BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

PROTOKÓŁ Nr XXII/2004

Drukuj
1 2 3
P R O T O K Ó Ł Nr XXII/2004

z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 29 października 2004r.





Miejsce odbycia sesji - sala herbowa Starostwa Powiatowego w Skarżysku- Kamiennej, ul. Konarskiego 20.


Godzina rozpoczęcia obrad - 1000



W sesji udział wzięli:

- Radny Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Pan Michał Okła,
- Przewodniczący Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej – Pan Wiesław Piętek,
- Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Suchedniów – Pan Jan Komoń,
- Wiceprzewodnicząca Rady Gminy Bliżyn – Pani Elżbieta Karpińska,
- Przedstawiciele organizacji społecznych i politycznych działających na terenie powiatu,
- Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu skarżyskiego,
- Starosta i Wicestarosta Powiatu,
- Sekretarz i Skarbnik Powiatu Skarżyskiego,
- Członkowie Zarządu Powiatu i Naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego,
- Radni Powiatu Skarżyskiego,
- Przedstawiciele lokalnych mediów.


Lista obecności radnych biorących udział w sesji i gości zaproszonych uczestniczących w obradach - w załączeniu.


Obradom Rady Powiatu przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu – Pan Wiesław Stępień.

Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – kierownik Biura Rady Powiatu.
STRESZCZENIE POSIEDZENIA




Ad. pkt. 1. Otwarcie sesji.

XXII w kadencji Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego - Pan Wiesław Stępień, który powitał gości zaproszonych na dzisiejsze obrady, Radnych Powiatu Skarżyskiego oraz wszystkich biorących udział w Sesji.

Stwierdził, iż zgodnie z § 19 ust. 3 pkt. 2) Statutu Powiatu Skarżyskiego, Sekretarzem dzisiejszych obrad zgodnie z porządkiem alfabetycznym będzie Radny Janusz Borowiec.



Ad. pkt. 2. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.

Przewodniczący obrad – Pan Wiesław Stępień - poinformował zebranych, iż w dzisiejszej sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi 71 % ogólnego składu Rady. Stwierdził, iż jest to kworum zdolne do podejmowania prawomocnych uchwał i decyzji.
W trakcie obrad liczba radnych uczestniczących w sesji wzrosła do 18 osób, co stanowiło 86 % ogólnego składu Rady.

Następnie oświadczył, że Państwo Radni wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej Sesji otrzymali projekt porządku obrad.
Zapytał, czy do przedstawionego projektu porządku XXII Sesji Rady Powiatu, Radni lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi lub wnioski.

Wicestarosta – Radny Wiesław Gnat - zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad w pkt. 10 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał o następujące podpunkty:
8) projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa,
9) przyjęcia Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa,
10) wyrażenia zgody na zawarcie porozumień dotyczących przygotowania i realizacji I typu projektu wspieranie i rozwój edukacyjny uczniów oraz II typu projektu wspieranie i rozwój edukacyjny studentów w ramach wdrażania Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) – Priorytetu II Działania 2.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Ponieważ nie zgłoszono innych zmian do porządku obrad Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski
1) wniosek o rozszerzenie porządku o podpunkt 8) tj. projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Regulaminu przyznawania
i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa został przyjęty jednogłośnie.
2) wniosek o rozszerzenie porządku o podpunkt 9) tj. projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Regulaminu przyznawania
i przekazywania stypendiów dla studentów w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa został przyjęty jednogłośnie,
3) wniosek o rozszerzenie porządku o podpunkt 10) tj. projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie porozumień dotyczących przygotowania i realizacji I typu projektu wspieranie i rozwój edukacyjny uczniów oraz II typu projektu wspieranie i rozwój edukacyjny studentów w ramach wdrażania Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) – Priorytetu II Działania 2.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa został przyjęty jednogłośnie.


Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie porządek sesji wraz z wprowadzonymi poprawkami.

Porządek XXII Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego
został przyjęty jednogłośnie


Ad. pkt. 3 Przyjęcie protokołu z XXI Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.

Wiceprzewodniczący Rady – Pan Janusz Paczesny – poinformował radnych, iż protokół z XXI sesji Rady Powiatu odbytej 23 września 2004 roku był wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu.
Do protokołu radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń.
W związku z powyższym zgłosił wniosek o przyjęcie tego materiału.

Przewodniczący obrad – Pan Wiesław Stępień zgłoszony wniosek poddał pod głosowanie.

Wniosek o przyjęcie protokołu z XXI sesji został przyjęty – jednogłośnie



Ad. pkt. 4 Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego w okresie między sesjami

Prowadzący obrady – Pan Wiesław Stępień - zwrócił się do Starosty Skarżyskiego - Pana Łukasza Wojciechowskiego o przedstawienie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu.

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego w okresie między sesjami tj. od 23.09.2004 roku do 29.10.2004r.

/sprawozdanie przedłożone przez Pana Starostę – w załączeniu/



Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania radnych

W tym punkcie obrad głos zabrali:

Przewodniczący Rady Powiatu – Pan Wiesław Stępień - poinformował, iż przedstawiciel Światowego Związku Żołnierzy AK – Pan Ryszard Peas - zwrócił się do Rady z prośbą o wsparcie Fundacji ks. Prałata Zdzisława Peszkowskiego „Golgota Wschodu”, która zbiera fundusze na odnawianie miejsc pamięci narodowej na wschodzie. W związku z powyższym poprosił Radnych o wsparcie finansowe tej inicjatywy.
Następnie zakomunikował, iż w przyszłym roku odbędzie się koronacja obrazu Matki Bożej Miłosierdzia w Skarżysku-Kamiennej. W związku z tymi uroczystościami zaproponował ufundowanie dla Sanktuarium daru od Rady Powiatu. Poprosił Radnych o przekazywanie do Biura Rady składek na ten cel.


Radny Piotr Zalega - zwrócił uwagę na nieobecność przedstawicieli władz powiatu na sesji Rady Gminy Bliżyn, podczas której poruszano problemy nurtujące mieszkańców Gminy. Podkreślił jednocześnie, że w sprawach tych powinni się wypowiedzieć Członkowie Zarządu Powiatu oraz Zarządu Dróg Powiatowych. Przedstawiając zapytania mieszkańców Gminy: poprosił
o ponowne przeanalizowanie możliwości rozdzielenia spływu wody opadowej
w Brześciu Górnym, ponadto poruszył problem braku barierek ochronnych na drodze w Wołowie (na niebezpiecznym zakręcie w lesie) oraz poprosił
o przedstawienie zamierzeń w kwestii mostu w Wołowie.

Radny January Lewandowski - odnosząc się do zakończenia budowy Hali Rehabilitacyjno-Sportowej w Suchedniowie, wyraził słowa podziękowania i gratulacji dla wszystkich, dzięki którym udało dokończyć się tę wspaniałą inwestycję. Stwierdził, iż jest to wielki sukces, którym możemy się poszczycić. Zwracając się do Starosty Skarżyskiego, zaproponował uroczyste otwarcie Hali, podczas którego rozegrany zostałby mecz między samorządami Powiatu i Gminy Suchedniów. Następnie wyraził zadowolenie z rozpoczętych remontów dróg na terenie powiatu oraz funkcjonującej ekipy, która oczyszczała chodniki i ulice naszego miasta. Zaapelował, aby kontynuowała ona swoją pracę przez cały rok, naprawiając nierówne krawężniki oraz wymieniając uszkodzone kostki chodnikowe. Poprosił również o rozważenie możliwości przeprowadzenia remontu ul. Niepodległości wskazując między innymi na konieczność wykonania odwodnienia w okolicy przejazdu kolejowego oraz chodnika po drugiej stronie jezdni. Następnie odnosząc się do zaplanowanego na 9 listopada br. spotkania
z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego, zaproponował odbycie dzień wcześniej, we własnym gronie, spotkania w celu wypracowania wspólnego stanowiska dotyczącego rozwiązania problemu lecznictwa szpitalnego na terenie powiatu.

Radny Janusz Borowiec – zapytał, czy Wojewódzka Komenda Policji zapłaciła za wynajem sali za rozegrany Turniej Piłki Siatkowej Policjantów, który odbył się w Hali Sportowo – Rehabilitacyjnej w Suchedniowie. Zapytał również kiedy przewiduje się zakończenie remontu w budynku przy ul. Legionów i kiedy planowane jest przeniesienie Ośrodka z Sucheniowa do Skarżyska.

Radny Andrzej Bętkowski – na wstępie zapoznał z podjętą przez mieszkańców Skarżyska-Kamiennej inicjatywą dotyczącą objęcia monitoringiem najbardziej zagrożonych przestępczością miejsc w mieście. Następnie odczytał wniosek kierowany do Rady Miasta i Prezydenta Skarżyska-Kamiennej, do Rady Powiatu i Starosty Skarżyskiego a także do Komendanta Powiatowego Policji w sprawie podjęcia wspólnych działań na rzecz wprowadzenia monitoringu. Zwrócił się do obecnych na sesji o poparcie tej inicjatywy.
Następnie zwrócił się z zapytaniem, czy nastąpił już odbiór Hali Sportowo – Rehabilitacyjnej w Suchedniowie, oraz kiedy nastąpi otwarcie obiektu przez samorządy gminy i powiatu, a także jak zaplanowana jest organizacja
i finansowanie Hali.
Kończąc odniósł się do uroczystości 60–lecia Technicznych Zakładów Naukowych w Skarżysku – Kamiennej, które odbędą się 2 kwietnia 2005r., sugerując, aby Zarząd Powiatu zwiększył budżet jednostki, umożliwiając zorganizowanie obchodów 60-lecia szkoły.

/wniosek w sprawie monitoringu w załączeniu/

Radna Dorota Żak – odnosząc się do wystąpienia Radnego Piotra Zalegi zwróciła się do Zarządu Powiatu oraz ZDP, prosząc o zorganizowanie wyjazdu w celu zwizytowania dróg na terenie Gminy Bliżyn i podjęcia decyzji dotyczącej ewentualnych remontów.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień – poinformował, iż odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania zostaną udzielone w punkcie 8 lub na piśmie z zachowaniem odpowiednich terminów.



Ad. pkt. 6 Wolne wnioski i oświadczenia


W tym punkcie obrad głos zabrał:

Pan Janusz Przetacznik – Prezes Polskiego Radia Kielce – podziękowała Przewodniczącemu Rady za umożliwienie zabrania głosu w trakcie dzisiejszej sesji Rady Powiatu Skarżyskiego. W swoim wystąpieniu przedstawił informację na temat sytuacji mediów publicznych w Polsce i konieczności uchwalenia przez Sejm ustawy regulującej zasady opłat abonamentowych. Następnie zwrócił się do obecnych na sesji z apelem o poparcie tej inicjatywy prosząc o dokonanie wpisu w „Księdze poparcia dla mediów publicznych”. W dalszej części swojego wystąpienia zapoznał zebranych z działalnością Radia Kielce, które w naszym regionie funkcjonuje 52 lata.

Pan Marian Popiołek – w imieniu środowisk prawicy powiatu skarżyskiego, zwrócił się do Pana Starosty z następującymi zapytaniami: jakie środki pomocowe zostały pozyskane do naszego powiatu od początku bieżącej kadencji i na jaką sumę, jakie działania zostały podjęte na rzecz rozwoju gospodarczego powiatu, oraz co zrobiono dla zmniejszenia bezrobocia i jakie uzyskano efekty, a także jakie są zmierzenia w zakresie ww. zagadnień do końca kadencji?

Pan Ryszard Peas – przedstawiciel Światowego Związku Żołnierzy AK- w swoim wystąpieniu odniósł się do sprawy utrzymania czystości na terenie miasta. Zwracając się do Komendanta Policji, podkreślił iż przed wojną za porządek w mieście odpowiadali dzielnicowi, którzy karali mandatami obywateli nie dbających o czystości przed swoimi posesjami.

/wystąpienie w załączeniu/

Pan Janusz Kiersnowski – Dyrektor Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy – odniósł się do projektu uchwały, który ma być rozpatrywany w trakcie dzisiejszych obrad, dotyczący hipoteki dla ZOZ. Poinformował, iż
w dniu dzisiejszym podpisany został przez ZOZ i MOMP akt notarialny, który porządkuje sprawę użytkowania obiektu przy ul. Ekonomii, jednakże podkreślił, że będzie on obowiązywał jedynie do 31 grudnia 2006 roku, zgodnie z uchwałą Rady, podjętą w poprzedniej kadencji. Zapis o czasowym użytkowaniu tej nieruchomości powoduje, iż MOMP nie może być beneficjentem środków pomocowych.



Ad. pkt. 7 Informacja na temat oświadczeń majątkowych

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień - przedstawił informację na temat dokonanej analizy oświadczeń majątkowych Radnych Powiatu Skarżyskiego.

/materiał w załączeniu/

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski - przestawił informację na temat dokonanej analizy oświadczeń majątkowych Członków Zarządu, Skarbnika, Sekretarza oraz kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, a także osób wydających decyzje administracyjne w imieniu starosty.

/materiał w załączeniu/

Następnie Przewodniczący Rady zapoznał obecnych z informacją Naczelnika Urzędu Skarbowego dotyczącą przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych.

/informacja z Urzędu Skarbowego w załączeniu/



Ad. pkt.8 Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.

Starosta Skarżyski- Pan Łukasz Wojciechowski – udzielając odpowiedzi na zgłoszone interpelacje poinformował, iż uroczyste otwarcie Hali w Suchedniowie przewidziane jest na dzień 26 listopada 2004 roku. Dodał, że termin ten może ulec drobnej zmianie, ponieważ chcąc podnieść rangę tej uroczystości, planowane jest rozegranie meczu w piłkę ręczną zespołów I ligowych naszego województwa i niezbędne jest uzgodnienie terminu z drużynami. Odnosząc się do sprawy podnoszonej przez Radnego Andrzeja Bętkowskiego dotyczącej monitoringu na terenie miasta poinformował, iż członkowie działającej przy Staroście Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, dokonali wizji lokalnej obiektów objętych monitoringiem w innych miastach naszego województwa. Dodał, iż zaplanowane zostały środki na montaż monitoringu w naszym mieście, zarówno przez Urząd Miasta, który przeznacza na ten cel 50.000 zł, jak również w budżecie powiatu zabezpieczono kwotę 20.000 zł. Odpowiadając na pytanie dotyczące organizacji Hali w Suchedniowie i jej finansowania poinformował, iż Zarząd podjął decyzję, iż będzie realizowane porozumienie z 5.03.2002 roku tzn. na dzień dzisiejszy Hala będzie jednostką organizacyjną powiatu działającą przy Zespole Szkół w Suchedniowie. Kończąc wskazał, iż na pozostałe interpelacje Radnych odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.
W dalszej części swojego wystąpienia odniósł się do pytań, z którymi wystąpił Pan Marian Popiołek, informując iż zostały one również przekazane do Starostwa w formie pisemnej i odpowiedź na postawione zapytania jest w trakcie przygotowywania.

Wicestarosta – Radny Wiesław Gnat - odpowiadając Radnemu Januszowi Borowcowi poinformował, iż do 30.11 br ma być wykonany remont w budynku przy ul. Legionów. Przeniesienie dzieci z Ośrodka w Suchedniowie do budynku przy ul. Legionów nastąpi w grudniu br. Dodał, iż otwarcie Hali będzie związane ze świętem Zespołu Szkół w Suchedniowie.

Członek Zarządu – Radny Jerzy Żmijewski – odnosząc się do wystąpienia Radnego Piotra Zalegi poinformował, iż zaplanowane są środki
w budżecie powiatu na rok przyszły w wysokości 30.000 zł na remont mostu w Wołowie. Ustosunkowując się do pozostałych zagadnień stwierdził, iż wspólnie z Dyrektorem Kieresem i przedstawicielami samorządu Gminy Bliżyn ustalony zostanie termin wyjazdu w celu zwizytowania dróg na terenie Gminy. Następnie podziękował, że radni zwrócili uwagę, na trwające remonty w mieście. Kończąc poinformował, iż w sprawie utrzymania czystości przy drogach na terenie miasta planowane jest podpisanie w tym zakresie porozumienia z Urzędem Miasta Skarżyska, a w budżecie powiatu zabezpieczono na ten cel kwotę 60.000- 80.000 tys zł.



Ad. pkt. 9 Sprawozdanie z realizacji Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochony Obywateli i Porządku Publicznego


Sprawozdanie z realizacji Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Obywateli i Porządku Publicznego za 2004 rok przedstawił – Starosta Skarżyski- Pan Łukasz Wojciechowski.

/sprawozdanie w załączeniu/

Przewodniczący Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego – Pan Andrzej Bętkowski - odniósł się do przedstawionego sprawozdania informując, iż było ono przedmiotem posiedzenia Komisji odbytego 21 października 2004 roku. Poinformował, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy materiał. Jednocześnie oznajmił, iż Komisja zgłosiła uwagę, co do formy redakcyjnej sprawozdania. Zdaniem Komisji materiał ten powinien odnosić się do stanu realizacji poszczególnych zadań jakie zostały zawarte w załączniku do Uchwały XIV/82/2003. W dalszej części swojej wypowiedzi odniósł się do kwestii koordynatora, który zgodnie z przyjętym programem miał być powołany i odpowiadać za realizację programu. Dodał, iż Starosta wyjaśnił, że ze względu na brak możliwości finansowych nie został on powołany, jednakże wyraził zdanie, iż brak koordynatora jest ze szkodą dla tego programu.

Ponieważ Radni nie zgłosili innych uwag Przewodniczący Rady ogłosił 10 min przerwę w obradach.


Ad. pkt. 10 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał

1) Projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2004 rok przedstawiła Skarbnik Powiatu Pani Alina Skuza. Uzasadniając poinformowała, iż proponowane zmiany w niniejszej uchwale wynikają
z podpisanych w dniu 18 sierpnia 2004 r umów Powiatu Skarżyskiego z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Świętokrzyski Oddział Regionalny w Kielcach i tak:
- umowa nr 24511/734-130139/03 na budowę drogi powiatowej Skarżysko-Kamienna – Mirzec. Inwestycja dwuletnia (rok 2004-2005) realizowana w miejscowości Grzybowa Góra. Koszt inwestycji w roku bieżącym to kwota zł: 663.531,77. Zgodnie z umową współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach programu SAPARD to kwota zł: 295.271,89,
- umowa nr 24514/734-130074/03 na budowę drogi powiatowej nr 15889 w miejscowości Zaskale. Inwestycja realizowana w 2004 r. a jej koszt to kwota zł: 905.891,48.
Poinformowała, iż zgodnie z umową udział środków w Unii Europejskiej w ramach programu SAPARD to kwota zł: 388.436,61. Konieczność zaciągnięcia kredytu bankowego wynika z braku wolnych środków, które pozwoliłyby na sfinansowanie 50% kosztów inwestycji finansowanych z programu SAPARD. Zaciągnięcie kredytu bankowego pozwoli pokryć wydatki w roku bieżącym, ponieważ zwrot środków z Unii Europejskiej wg umów nastąpi w roku 2005. Kończąc wskazała, iż z uwagi na powyższe podjęcie przedmiotowej uchwały jest zasadne.

Przewodniczący Komisji Budżetowo - Finansowej - Pan Stanisław Kopeć poinformował, iż Komisja rozpatrzyła projekt powyższej uchwały
i zaopiniowała go pozytywnie jednogłośnie.

Ponieważ Radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2004 rok została przyjęta jednogłośnie i uzyskała numer 144/XXII/2004



2) Kolejny projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2004 rok przedstawiła Skarbnik Powiatu – Pani Alina Skuza. Następnie przedstawiła autopoprawkę do projektu uchwały wynikającą z zawartego porozumienia między Gminą Skarżysko-Kamienna a Starostwem Powiatowym przedmiotem, którego jest przekazanie kwoty 20 000 zł na konto Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Komendy Powiatowej Państwowej straży Pożarnej w Skarżysku.

Przewodniczący Komisji Budżetowo - Finansowej - Pan Stanisław Kopeć przedstawił pozytywną opinię Komisji dotyczącą powyższego projektu uchwały.

Radny Janusz Borowiec – zwrócił uwagę, iż oba projekty uchwał dotyczą tego samego budżetu i tej samej uchwały budżetowej, dlatego też poprosił, aby w przyszłości ujednolicić zapisy tak, aby nie stosować, stwierdzeń, że w jednej uchwale wprowadza się zmiany w Uchwale Nr XVII/99/2004 w sprawie uchwalenia budżetu powiatu skarżyskiego na 2004 rok, a w drugiej, że wprowadza się zmiany w budżecie powiatu na 2004 rok. Następnie stwierdził, iż nie ma potrzeby umieszczania w uchwale dot. zmian w budżecie zapisu, iż inne pozycje wymienione w załączniku nr 4a pozostają na niezmienionym poziomie. Następnie zgłosił wniosek o zmniejszenie rezerwy celowej w dziale 758 „Różne rozliczenia” o kwotę 10.000 zł i przekazania jej na dział 926 „Kultura fizyczna i sport”, rozdział 92601 „Obiekty sportowe” z przeznaczeniem na Halę Rehabilitacyjno-Sportową w Suchedniowie. Uzasadniając stwierdził, iż obiekt ten działa przy Zespole Szkół w Suchedniowie i placówka ze swojego budżetu musi wygospodarować środki na opłacenie rachunków za media wykorzystywane do utrzymania Hali Sportowej. W związku z powyższym zgłoszony wniosek o przesunięcie środków uznał za celowy i uzasadniony.

Pani Alina Skuza - Skarbnik Powiatu – ustosunkowując się do zgłoszonego wniosku stwierdziła, iż zgodnie z wnioskiem Radnego Janusza Borowca, na ten cel można przeznaczyć środki zaplanowane w rezerwie bez konieczności dokonywania zmiany w przedstawionym projekcie uchwały.

Radny Janusz Borowiec – odnosząc się do wyjaśnień stwierdził, iż rezerwą dysponuje Zarząd i nie mamy pewności, że dokona takiego przesunięcia. Natomiast zapis w uchwale Rady będzie dla Zarządu obligatoryjny.

Wicestarosta – Radny Wiesław Gnat - poinformował, iż przyjęty jest kalendarz imprez kulturalno-sportowych w naszym powiecie i Zarząd przeznaczył środki na organizację otwarcia Hali Rehabilitacyjno-Sportowej w Suchedniowie. Następnie stwierdził, iż Radny nie może zgłaszać do uchwały w sprawie budżetu zmiany bez zgody Zarządu.

Pani Alina Skuza – wyraziła zdanie, iż koszt utrzymania Hali do końca br może wynieść ok. 40 000 zł. Dodała, iż Zarząd po rozpatrzeniu powyższego podejmie decyzję o przeznaczeniu środków z rezerwy budżetowej na ten cel. Poinformowała również, że powiat musi uregulować dodatkowo zaległe rachunki związane z budową Hali na kwotę 155.000 zł. Odnosząc się do kwestii formy organizacji Hali wyraziła zdanie, iż nie powinna ona być jednostką budżetową ze względów ekonomicznych. Uznała, że najlepszą formą będzie powołanie gospodarstwa pomocniczego lub zawiązanie spółki.

Pani Jadwiga Samek – przytoczyła przepisy ustawy o samorządzie powiatowym, który mówi, iż bez zgody zarządu powiatu rada powiatu nie może wprowadzić w projekcie budżetu powiatu zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach lub zwiększenie planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów. W związku z powyższym wskazała, iż wniosek radnego nie dotyczy takiej sytuacji i zaproponowała przegłosowanie zgłoszonego wniosku.

W związku z powyższymi wyjaśnieniami Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszony przez Radnego Janusza Borowca wniosek polegający na zmniejszeniu rezerwy o 10.000 zł i przekazaniu jej na dział 926 „Kultura fizyczna i sport”, rozdział 92601 „Obiekty sportowe” z przeznaczeniem na Halę Rehabilitacyjno-Sportową w Suchedniowie.

Za przyjęciem wniosku głosowało – 8 radnych
Przeciw głosowało – 3 radnych
Wstrzymały się od głosu – 3 osoby
/wniosek został przyjęty/
Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wprowadzoną poprawką.


Uchwała w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2004 rok została przyjęta jednogłośnie i uzyskała numer 145/XXII/2004


3) Skarbnik Powiatu – Pani Alina Skuza - przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia i spłaty kredytu bankowego. Na wstępie przedstawiła autopoprawkę polegającą na zastąpieniu w § 1 wyrazu „krótkoterminowy” na „długoterminowy”. Wyjaśniając poinformowała, iż wg prawa bankowego kredyt zaciągany na okres 6 miesięcy rozumiany jest jako krótkoterminowy, natomiast wg ustawy o finansach publicznych kredyt niespłacony w danym roku budżetowym jest kredytem długoterminowym.
Uzasadniając poinformowała, iż zaciągnięty kredyt przeznaczony będzie na sfinansowanie udziału funduszy Unii Europejskiej w Programie SAPARD.

Radny Janusz Borowiec – zapytał czy zabezpieczenie kredytu w formie weksla wiąże się z jakimiś wydatkami i czy są one zaplanowane w budżecie powiatu. Następnie zaproponował zastąpienie w § 1 zapisu „ nie mających” zwrotem „nie znajdujących”, zgodnie z zapisem ustawowym.

Skarbnik Powiatu – Pani Alina Skuza – wyjaśniając poinformowała, iż weksel jest wekslem in blanco, od którego nie ponosimy opłaty skarbowej
i będzie on kosztował 1 zł.

Pani Jadwiga Samek – Radca Prawny – ustosunkowując się do propozycji zmiany nazewnictwa w § 1 stwierdziła, iż słowa „nie mających” i „nie znajdujących” są równoznaczne.

Przewodniczący Rady – poprosił o zmianę tego zapisu jako poprawkę redakcyjną.


W związku z tym, iż Radni nie zgłosili innych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zaciągnięcia i spłaty kredytu bankowego została przyjęta jednogłośnie i uzyskała numer 146/XXII/2004


4) Wicestarosta – Radny Wiesław Gnat przedstawił projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia zmian w Statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej. Uzasadniając poinformował, iż na podstawie art. 39 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej statut publicznego zakładu opieki zdrowotnej oraz jego zmiany uchwala Rada Społeczna zakładu i przedkłada do zatwierdzenia organowi, który utworzył zakład. Oznajmił, iż dyrektor Zakładu Opieki Zdrowotnej wystąpił do Rady Powiatu z wnioskiem o zatwierdzenie zmian w statucie ZOZ, uchwalonych przez Radę Społeczną polegających na wpisaniu do statutu oddziału neurologicznego
z wydzielonym pododdziałem leczenia udarów mózgu. Wyodrębnienie pododdziału leczenia udarów mózgu ma na celu zapewnienie jak najwyższej jakości opieki lekarskiej i pielęgniarskiej pacjentów w ostrej fazie udaru mózgu oraz wypracowanie sprawnych algorytmów postępowania leczniczo – pielęgnacyjno - diagnostyczno – rehabilitacyjnego wobec pacjentów z rozpoznaniem ostrego naczyniowego uszkodzenia mózgu.
Zmiany w Schemacie Organizacyjnym Zespołu Opieki Zdrowotnej zostały zatwierdzone uchwałą Rady Społecznej Nr 20/2004 z dnia 21 września 2004 roku. Są to zmiany porządkowe, polegające na usunięciu ze schematu Przychodni Specjalistycznej oraz Ośrodka Profilaktyki i Leczenia Uzależnień. Zmiany te mają na celu usunięcie niezgodności pomiędzy treścią Statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej i Schematu Organizacyjnego, stanowiącego załącznik Nr 1 do statutu ZOZ.

Członek Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej – Pan Ireneusz Syryjczyk – przedstawił pozytywną opinię Komisji, która jednogłośnie przyjęła przedstawiony projekt uchwały.

Radny Andrzej Bętkowski – odnosząc się do przedstawionego schematu organizacyjnego jednostki zwrócił się do dyrektora ZOZ Pana Michała Okły z zapytaniem, czy zasadnym jest istnienie działu energetycznego przy kotłowni i spalarni w momencie ich wydzierżawienia zewnętrznej firmie.

Pan Michał Okła – odpowiadając poinformował, iż zarówno kotłownia jak i spalarnia stanowi majątek ZOZ, który dzierżawi na czas określony zewnętrzna firma.


Ponieważ Radni nie zgłosili innych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zatwierdzenia zmian w Statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej została przyjęta jednogłośnie
i uzyskała numer 147/XXII/2004.


5) Wicestarosta – Radny Wiesław Gnat przedstawił projekt uchwały
w sprawie: zmiany uchwały Nr XVII/105/2004 Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2004r.
Uzasadniając stwierdził, iż w związku z pismem Zarządu PFRON znak WF/2092w/2004 z dnia 2 września 2004 roku informującym o przyznaniu dodatkowych środków PFRON do dyspozycji powiatu skarżyskiego, w oparciu
o pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie nr PCPR-0716/D/2004 z dnia 18.10.2004r. proponuje się zwiększyć plan wydatków dotyczących dofinansowania uczestnictwa w turnusach rehabilitacyjnych o wartość 30.000 zł, likwidację barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych o kwotę 82.552,00 zł, dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych o kwotę 8.000,00 zł, zaopatrzenia
w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze o 30.000,00 zł. Nawiązując do pisma Powiatowego Urzędu Pracy znak: ZP.636/AŚ/2004 z dnia 13.10.2004r. w sprawie zwiększenia limitu środków na szkolenia umożliwiające uzyskanie kwalifikacji zawodowych osobom niepełnosprawnym, proponuje się zwiększenie o 50.000,00 zł. Dodał, iż przydział dodatkowych środków pozwala również na przyznawanie dofinansowania do uczestnictwa w turnusach rehabilitacyjnych w pełnej wysokości wynikającej z § 6 ust.1 Rozporządzenia MGPiPS w sprawie turnusów rehabilitacyjnych.

Radny Janusz Borowiec – zgłaszając uwagę do podstawy prawnej wyraził zdanie, iż nie powinno się w niej powoływać pism Prezesa PFRON, które są uzasadnieniem projektu. Stwierdził, iż podstawa prawna uchwały powinna zawierać jedynie akty wyższego rzędu.

Pani Jadwiga Samek – Radca Prawny Starostwa – ustosunkowując się do zgłoszonych uwag nie podzieliła zdania radnego. Wyjaśniając stwierdziła, że przytoczone pisma Prezesa Zarządu PFRON są podstawą do dokonania zmian zawartych w treści uchwały i wzmacniają jedynie podstawy jej podjęcia przez Radę. Dlatego też wyraziła zdanie, że nie stanowi to żadnych uchybień prawnych.

Radny Janusz Borowiec – stwierdził, iż Zarząd powinien odróżnić podstawę merytoryczną od podstawy prawnej. Jego zdaniem przytoczone pisma stanowią merytoryczne uzasadnienie projektu.

Ponieważ Radni nie zgłosili innych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zmiany uchwały Nr XVII/105/2004 Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2004r została przyjęta jednogłośnie i uzyskała numer 148/XXII/2004.

6) Członek Zarządu Powiatu – Pan Leszek Lepiarz przedstawił projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na wynajem lokalu mieszkalnego na okres dłuższy niż trzy lata. Na wstępie przedstawił autopoprawkę polegającą na dodaniu w podstawie prawnej art. 37 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz w § 1 po wyrazie „na” dodaniu wyrazów „odstąpienie od przetargu i”.
/autopoprawka w załączeniu/

Przewodniczący Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego - Pan Andrzej Bętkowski – przedstawił pozytywną opinię Komisji.
Jednocześnie poddał pod zastanowienie czy konieczny jest zapis w § 1 „obecnemu najemcy”.

Członek Zarządu - Pan Jerzy Żmijewski – ustosunkowując się do zgłoszonej uwagi, poinformował, iż odstąpienie od przetargu jest możliwe jedynie wówczas, jeżeli wynajmiemy lokal obecnemu najemcy. Dlatego też stwierdził, iż właściwym jest zapis § 1 w treści przedstawionej przez Członka Zarządu – Pana Leszka Lepiarza.

Ponieważ Radni nie zgłosili innych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.


Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na wynajem lokalu mieszkalnego na okres dłuższy niż trzy lata została przyjęta jednogłośnie i uzyskała numer 149/XXII/2004.


7) Członek Zarządu – Pan Jerzy Żmijewski - przedstawiając projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki zwykłej na nieruchomości położonej przy ul. Szpitalnej 1 w Skarżysku – Kamiennej znajdującej się w użytkowaniu Zespołu Opieki Zdrowotnej dla Karpackiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. w Tarnowie oddział Zakład Gazowniczy w Kielcach ul. Loefflera 2, na wstępie zapoznał Radnych z autopoprawką Zarządu polegającą na zastąpieniu „ul. Szpitalnej1” „ul. Ekonomii 4”.

/autopoprawka w załączeniu/

Uzasadniając tę zmianę poinformował, iż w dniu dzisiejszym podpisany został akt notarialny, dzięki któremu została zrealizowana Uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego z 2001 roku ustanawiająca zależności użytkowania nieruchomości położonej przy ul. Ekonomii 4 pomiędzy ZOZ i MOMP. Dodał, iż przedstawiona autopoprawka jest zgodna również z wnioskiem dyrektora ZOZ, który występował o ustanowienie hipoteki na budynku przy ul. Ekonomii. Następnie przedstawił projekt uchwały wraz z autopoprawką.
Przewodniczący Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego - Pan Andrzej Bętkowski – poinformował, iż nie może przedstawić opinii Komisji, co do przedstawionego projektu uchwały albowiem Komisja rozpatrywała uchwałę dot. ustanowienia hipoteki na ul. Szpitalnej 1.

Radny Janusz Borowiec – zgłosił wątpliwości, co do procedury podjęcia uchwały w przedstawionej treści. Wskazał, iż Rada podejmuje uchwały wynikające z przyjętego porządku obrad. Przypomniał, iż w dzisiejszym porządku jest punkt o rozpatrzeniu i podjęciu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki zwykłej na nieruchomości położonej przy ul. Szpitalnej 1, a nie przy ul. Ekonomii. Podjęcie uchwały, której nie ma
w porządku sesji może spowodować jej uchylenie w trybie nadzoru. Dodał, iż przedstawiona autopoprawka jest tak dalece idąca, że zmienia zupełnie treść uchwały.

Radna Dorota Żak – wyraziła wątpliwość, co do zasadności autopoprawki. Wskazała, iż hipoteka ma być zabezpieczeniem spłaty zadłużenia ZOZ, który dysponuje własnym majątkiem. Dodała również, iż podpisany w dniu dzisiejszym akt notarialny nie załatwia sprawy, albowiem ustanowienie hipoteki nastąpi na całym budynku, a nie tylko na części zajmowanej przez ZOZ.

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – na wstępie poinformował, iż Zarząd brał pod uwagę możliwość ustanowienia hipoteki na budynku przy ul. Ekonomii jednak nie było to możliwe ze względu na niewykonanie uchwały Rady Powiatu z 2001 roku, która zobowiązywała Zarząd Powiatu do podpisania aktu notarialnego określającego udział w użytkowaniu budynku przez ZOZ i MOMP. Ponadto oznajmił, iż ustanowienie hipoteki na budynku przy ul. Szpitalnej spotkało się ze sprzeciwem ze strony przedstawicieli szpitala, bowiem uniemożliwiłoby to podjęcie działań związanych z pozyskaniem środków finansowych na jego rozbudowę. W związku z powyższym Zarząd powrócił do koncepcji obciążenia hipoteką nieruchomości przy ul. Ekonomii i doprowadził w dniu dzisiejszym do podpisania aktu notarialnego. Następnie poinformował o spotkaniu z dyrekcją Karpackiej Spólki Gazowniczej, która postawiła następujące warunki: zabezpieczenie wierzytelności poprzez ustanowienie hipoteki, jednorazową wpłatę w wysokości 231 tys. zł oraz spłacanie pozostałej kwoty zadłużenia w 15 miesięcznych ratach. Ponadto przekazał, że szpital nie płaci za dostawę gazu od 14 miesięcy. Dodał również, że zadłużenie szpitala było przyczyną nie podpisania umowy z dotychczasowym dzierżawcą kotłowni i spalarni. Stwierdził, że może być problem z realizacją powyższych ustaleń i działania podjęte przez Radę Powiatu mogą okazać się rozwiązaniem krótkoterminowym.

Pan Janusz Kiersnowski – Dyrektor MOMP – zwrócił uwagę, że nie był informowany przez Zarząd o zamierzeniach związanych z obciążeniem hipoteką nieruchomości przy ul. Ekonomii. Podkreślił, że gdyby miał świadomość, że od podpisanego w dniu dzisiejszym aktu notarialnego zależy decyzja Rady Powiatu w tej sprawie nie podjąłby decyzji o jego podpisaniu. Poprosił o wyjaśnienie dlaczego MOMP, który do chwili obecnej pracował bez zarzutu i jego działalność nie przynosiła strat, ma ponosić konsekwencje funkcjonowania Zakładu Opieki Zdrowotnej. Oświadczył, że podejmie kroki mające na celu obronę swojego zakładu, poprzez odwołanie się do Wojewody od decyzji Rady Powiatu. Wyraził zdanie, iż obciążenie hipoteką budynku przy ul. Ekonomii odbędzie się ze szkodą dla MOMP. Poddał pod rozwagę ustanowienie hipoteki na nieruchomości „szpitala kolejowego w budowie”. Poprosił o udzielenie odpowiedzi jakie konsekwencje poniesie MOMP z chwilą realizacji przedstawionego projektu uchwały. Wyraził przekonanie, że decyzja ta spowoduje upadek jego zakładu, a wówczas będzie zmuszony wystąpić na drogę postępowania sądowego o odszkodowanie w wysokości co najmniej 6 krotnego budżetu MOMP.

Dyrektor ZOZ – Pan Michał Okła – zaznaczył, że w akcie notarialnym nastąpiło rozdzielenie budynku i pod hipotekę stawiana jest jedynie wartość księgowa części będącej w użytkowaniu ZOZ tj.80,4 %. Dlatego też zapewnił, że nie ma żadnego zagrożenia dla funkcjonowania MOMP. Podkreślił, że ustanowienie hipoteki na budynku przy ul. Szpitalnej uniemożliwi pozyskanie środków Unijnych na rozbudowę szpitala.

Radna Dorota Żak – odnosząc się do wypowiedzi dyrektora Okły dotyczącej ustanowienia hipoteki jedynie na części budynku zajmowanej przez ZOZ zwróciła uwagę, iż tytuł projektu uchwały wskazuje, iż ustanowienie hipoteki nastąpi na nieruchomości przy ul. Ekonomii 4 znajdującej się
w użytkowaniu zarówno ZOZ jak i MOMP. Ponadto zapytała dlaczego przedmiotem hipoteki nie może być budynek oddziału zakaźnego szpitala, który jest obiektem wolnostojącym.

Pan Michał Okła – Dyrektor ZOZ – stwierdził, że wartość budynku oddziału zakaźnego jest zbyt mała aby mógł stanowić zabezpieczenie hipoteczne.

Członek Zarządu – Radny Jerzy Żmijewski – wyjaśnił, iż hipoteka będzie ustanowiona na całej nieruchomości, będącej w użytkowaniu ZOZ
i MOMP.

Radny Andrzej Bętkowski – poprosił o wyjaśnienie czy realizując przyjęty przez Radę porządek obrad radni mogą rozpatrywać projekt uchwały, który nie został zgłoszony przez Zarząd przy ustalaniu porządku sesji. Wyraził zdanie, że przedstawiona autopoprawka sprowadza się do rozpatrywania innego projektu uchwały.

Pani Jadwiga Samek – Radca Prawny – przywołując zapis § 19 ust. 3
pkt 4 Statutu Powiatu stwierdziła, iż porządek dzisiejszej sesji został przyjęty prawidłowo. Następnie wyjaśniając kwestię autopoprawki przytoczyła zapis § 27 ust. 2 Statutu, który nie precyzuje jakie są jej granice. Jest to zatem kwestia interpretacji. Wyraziła zdanie, że przedstawiona przez Zarząd autopoprawka mieści się w granicach zapisu § 27 ust 2 Statutu. Uzasadniając stwierdziła, iż przedmiotem projektu uchwały jest ustanowienie hipoteki tak, więc nie została naruszona treść merytoryczna projektu. Wyraziła nadzieję, iż powyższe stanowisko podzieli również organ nadzoru.

Radny Janusz Borowiec – odnosząc się do kwestii autopoprawki stwierdził, iż przed sesją analizował projekt uchwały mający ustanowić hipotekę na budynku przy ul. Szpitalnej, co do którego nie miał wątpliwości. Natomiast w chwili obecnej zajmujemy się zupełnie innym projektem uchwały, który rzeczywiście nie zmienia idei nałożenia hipoteki, ale zmienia jej przedmiot. Dlatego też jeszcze raz podkreślił, że przedstawiona autopoprawka jest zbyt daleko idąca.

Wicestarosta – Radny Wiesław Gnat – odnosząc się do toczącej się dyskusji stwierdził, iż powinniśmy udzielić sobie odpowiedzi na zasadnicze pytanie tj. czy chcemy pomóc szpitalowi.

Radny Ireneusz Syryjczyk – poddał pod rozwagę czy nie zasadnym byłoby przesunięcie rozpatrzenia tego projektu uchwały na kolejną sesję, w celu wyjaśnienia zgłoszonych wątpliwości, jak również zastanowienia się czy budynek przy ul. Ekonomii jest jedynym, który możemy obciążyć hipoteką.

Przewodniczący Rady – zapytał Radnego Ireneusza Syryjczyka, czy jego wypowiedź należy traktować jako wniosek formalny.

Radny Ireneusz Syryjczyk – odpowiadając Przewodniczącemu Rady poprosił o potraktowanie jego wypowiedzi jako wniosku o odesłanie projektu uchwały do komisji celem ponownego przeanalizowania i rozpatrzenia go na kolejnej sesji.

Radny January Lewandowski – zwrócił uwagę, iż porządek dzisiejszej sesji zawiera rozpatrzenie i podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia hipoteki, dlatego też nie możemy łamać przyjętego porządku obrad i powinniśmy poddać pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Następnie odnosząc się do sprawy szpitala oświadczył, iż zamknięcie szpitala będzie działało na szkodę 40 tys. mieszkańców. Odkładanie decyzji, co do ustanowienia hipoteki jest nie zasadne albowiem, spowoduje odcięcie gazu dostarczanego do szpitala, a w efekcie jego zamknięcie.

Przewodniczący Rady Powiatu – ustosunkowując się do wypowiedzi Radnego Lewandowskiego i do wniosku Radnego Syryjczyka poinformował, iż zapis § 23 pkt 2 ust.6 daje możliwość odesłania projektu uchwały do komisji.
W związku z tym, iż projekt uchwały, który został przedstawiony na dzisiejszej sesji nie był przedmiotem posiedzeń Komisji uznał za zasadne przegłosowanie wniosku Radnego Ireneusza Syryjczyka.

Radna Dorota Żak - podzieliła zdanie Przewodniczącego Rady. Zapytała jednak czy decyzja Rady o przeniesieniu uchwały na kolejną sesję nie spowoduje odcięcia gazu do szpitala.

Dyrektor ZOZ – Pan Michał Okła – ustosunkowując się do powyższego zapytania stwierdził, że nie może odpowiedzieć konkretnie albowiem nie wie jak postąpi Zakład Gazowniczy w przypadku nie spełnienia ustaleń. Oświadczył, iż w świetle ustaleń z Karpacką Spółką Gazowniczą w przyszłym tygodniu ZOZ ma wpłacić 231 tys. zł, przedstawić uchwałę o zabezpieczeniu hipotecznym oraz przystąpić do spłacania pozostałego zadłużenia w ratach.

Radna Dorota Żak – zwracając się do Zarządu poprosiła o przedstawienie w Zakładzie Gazowniczym informacji, iż Rada wyraża wolę zabezpieczenia hipotecznego jednak ze względów proceduralnych uchwała nie mogła być podjęta na dzisiejszej sesji.

Ponieważ Radni nie zgłosili innych uwag Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Radnego Ireneusza Syryjczyka o oddalenie projektu uchwały do komisji.

Za przyjęciem wniosku głosowało – 9 radnych
Przeciw głosowało – 3 radnych
Wstrzymały się od głosu – 4 osoby

/wniosek został przyjęty/

Przewodniczący Rady poinformował, iż sesję w celu podjęcia decyzji o ustanowieniu hipoteki postara się zwołać w jak najkrótszym terminie.


8) Naczelnik Wydziału Edukacji – Pan Leszek Detka na wstępie poinformował, iż konkurs na stypendia dla uczniów i studentów został ogłoszony 18.10 br i projekty uchwał, które będzie przedstawiał są jednakowe we wszystkich powiatach Województwa Świętokrzyskiego. Dodał, iż projekt wspierania i rozwoju edukacyjnego uczniów i studentów będzie realizowany prze okres 2 lat. Poinformował, iż na stypendia w naszym województwie przypada kwota 5 mln euro, z czego jedynie 1/8 tej kwoty będzie przeznaczona na realizację stypendiów dla studentów.
Poinformował, iż w województwie świętokrzyskim złożono 40 tys. wniosków,
z czego w powiecie skarżyski przeszło 3 tys. Powiat skarżyski chcąc przystąpić do realizacji I typu projektu - wspieranie i rozwój edukacyjny uczniów oraz II typu projektu – wspieranie i rozwój edukacyjny studentów powinien przyjąć projekty uchwał w tym zakresie. Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa przedstawił Naczelnik Wydziału Edukacji – Pan Leszek Detka.

Radny Cezary Ciosk – Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki - przedstawił pozytywną opinię Komisji, która jednogłośnie przyjęła przedstawiony projekt.

Radny Janusz Borowiec – ustosunkowując się do przedstawionego regulaminu stwierdził, iż jednym z elementów, który może być finansowany
w ramach tego projektu jest dojazd dzieci do szkoły. Zapis § 9 ust. 3 regulaminu mówi, iż uczeń jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających poniesienie danego wydatku. Wyraził zdanie, iż fakt zamieszkiwania ucznia poza siedzibą szkoły powinien być wystarczającym do ubiegania się o stypendium. Wskazał ponadto, iż takich zapisów nie ma w regulaminie dot. przyznawania stypendiów dla studentów.

Pan Leszek Detka – wyjaśniając stwierdził, iż studenci po przyznaniu stypendium będą je otrzymywać w formie gotówkowej natomiast uczniowie otrzymają stypendium dopiero po uprzednim przedstawieniu rachunków potwierdzających poniesienie kosztów.

Ponieważ Radni nie zgłosili innych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.


Uchwała w sprawie: przyjęcia Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa została przyjęta jednogłośnie i uzyskała numer 150/XXII/2004.



9) Naczelnik Wydziału Edukacji – Pan Leszek Detka przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie: przyjęcia Regulaminu przyznawania
i przekazywania stypendiów dla studentów w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Poinformował, iż z dniem dzisiejszym zamyka się okres przyjmowania wniosków na stypendia dla studentów i uczniów. Wyjaśnił, iż rozpatrywaniem wniosków i całej dokumentacji będą zajmowały się specjalnie powołane komisje. Komisje stypendialne dla uczniów będą działały w szkołach natomiast dla komisję stypendialną dla studentów powoła Starosta Skarżyski.

Radny Cezary Ciosk – Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki - przedstawił pozytywną opinię Komisji, która jednogłośnie przyjęła przedstawiony projekt.

Radny Janusz Borowiec – zapytał w jakiej formie będzie dokonywana wypłata stypendiów dla studentów, albowiem regulamin jej nie wskazuje.

Naczelnik Wydziału Edukacji – Pan Leszek Detka – odpowiedział, iż wypłata stypendium dokonywana będzie w formie gotówkowej.

Ponieważ Radni nie zgłosili innych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.


Uchwała w sprawie: przyjęcia Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa została przyjęta jednogłośnie i uzyskała numer 151/XXII/2004.


10) Projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie porozumień dotyczących przygotowania i realizacji I typu projektu wspieranie i rozwój edukacyjny uczniów oraz II typu projektu wspieranie i rozwój edukacyjny studentów w ramach wdrażania Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) – Priorytetu II Działania 2.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa przedstawił Naczelnik Wydziału Edukacji – Pan Leszek Detka.

Ponieważ Radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie porozumień dotyczących przygotowania i realizacji I typu projektu wspieranie i rozwój edukacyjny uczniów oraz II typu projektu wspieranie i rozwój edukacyjny studentów w ramach wdrażania Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) – Priorytetu II Działania 2.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” współfinansowanego
z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa została przyjęta jednogłośnie i uzyskała numer 152/XXII/2004.



Ad. pkt. 11 - Zamknięcie sesji Rady Powiatu.



Przewodniczący Rady Powiatu Wiesław Stępień w imieniu własnym oraz Starosty Skarżyskiego zaprosił Radnych oraz wszystkich obecnych do udziału w obchodach 86 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Następnie stwierdził, że porządek XXII Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został zrealizowany w całości. Podziękował radnym za przybycie i aktywny udział w dzisiejszych obradach. Podziękował również gościom zaproszonym oraz wszystkim osobom, które zechciały towarzyszyć Radzie w dzisiejszej sesji.


Poprosił o powstanie z miejsc i zakończył obrady poprzez wygłoszenie formuły „Zamykam XXII Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego'.


Godzina zakończenia obrad – 1600


Protokołowała:
Joanna Wężyk
Przewodniczący
Rady Powiatu Skarżyskiego

WIESŁAW STĘPIEŃ





Data wytworzenia : 2004-12-01 01:00 Autor : Joanna Wężyk Data publikacji : 2004-12-01 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Joanna Wężyk Data ostatniej modyfikacji : 2004-12-01 Osoba modyfikująca : Joanna Wężyk

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html