze samodzielny lokal Nr 7 o powierzchni użytkowej 272,7 m2 i wartości 295.000 zł. Zarząd Powiatu Skarżyskiego nie chcąc uszczuplać majątku Powiatu wnioskuje o oddanie tego lokalu na rzecz Skarbu Państwa - na potrzeby Sądu Okręgowego w Kielcach i dokonanie zamiany tego lokalu – bez dopłat – na lokal Nr 1 położony w tym samym budynku, użytkowany obecnie przez PKO Bank Polski, stanowiący własność Skarbu Państwa. Lokal Nr 1 położony na parterze i I-szym piętrze z podpiwniczeniem posiada powierzchnię użytkową 612,3 m2 i jego wartość wynosi 661.000 zł. Po dokonaniu zamiany w lokalu tym w dalszym ciągu znajdować się będzie PKO BP, a pożytki uzyskiwane z wynajmu w całości wpływać będą do budżetu Powiatu.

Przewodniczący Rady podziękował za wyjaśnienia i poprosił Wiceprzewodniczącą Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego o przedstawienie opinii Komisji w sprawie omawianego projektu uchwały.

Radna Bogusława Krawczyńska - poinformowała, iż Komisja Infrastruktury Komunalnej na posiedzeniu w dniu 25 listopada br. zaopiniowała omawiany projekt uchwały pozytywnie jednogłośnie.

Ponieważ radni nie zgłosili uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Skarżyskiego i Skarbu Państwa została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 239/XXXV/2005.


4) Projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu określającego wysokość oraz warunki przyznawania nauczycielom zatrudnionym w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Skarżyski dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia w roku 2006 przedstawił Wicestarosta Powiatu – Pan Wiesław Gnat. Poinformował, iż zgodnie z art. 30 ust.6 i 6a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, organ prowadzący w uzgodnieniu z zakładowymi organizacjami związkowymi ustala corocznie regulamin określający wysokość oraz warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, a także szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw. Wskazał, iż zmiany wprowadzone do nowego regulaminu w porównaniu z poprzednim polegają na podniesienie górnej granicy widełek dodatków funkcyjnych dla dyrektorów i wicedyrektorów placówek, wzrost o 1 % dodatku za trudne warunki pracy co w skali roku daje kwotę około 40.000 zł.

Członek Zarządu Powiatu – Radny Jerzy Żmijewski uzupełniając wypowiedź Wicestarosty – Pana Wiesława Gnata poinformował, iż Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 28 listopada br. uwzględnił wszystkie wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki zgłoszone do powyższego projektu uchwały i wprowadza je w formie autopoprawki.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień podziękował za powyższe wyjaśnienia i poprosił Przewodniczącego Komisji Oświaty o przedstawienie opinii Komisji do powyższego projektu uchwały.

Radny Cezary Ciosk – Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki poinformował, iż Komisja zaopiniowała omawiany projekt uchwały pozytywnie przy jednym głosie wstrzymującym.


Radny Janusz Borowiec – zgłosił wniosek do omawianego regulaminu polegający na wykreśleniu z Rozdziału VII – Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, z ust. 7 następującego zapisu: „...jednak nie więcej niż za 4 godziny”. Uzasadniając wniosek poinformował, iż powyższy zapis jest nie zgodny z § 10 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 roku w sprawie: wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia i przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dni wolne od pracy. Stwierdził, iż regulamin ogranicza możliwości wypłacania nauczycielom wynagrodzenia za zajęcia realizowane w dni wolne tylko do 4 przepracowanych godzin, co jest nie zgodne z zapisami aktu wyższego rzędu, czyli przytoczonym wyżej rozporządzeniem. W związku z powyższym wniósł o wykreślenie powyższego zapisu z regulaminu.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień poddał pod głosowanie wniosek Radnego Janusza Borowca.


za przyjęciem wniosku głosowało – 14 radych
wstrzymało się od głosu 2 – radnych

/wniosek został przyjęty/

Ponieważ radni nie zgłosili innych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały wraz z poprawkami.

Uchwała w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu określającego wysokość oraz warunki przyznawania nauczycielom zatrudnionym w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Skarżyski dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia w roku 2006 została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 240/XXXV/2005.


5) Projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia regulaminu przyznawania nagród Starosty Powiatu oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Skarżyski przedstawił Pan Wiesław Gnat – Wicestarosta Powiatu. Przekazał, iż Regulamin wprowadza się w związku z art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela, który mówi, iż organy prowadzące szkoły przeznaczają 1 % planowanych rocznych wynagrodzeń osobowych na specjalny fundusz nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze oraz ustalają kryteria i tryb przyznawania tych nagród.

Radny Jerzy Żmijewski – Członek Zarządu Powiatu poinformował, iż Zarząd Powiatu uwzględnił wnioski Komisji Oświaty do powyższej uchwały
i w związku z tym zgłosił autopoprawkę do projektu Regulaminu polegającą na zmianie zapisów § 18 w następujący sposób: „Nagroda Starosty może być przyznana nauczycielom wymienionym w § 16, którzy posiadają najwyższą ocenę pracy pedagogicznej oraz spełniają co najmniej dziesięć kryteriów. Nagroda Dyrektora może być przyznana nauczycielom wymienionym w § 17, którzy posiadają pozytywną ocenę pracy pedagogicznej lub dorobku zawodowego oraz spełniają co najmniej sześć z następujących kryteriów. W imieniu Zarządu Powiatu wniósł o przyjęcie powyższego projektu uchwały.

Ponieważ radni nie zgłosili uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Uchwała w sprawie: zatwierdzenia regulaminu przyznawania nagród Starosty Powiatu oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Skarżyski została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 241/XXXV/2005.


6) Projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia regulaminu przyznawania dodatku motywacyjnego dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Skarżyski w roku 2006 przedstawił Wicestarosta Powiatu – Pan Wiesław Gnat. Poinformował, iż Regulamin wprowadza się w związku z art. 30 ust.6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela oraz § 1 ust. 6 pkt 2 Regulaminu określającego wysokość oraz warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia. Wskazał, iż Regulamin został uzgodniony ze związkami zawodowymi działającymi w oświacie.

Przewodniczący Rady poprosił o przedstawienie opinii Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki w powyższej sprawie.

Przewodniczący Komisji - Radny Cezary Ciosk poinformował, iż przedstawiony projekt uchwały został przez członków Komisji zaopiniowany pozytywnie.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień zapytał, czy ktoś z Przewodniczących innych Komisji lub Radnych ma jakieś pytania lub uwagi do powyższego projektu. W związku z brakiem zgłoszeń poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zatwierdzenia regulaminu przyznawania dodatku motywacyjnego dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Skarżyski w roku 2006 została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 242/XXXV/2005.

7) Projekt uchwały w sprawie: zmian w regulaminie przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2005/2006 z Powiatu Skarżyskiego będącego uczestnikiem porozumienia w ramach realizacji projektu pod nazwą: „Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Województwie Świętokrzyskim na rok szkolny 2005/2006”. Projekt uzasadnił i przedstawił Pan Wiesław Gnat – Wicestarosta Powiatu informując, iż wprowadzenie zmian do „Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendium dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych” wynika z przedłużającej się procedury wdrażania II edycji programu stypendialnego na rok szkolny 2005/2006 w ramach Działania 2.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”. W niniejszym regulaminie wprowadza się zmianę polegającą na przedłużeniu terminu składania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych z 29 września na 15 listopada. W imieniu Zarządu Powiatu wniósł o pozytywne zaopiniowanie omawianego projektu.

Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zmian w regulaminie przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2005/2006 z Powiatu Skarżyskiego będącego uczestnikiem porozumienia w ramach realizacji projektu pod nazwą: „Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Województwie Świętokrzyskim na rok szkolny 2005/2006”została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 243/XXXV/2005.


8) Projekt uchwały w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za 2005 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej przedstawił Pan Wiesław Gnat – Wicestarosta Powiatu informując, iż Sprawozdanie finansowe Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej za rok 2005 podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z art. 64 ust.1 pkt. 4 ustawy o rachunkowości. Rada Powiatu jako organ zatwierdzający sprawozdanie finansowe zgodnie z art.66 ust. 4 ustawy
o rachunkowości, wybiera biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej. Zarząd Powiatu upoważniony niniejszą uchwałą przeprowadzi postępowanie mające na celu wybór najkorzystniejszej oferty i przedstawi ją do zatwierdzenia Radzie Powiatu Skarżyskiego.

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej – Pan Stanisław Surowski przedstawił pozytywną opinię Komisji do powyższego projektu uchwały.

Ponieważ Radni nie wnieśli uwag ani wniosków do powyższego projektu uchwały Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień poddał go pod głosowanie.

Uchwała w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za 2005 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej została przyjęta jednogłośnie i uzyskała
Nr 244/XXXV/2005.


9) Projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr 187/XXIX/2005 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 kwietnia 2005r. w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 r. przedstawił i uzasadnił Wicestarosta Powiatu – Pan Wiesław Gnat. Poinformował, iż na podstawie art.35a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych Rada Powiatu w formie uchwały określa zadania na realizację, których przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przyznane samorządowi powiatowemu według algorytmu.

W związku z wystąpieniem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie o zwiększenie środków na dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, w wyniku przyznania w listopadzie br. przez Narodowy Fundusz Zdrowia dodatkowych środków na pokrycie limitu w ramach ubezpieczenia proponuje się przesunąć środki w kwocie 41 258,00 zł na następujące zadania:
1. rehabilitację społeczną tj. na dofinansowania zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze w wysokości 15.000,00 zł,
2. pożyczki przeznaczone na rozpoczęcie działalności gospodarczej albo rolniczej (w związku z rosnącym zainteresowaniem tą formą pomocy) w wysokości 26 258,00 zł w celu pełnego ich wykorzystania w 2005 rok
Kończąc poinformował, iż projekt powyższej uchwały uzyskał pozytywną opinię Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień zapytał, czy ktoś z Przewodniczących Komisji lub Radnych ma jakieś pytania lub uwagi do powyższego projektu. W związku z brakiem zgłoszeń poddał przedstawiony projekt uchwały pod głosowanie.

Uchwała w sprawie: zmiany uchwały Nr 187/XXIX/2005 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 kwietnia 2005r. w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 r. została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 245/XXXV/2005.


10) Projekt uchwały w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącego Zarządu Powiatu Skarżyskiego przedstawił Pan Janusz Paczesny – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień jako wnioskodawca powyższego projektu uchwały umotywował zasadność jej podjęcia. Przedstawił dotychczasowe uposażenie Przewodniczącego Zarządu Powiatu. Stwierdził, iż łączny miesięczny wzrost wynagrodzenia Starosty wyniesie 1281 zł. Wskazał, iż o zasadności podjęcia decyzji w sprawie zmiany wynagrodzenia przemawia: skuteczność w pozyskiwaniu do budżetu powiatu dodatkowych środków finansowych, które wyniosły ogółem ok. 6 mln zł, zmniejszenie bezrobocia oraz zwiększenie bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu skarżyskiego. Poinformował również, iż od 2001 roku wynagrodzenie Przewodniczącego Zarządu Powiatu nie ulegało podwyższeniu. Kończąc przypomniał Panu Starości o zaległym urlopie i konieczności jego wykorzystania. Następnie zapytał, czy ktoś z Przewodniczących Komisji lub Radnych ma jakieś uwagi lub pytania do projektu powyższej uchwały.

Radny Janusz Borowiec – w swojej wypowiedzi wyraził pozytywną opinię na temat pracy pana Starosty. Następnie wskazał, iż uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, ale z mocą obowiązującą od 1 września 2005 roku. Wyraził zdanie, że podwyżki dla pracowników Starostwa powinny również zostać wypłacone z wyrównaniem od września br.

Radny Jerzy Żmijewski – Członek Zarządu Powiatu poinformował, iż wzrost wynagrodzeń pracowników Starostwa Powiatowego zostanie zrealizowany w miesiącu listopadzie, ale z wyrównaniem od 1 września 2005 roku.

Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś ma jeszcze jakieś pytania lub uwagi do powyższego projektu. W związku z brakiem zgłoszeń poddał przedstawiony projekt uchwały pod głosowanie.

za przyjęciem uchwały głosowało – 13 radnych
przeciw głosowało – 0
wstrzymało się od głosu – 2 radnych

Uchwała w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącego Zarządu Powiatu Skarżyskiego została przyjęta i uzyskała Nr 246/XXXV/2005.


11) Projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego na rok 2006 przedstawiła Pani Dorota Żak – Sekretarz Komisji Rewizyjnej. Poinformowała, iż podjęcie niniejszej uchwały wynika z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym zgodnie, z którym Komisje przedkładają Radzie Powiatu swoje plany pracy oraz § 40 ust. 1 Statutu Powiatu Skarżyskiego, na podstawie, którego Komisja Rewizyjna działa według rocznego planu kontroli zatwierdzonego przez Radę Powiatu Skarżyskiego. Stwierdziła, iż plan pracy zakłada 5 kontroli, min.: w Zespole Opieki Zdrowotnej, Bursie Szkolnej oraz Rodzinnym Domu Dziecka. Ponadto Rada Powiatu może zlecić Komisji Rewizyjnej inne dodatkowe kontrole.

Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie przedłożonego projektu uchwał. W związku z brakiem zgłoszeń poddał powyższy projekt pod głosowanie.

Uchwała w sprawie: zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego na rok 2006 została przyjęta jednogłośnie i uzyskała
Nr 247/XXXV/2005.



Ad. pkt.14 - Zamknięcie sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.


Przewodniczący Rady zamykając XXXV Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego poinformował, iż porządek obrad został zrealizowany w całości. Podziękował radnym za przybycie i aktywny udział w dzisiejszych obradach. Podziękował również gościom zaproszonym oraz wszystkim osobom, które zechciały towarzyszyć Radzie w dzisiejszej sesji.

Następnie poprosił o powstanie z miejsc i zakończył obrady poprzez wygłoszenie formuły „Zamykam XXXV Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego”.


Godzina zakończenia obrad – 15.00

Protokołowała:
Joanna Wężyk


Przewodniczący
Rady Powiatu Skarżyskiego


WIESŁAW STĘPIEŃ
 


Data wytworzenia : 2005-12-28 01:00 Autor : Łukasz Krawiecki Data publikacji : 2005-12-28 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-07-20 Osoba modyfikująca : Łukasz Krawiecki

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html