BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Uchwała Nr VIII/ 38 /2003

Drukuj
1 2 3

Uchwała Nr VIII/ 38 /2003
Rady Powiatu Skarżyskiego
z dnia 28 marca 2003 roku

w sprawie: uchwalenia budżetu powiatu Skarżyskiego na 2003 rok

Na podstawie art. 12 pkt 5, pkt 8 lit. d oraz pkt 9, art. 51 ust. 3, art.54 ust. 1 i 5, art. 56 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.), ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003 (Dz. U. Nr 150 poz. 983 z późn. zm.), art. 52, art. 109, art. 116, art. 122, art. 124, art. 128 ust. 2, art. 134 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U z 2003 roku Nr 15 poz. 148)

Rada Powiatu Skarżyskiego u c h w a l a co następuje:


§ 1. Ustala się dochody budżetu powiatu skarżyskiego
w wysokości: 41.076.584
w tym:
- dochody własne 2.165.320
- udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 512.520
- subwencja ogólna 29.306.766
- dotacje celowe 9.091.978

zgodnie z załącznikami Nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9 do uchwały

§ 2. Ustala się wydatki budżetu powiatu skarżyskiego w wysokości: 40.749.308
z tego:
a) wydatki bieżące 40.335.308
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 31.053.515
- dotacje 251.585
- wydatki na obsługę długu jednostki 56.607
- wydatki majątkowe 414.000

zgodnie z załącznikami Nr 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 29, 20 i 21 do uchwały.

§ 3. Informacja o przychodach i rozchodach budżetu stanowi załacznik Nr 22 do uchwały.

§ 4. Ustala się dochody budżetu w kwocie wyższej o 327.276,- niż wydatki budżetowe celem sfinansowania przypadających do zapłaty w 2003r. rat kredytu.

§ 5. Ustala się plan wydatków na finansowanie inwestycji w roku budżetowym 2003 zgodnie z załacznikiem Nr 23 do uchwały.

§ 6. Ustala się plan przychodów i wydatków środków specjalnych w następujących kwotach:

Przychody ogółem: 707.809.685
Wydatki ogółem: 704.942

zgodnie z załącznikiem Nr 24 do uchwały.

§ 7. Ustala się plan przychodów i wydatków funduszy celowych w następujących kwotach:
Przychody ogółem: 783.330
Wydatki ogółem: 639.630
zgodnie z załącznikiem Nr 25 do uchwały.

§ 8. Prognoza długu publicznego powiatu stanowi
zał. Nr 26 do uchwały.

§ 9. Ustala się:
- rezerwę ogólną w kwocie zł: 350.257
- rezerwę celową w kwocie zł: 350.257

1. w dziale 801 „Oświata i wychowanie” w kwocie zł: 200.257
2. w dziale 926 „Kultura fizyczna i sport” w kwocie zł: 150.000

§ 10. Upoważnia się Zarząd Powiatu Skarżyskiego do:

1. Spłat zobowiązań w kwocie zł 327.276 w celu planowanych kwot rozchodów, o których mowa w § 3.

2. Zaciągania pożyczek i kredytów oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do maskymalnej wysokości zł: 1.500.000,-

3. Dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej, z wyłączeniem wydatków na wynagrodzenia i inwestycje oraz wieloletnie plany inwestycyjne.

4. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu JST.

§ 11. Zobowiązuje się:

1. Komisje Rady Powiatu do bieżącego śledzenia przebiegu wykonania budżetu.

2. Zarząd Powiatu do:

- oszczędnej i racjonalnej gospodarki środkami budżetowymi,

- przedkłożenia Komisjom Rady Powiatu okresowych informacji o realizacji dochodów i wydatków budżetu powiatu oraz dokonywanych na podstawie obowiązujących przepisów zmian
w budżecie,

- przedkładania Radzie Powiatu na sesji informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze (najpóźniej) do 31 sierpnia w szczegółowości uchwały budżetowej (sprawozdanie cyfrowe wg działów i rozdziałów wraz z objaśnieniami) oraz przedstawienie w/w informacji Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Skarżyskiego.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 roku.


Przewodniczący
Rady Powiatu Skarżyskiego

Wiesław Stępień






UZASADNIENIE
d o b u d ż e t u p o w i a t u s k a r ż y s k i e g o
na 2003 rok




D O C H O D Y



Plan dochodów budżetowych opracowano na podstawie:


- ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 – 2003 r. (Dz. U. Nr 150, poz. 983 z późn. zmianami);
- Informacji Ministra Finansów o ostatecznej wielkości przyznanych kwot poszczególnych części subwencji ogólnej wynikających
z ustawy budżetowej na rok 2003 dla powiatów, oraz wielkości kalkulacyjnej planowanej na 2003 rok kwoty dochodów
z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych – załącznik do pisma Nr ST 4 – 4820/1/2003 z dnia 8.01.2003 r.;
- Informacji Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach Wydział Finansowy Nr Fn I - 3010/15/2003 z dnia 20.01.2003 r.
o wielkościach dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej i zadania zlecone powiatowi, ustalone w układzie wykonawczym budżetu Wojewody Świętokrzyskiego na 2003 rok;
- przewidywanego wykonania dochodów własnych realizowanych przez powiat i jednostki organizacyjne Jednostki Samorządu Terytorialnego w roku 2003.
W roku 2003 przewiduje się osiągnąć dochody budżetowe
w łącznej wysokości zł: 41.076.584
w tym z:
- dochodów własnych 2.165.320
- udziałów w podatkach stanowiących dochód
budżetu państwa 512.520
- subwencji ogólnej 29.306.766
- dotacji celowych 9.091.978

W poszczególnych tytułach zakładane wielkości dochodów budżetowych przedstawiają się następująco:

I. DOCHODY WŁASNE – plan: 2.165.320

W ramach dochodów własnych występują następujące wpływy
i opłaty, i tak:

- wpływy z usług świadczonych
w Domu Pomocy Społecznej plan: 260.300

- opłaty za wydawanie tablic rejestracyjnych, koncesji
i rejestracji pojazdów plan: 1.300.000

- dochody z oprocentowania środków
na rachunku podstawowym budżetu plan: 60.000

- dochody z majątku powiatu plan: 367.300

- pozostałe dochody plan: 177.720


W ramach pozostałych dochodów występują m.in. wpływy stanowiące 5 % od dochodów na rzecz Skarbu Państwa jako równowartość ponoszonych kosztów administracyjnych, wpływy z lat ubiegłych (zwroty wydatków poniesionych w latach ubiegłych), wpływy wielkości 2 % od zrealizowanych kwot Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na rehabilitację społeczną
i zawodową, odsetki od środków na rachunkach bankowych jednostek budżetowych.

Planowane dochody własne są niższe od planowanych w roku 2002
i od kwoty ich wykonania mimo, że w niektórych rodzajach dochodów plan roku 2003 jest wyższy od planu roku 2002 - jak wpływy z opłat komunikacyjnych, i tak:

- zmniejszony plan wpływów ze sprzedaży mienia
o kwotę zł: 513.980

- zmniejszony plan wpływów dochodów od jednostek budżetowych
o kwotę zł: 144.045
z uwagi na fakt, że uzyskiwane w tych jednostkach dochody
z tytułu świadczonych usług oraz z wynajmu pomieszczeń stanowią
wpływy „środka specjalnego” (Uchwała 246/XXXIV/2002 Rady
Powiatu Skarżyskiego z dn. 26.02.2002 r.), którą to uchwałą Rada
Powiatu Skarżyskiego wyraziła zgodę, aby środki finansowe
uzyskiwane w oświatowych, oświatowo-wychowawczych jednostkach
budżetowych z wynajmu i ze świadczenia usług były przychodami
środka specjalnego, pozbywając się tym samym wpływów do budżetu
powiatu.

Planowane dochody własne z uwagi na ograniczone źródła ich pozyskiwania – do chwili zmiany ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003 (Dz. U. Nr 150 poz. 983
z 1998 r. z późn. zmianami) stanowią zaledwie 5,28 % ogólnej kwoty planu dochodów budżetu powiatu.

II. Dochody z tytułu udziału powiatu w podatkach
stanowiących dochód budżetu państwa plan: 512.520

Wielkość wpływów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych ustalono na poziomie określonym przez Ministerstwo Finansów w załączniku do pisma Nr ST
4 – 4820/1/2003 i oznacza w stosunku do planu roku 2002 wzrost
o kwotę zł: 22.005.

Informacja o planowanych dochodach z tytułu udziału
we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych nie ma charakteru dyrektywnego, a jedynie informacyjno – szacunkowy, ponieważ dochody podatkowe planowane są w budżecie państwa
na podstawie szacunków i prognoz. Realizacja tych dochodów może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w porównaniu z planem określonym w ustawie budżetowej. W związku z powyższym, faktyczne dochody powiatów mogą być większe lub mniejsze od tych wielkości, które wynikają z informacji podanej przez Ministra Finansów.

III. SUBWENCJA OGÓLNA

Określona wielkość subwencji ogólnej dla powiatu Skarżyskiego
w ustawie budżetowej na rok 2003, a przygotowana przez Ministerstwo Finansów wynosi łącznie: 29.306.766 tj. o 5,30 % więcej niż przyznana na rok 2002. Kwotowo stanowi to zł: 1.473.424
w stosunku do planu na dzień 31.XII.2002 r.

Subwencja ogólna składa się z następujących części:

1. Część wyrównawcza plan: 1.140.558

i stanowi 1,22% więcej w stosunku do planu roku 2002.

Przyznana naszemu powiatowi subwencja wyrównawcza dowodzi jak skromny jest faktyczny potencjał podatkowy powiatu.
Wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych powiatu zrelacjonowany do liczby mieszkańców wynosi 6,11 (rok 2002 - 6,26)
i jest niższy od przeciętnej krajowej wynoszącej 22,10 (rok 2002 – 21,56) o kwotę zł: 15,99.

Wysokość należnej powiatowi części subwencji wyrównawczej obliczono mnożąc liczbę mieszkańców powiatu przez liczbę stanowiącą 85 % różnicy między zwaloryzowanym najniższym wskaźnikiem podstawowych dochodów podatkowych na jednego mieszańca (Sw.)
a wskaźnikiem wyliczonym dla danego powiatu (S) i tak:

 Liczba mieszkańców powiatu na 31.12.2001 83.917
 Planowane dochody podatkowe w powiecie (udział) zł: 512.520
 Wskaźnik (S) dla powiatu – dochód podatkowy na 1-go mieszkańca 6,11
 Wskaźnik zwaloryzowany 22,10

Z powyższego wynika, że wskaźnik wzrostu dochodów podatkowych na jednego mieszkańca powiatu w stosunku do roku 2002 wzrósł
o 0,28 zł.

2. Część oświatowa – plan: 26.430.148

Wielkość planowanej części subwencji oświatowej na rok 2003
w stosunku do przyjętej w uchwale budżetowej na rok 2002 zwiększyła się o kwotę zł: 1.469.262 tj. o 5,89% a w stosunku do planu na dzień 31.12.02 r. o 7,81 % tj. o zł: 1.914.016.
Część oświatowa subwencji ogólnej na 2003 r. została ustalona przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Zakres zadań oświatowych stanowiący podstawę do naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej na 2003 rok określony został na podstawie danych dotyczących liczby uczniów wykazanych
w sprawozdaniach statystycznych GUS typu „S” na rok szkolny 2002/2003 oraz danych dotyczących liczby nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego wykazanych w sprawozdaniach EN3.
Część oświatowa subwencji ogólnej naliczana jest dla Jednostki Samorządu Terytorialnego, a nie dla poszczególnych szkół (placówek).

W części oświatowej subwencji ogólnej uwzględniono środki na:

- sfinansowanie awansu zawodowego nauczycieli i 12-to miesięcznych skutków wdrożenia III etapu nowego systemu wynagradzania nauczycieli,
- wdrożenie ramowych planów nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych,
- doskonalenie zawodowe nauczycieli (zgodnie z zapisami art. 70a ustawy Karta Nauczyciela).

3. Część drogowa – plan 1.736.060

i w stosunku do założeń roku 2002 jest mniejsza o kwotę zł: 536.193 tj.
o 23,60 %, a w stosunku do planu na dzień 31.12.02 r.
o kwotę zł: 454.250 tj. o 20,74 %.

Podziału części drogowej subwencji ogólnej dla powiatów dokonano w oparciu o rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad ustalania
i trybu przekazywania części drogowej subwencji ogólnej dla powiatów, miast na prawach powiatu i województw.
Kwota części drogowej subwencji ogólnej została obliczona na podstawie danych w Ministerstwie Infrastruktury przyjmując wartość średniej wielkości ruchu na drogach w pojazdach rzeczywistych na dobę, w wysokości przyjętej na rok 2002.
Ponadto przy kalkulacji ustalenia wielkości części drogowej subwencji ogólnej kierowano się zarówno wskaźnikiem udziału wartości odtworzeniowej dróg w powiecie, jak i wskaźnikiem udziału pracy przewozowej na drogach powiatu, ustalając w ten sposób wskaźnik podziału środków dla powiatu.
Zaznaczyć należy, że Ministerstwo Infrastruktury z kwoty środków przeznaczonych dla powiatów i województw wyłączyło 10 % rezerwę tj. kwotę zł: 26.579.160 z przyznaniem na sfinansowanie inwestycji rozpoczętych przed dniem 1 stycznia 1999 r.

IV. DOTACJE CELOWE - plan: 9.091.978

Kwota dotacji celowych ma charakter dyrektywny i wynika
ze stosownych Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego.

Dotacje celowe przeznaczone są na:
- zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
i dotyczą działów: 010, 700, 710, 750, 754, 851 i 853
plan: 6.160.422

- zadania własne powiatu – dział: 020, 801, 853 i 854
plan: 2.926.556

- realizację inwestycji z zakresu administracji rządowej
dział 710 plan: 5.000

Ogólna kwota dotacji celowych na 2003 r. w stosunku do kwot ujętych w uchwale budżetowej jest mniejsza o kwotę zł: 6.707.741,
a do kwot planu dotacji po zmianach o kwotę zł: 10.384.399 i tak:

- na zadania z zakresu administracji rządowej o kwotę zł: 7.526.765
i wynika w pełni z faktu przejęcia z dniem 1.01.2003 r. finansowania
Komendy Powiatowej Policji przez Wojewódzką Komendę Policji
w Kielcach
- na zdania własne o kwotę zł: 1.140.152
z uwagi na to, że w roku 2002 III etap podwyżek wynagrodzeń dla
nauczycieli był finansowany z dotacji celowej na zadania własne,
a nie poprzez część subwencji oświatowej, jak również to, że w chwili
planowania brak w decyzji Wojewody środków na stypendia dla
dzieci z terenów wiejskich, które to środki pojawiających się
w budżecie w terminie późniejszym i oscylującym w wielkości 400.000.

W budżecie powiatu na rok 2003 planowane dochody są wyższe niż planowane wydatki o kwotę zł: 327.276 tj. o kwotę stanowiącą równowartość wymagalnych w 2003 roku zobowiązań z tytułu zaciągniętego kredytu wobec Banku Ochrony Środowiska Oddział
w Częstochowie (kredyt zaciągnięty w 2001 r. na modernizację I etapu
ul. Al. M. J. Piłsudskiego, okres spłaty – rok 2002-2005).


W Y D A T K I


Planowane wydatki w budżecie 2003 roku są niższe
od uchwalonego na 2002 r. o kwotę zł: 5.994.715
tj. o 12,83 % natomiast od kwot planu po zmianach według
stanu na 31.12.2002 r. o kwotę zł: 9.729.852
tj. o 19,28 %

Nadmienić należy, że planowane wydatki w roku 2002 były niższe od planowanych dochodów o kwotę zł: 327.276 tj. o kwotę wymagalnych rat spłaty kredytu zaciągniętego na modernizację ul. A. M. J. Piłsudskiego.

Kalkulując wydatki Ministerstwo Finansów przyjęło następujące założenia dla ustalenia wielkości subwencji i dotacji dla Jednostek Samorządu Terytorialnego:
- średni wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych planowany
jest w wysokości 2,3 %,
- średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze
budżetowej o 4 %,
- wzrost cen inwestycyjnych 2 %
- składka na Fundusz Pracy w wysokości 2,45 % podstawy wymiaru
składki na ubezpieczenie społeczne.

Nadmienia się, że sposób finansowania inwestycji obiektów sportowych w jednostkach samorządowych w resorcie oświaty, kultury fizycznej i sportu w roku 2003 będzie odbywać się w myśl Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie szczegółowych zasad dofinansowania modernizacji, remontów
i inwestycji obiektów sportowych oraz rozwijania sportu wśród dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych, trybu składania wniosków
o dofinansowanie oraz przekazywania środków na realizację zadań
i ich rozliczania.
Projekt w/w Rozporządzenia w dniu 28 listopada 2002 r. został przekazany do uzgodnień międzyresortowych i niebawem ukaże się
w Dzienniku Ustaw.

Dział 010: ROLNICTWO I ŁOWIECTWO 190.000
Rozdział 01005: „Prace geodezyjno – urządzeniowe
na potrzeby rolnictwa” 20.000

Planowana kwota na 2003 r. obejmuje wydatki związane
z modernizacją ewidencji gruntów i budynków oraz koszty wykonania dokumentacji dotyczącej zmiany klasyfikacji gleboznawczej gruntów.

Rozdział 01021: „Inspekcja weterynaryjna” 170.000

Proponowana kwota wydatków obejmuje koszty wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatki rzeczowe dla planowanych pięciu etatów, które w stosunku do roku 2002 wzrastają
o jeden etat.

Dział 020: LEŚNICTWO 25.600
Rozdział 02002: „Nadzór nad gospodarką leśną” 25.600

Środki zaplanowane w tym rozdziale dotyczą kosztów nadzoru nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa
na terenie całego powiatu Skarżyskiego.
Dotacja Wojewody określiła w/w wydatki w wysokości zł: 19.000,-
i w stosunku do roku 2002 wzrosła o 5,56 %.

Dział 600: TRANSPORT i ŁĄCZNOŚĆ 1.352.177
Rozdział 60014: „Drogi publiczne powiatowe” 1.352.177

Na koszty utrzymania dróg związanych z konserwacją, modernizacją i nowymi zadaniami inwestycyjnymi proponuje się kwotę 1.352.177,-
Proponowana kwota nie uwzględniania wielkości przypadających
do spłaty w 2003 r. rat kredytu bankowego zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska Oddział w Częstochowie na modernizację
ul. Al. M. J. Piłsudskiego w Skarżysku – Kam. w roku 2001 w kwocie 327.276,- oraz koszty obsługi tegoż kredytu (odsetki) w kwocie 56.607,-

Kwota planu obejmuje:
- wydatki bieżące 1.243.177
- wydatki inwestycyjne 109.000

W ramach wydatków bieżących planuje się wydatki na:
- wynagrodzenia i pochodne łącznie z dodatkowym
wynagrodzeniem rocznym dla 9-ciu pracowników 300.400
- odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 6.500
- koszty podróży służbowych, ekwiwalent za pranie odzieży
roboczej 4-ch pracowników służby liniowej oraz nowelizację
programów komputerowych 4.600
- zakupy materiałów i wyposażenia 146.000
w tym:
- zakup masy do remontu dróg na zimno 40.000
- zakup znaków drogowych 41.000
- zakup oleju napędowego i etyliny 30.000
- zakup części do samochodu 5.000
- zakup materiałów do remontu dróg, mostów, przepustów 25.000
- zakup materiałów biurowych 5.000

- zakup energii i wody (w tym: dla służby liniowej) 4.000

- koszty rocznych opłat i składek (opłaty za ubezpieczenie
samochodów i innych pojazdów, opłat za ubezpieczenie dróg) 25.000

- zakup usług remontowych 250.000
w tym:

- remonty cząstkowe dróg 80.000
- oznakowanie poziome ulic 63.000
- poprawa odwodnienia rowów 10.000
- opracowanie dokumentacji projektowych: 20.000

- ewidencja dróg – system Edwir 2000 52.000
- konserwacja sygnalizacji świetlnej 20.000
- remonty środków trwałych (samochodu Star) 5.000

- zakup usług pozostałych 506.677
w tym:
- zimowe utrzymanie dróg 410.000
- sprzątania ulic pozimowe i letnie 30.000
- koszenie traw 20.000
- usługi transportowe obce 5.000
- utrzymanie zieleni, przycinka drzew 14.000
- koszty ogłoszeń prasowych, wynajmu pomieszczeń,
opłat za szkolenia 2.677
- opłaty telekomunikacyjne 15.000
- wynajem pomieszczeń 10.000
W ramach wydatków inwestycyjnych zł: 109.000
planuje się:
- budowę chodnika w ciągu ul. Kopernika w Skarżysku – Kam. 30.000
- budowa chodnika w ciągu ul. Armii Krajowej w S-ku -Kam. 12.000
- budowa chodnika w ciągu ul. Szkolnej w S-ku -Kam. 12.000
- przepust Podłazie Gm. Łączna 55.000


Dział 700: GOSPODARKA MIESZKANIOWA 139.000

Rozdział 70005: „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” 139.000

Środki zaplanowane w tym rozdziale przeznaczone zostaną na koszty wykonania dokumentacji związanej z gospodarką gruntami
i nieruchomościami będącymi własnością Skarbu Państwa oraz na opłaty za czynności notarialne dotyczące nieruchomości
Skarbu Państwa (zakładanie ksiąg wieczystych) kwota zł: 35.000
i odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości na rzecz
Skarbu Państwa zł: 79.000
Powyższe kwoty finansowane są dotacją celową.

Pozostała kwota wydatków zł: 25.000
dotyczy kosztów związanych ze sprzedażą mienia powiatu tj. wyceną majątkową i sporządzaniem aktów notarialnych.


Dział 710: DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA 316.000

Rozdział 71013: „Prace geodezyjne i kartograficzne
(nie inwestycyjne)” 176.000

Plan wydatków przewiduje koszty usług związanych
z ewidencją gruntów i budynków oraz koszty dokumentacji geodezyjnej umożliwiającej doprowadzenie do zgodności danych w ewidencji gruntów ze stanem prawnym nieruchomości.
Rozdział 71014: „Opracowania geodezyjne i kartograficzne” 22.000

Planowana kwota dotyczy kosztów opracowań geodezyjnych związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa oraz kosztów prac geodezyjnych związanych
ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości.

Rozdział 71015: „Nadzór budowlany” 118.000

Kwota przyznanej dotacji dotyczy wydatków
bieżących zł: 113.000
oraz wydatków na zakupy inwestycyjne zł: 5.000
W ramach wydatków bieżących wynagrodzenia i pochodne
od wynagrodzeń dla 3 pracowników wynoszą 104.821
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2.100
Pozostała kwota to wydatki rzeczowe 6.079

Dział 750: ADMINISTRACJA PUBLICZNA 4.070.158

Zaplanowane wydatki tego działu przeznacza się na:

1. Rozdział 75011: „Urzędy Wojewódzkie” 167.360
2. Rozdział 75019: „Rady powiatów” 293.288
3. Rozdział 75020: „Starostwa powiatowe” 3.547.510
4. Rozdział 75045: „Komisje poborowe” 45.000
5. Rozdział 75095: „Pozostała działalność” 17.000

Ad. 1 i 3

Wydatki obu tych rozdziałów w łącznej wysokości 3.714.878
dotyczą kosztów utrzymania administracji samorządowej
i rządowej.

Dotacja z budżetu Wojewody na wykonanie zadań z zakresu
administracji rządowej wynosi zaledwie 167.360

Pozostałą wielkość wydatków oparto na planowanych wpływach
do budżetu z dochodów własnych, wpływów z udziału
w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz wielkości części wyrównawczej subwencji ogólnej przeznaczonej dla powiatu.

Rozdział 75011: „Urzędy wojewódzkie” 167.360

Przyznana kwota dotacji pokrywa zaledwie 33,21 % wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, bez odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, wydatków rzeczowych
i dodatkowego wynagrodzenia rocznego osób wykonujących zadania
z zakresu administracji rządowej.
Faktyczne koszty wynagrodzeń, składki na ubezpieczenia społeczne, składki na Fundusz Pracy, wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego, odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
23 osób zatrudnionych na 21,45 etatu wynoszą 658.740

Niedobór środków w kwocie zł: 491.380
obciąża rozdział 75020 „Starostwa powiatowe” bez uwzględniania innych wydatków jak:
- koszty szkoleń,
- koszty podróży służbowych,
- koszty materiałów biurowych, wyposażenia i innych.

Rozdział 75019: „Rady powiatów” 293.288

W ramach wydatków rozdziału 75019 planuje się wydatki na wypłatę diet Radym Powiatu Skarżyskiego w wysokości ustalonej uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego Nr 165/XIX/2000 z dnia
24 października 2000 r. oraz wydatki związane z kosztami podróży służbowych, kursów, szkoleń, prenumeraty czasopism, a także wydatków związanych z promocją powiatu.
Plan wydatków na rok 2003 jest mniejszy od planu roku 2002 o kwotę
zł: 82.421 tj. 21,92 % co wynika ze zmniejszonej liczby radnych powiatu.
Kwota wypłat diet dla radnych w roku 2002 wyniosła zł: 342.276,- plan na rok 2003 zł: 267.288,-

Rozdział 75020: „Starostwa powiatowe” 3.547.510

Planowana wielkość środków na pokrycie kosztów
związanych z funkcjonowaniem Starostwa w ogólnej kwocie zł: 3.547.510
w tym: wydatki bieżące 3.397.510
wydatki inwestycyjne 150.000
pozwalają zaledwie na ich zabezpieczenie w 83,87 % w stosunku
do przewidywanego wykonania roku 2003.
Plan po zmianach roku 2002 wydatków bieżących wynosił zł: 3.458.675, a więc o kwotę zł: 61.165 wyższy od planu roku 2003.

W ciągu roku 2002 plan wydatków bieżących zwiększył się o kwotę
zł: 652.614, w tym z wolnych środków z roku 2001 zł: 254.000 oraz
przeniesień wydatków inwestycyjnych zł: 100.000
zwiększenia dochodów własnych zł: 260.000
inne (rezerwa) zł: 41.614

Pomimo zwiększenia planu wydatków w roku 2002 o kwotę
zł: 652.614, co nie zabezpieczało w pełni zapotrzebowania to na dzień 31.12.2002 r. wystąpiły zobowiązania w wydatkach bieżących na kwotę zł: 147.857 w tym wymagalne zł: 124.019 i tak:
- tytułem dostaw papierów wartościowych (praw jazdy)
i tablic rejestracyjnych zł: 97.794
- tytułem należności za usługi pocztowe zł: 26.225


Wielkość środków na wynagrodzenia § 4010 klasyfikacji
budżetowej przyjęto w wysokości zł: 2.245.087
co wynika z umów o pracę oraz z planu ogólnego stanu zatrudnienia
90,70 etatu w tym:

- pracowników administracji rządowej 21,45 etatu
- pracowników pozostałych (samorządowa) 69,25 etatu

Wykonanie za rok 2002 i plan na rok 2003 w poszczególnych rodzajach wydatków przedstawia się następująco:

Wykonanie
2002 r. Plan
2003 r. Zapotrzebowanie
Niedobór

- wydatki osobowe nie zaliczone
do wynagrodzeń 230 500 500 -
- wynagrodzenia osobowe
pracowników 2.082.991 2.245.087 2.245.087 -
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 171.355 171.134 171.134 -
- składki na ubezpieczenia
społeczne 365.332 404.061 404.061 -
- składki na Fundusz Pracy 52.935 57.388 57.388 -
- zakup materiałów i wyposażenia
w tym: tablic rejestracyjnych
i druków praw jazdy 466.841

391.470 263.340

- 584.811

507.000 321.471

-
- zakup energii 77.516 40.000 93.300 53.300
- zakup usług remontowych 5.042 6.000 21.000 15.000
- zakup usług pozostałych
w tym: opłaty telekomunikacyjne
i pocztowe 159.067

119.509 140.000

- 192.291

151.000 52.291

-
- podróże służbowe krajowe 15.204 10.000 20.000 10.000
- zakup usług zdrowotnych 2.521 2.000 3.200 1.200
- odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych 57.236 58.000 58.000 -
- wydatki inwestycyjne - 150.000 200.000 50.000
Razem: 3.457.465 3.547.510 4.050.772 503.262



Tak drastyczny brak pokrycia finansowego na utrzymanie Starostwa w stosunku do planu 2003 r. tj. zł: 503.262 w wydatkach rzeczowych, nie znajduje pokrycia w źródłach dochodu, z uwagi na zmniejszone planowane wpływy dochodów własnych, co zostało opisane
w pierwszej części uzasadnienia. Natomiast zapotrzebowanie w środki na wydatki w administracji zostały wyliczone w sposób realny do przewidywanego ich wykonania w roku 2003 r. Nadmienia się,
że wpływy jako udział w podatku dochodowym od osób fizycznych (Pit) co roku są niższe od planowanych jak to ma miejsce za ostatnie cztery lata, co również skutkuje na przeliczeniową wysokość subwencji wyrównawczej dla powiatu. Powyższy stan finansów spowoduje powstanie zobowiązań i dalsze konsekwencje egzekucyjne.

Przeznaczone w planie 2003 r. wydatki dla rozdziału 75020 „Starostwa powiatowe” stanowią zaledwie 8,71 % ogólnego budżetu.

Rozdział 75045: „Komisje poborowe” 45.000

Zaplanowane wydatki w całości przeznacza się
na pokrycie kosztów związanych z organizacją poboru wojskowego osób z całego Powiatu Skarżyskiego i w stosunku do planu roku 2002
są niższe o kwotę zł: 2.560.
Wydatki w tym rozdziale to:
- wynagrodzenie za udział w Komisji lekarskiej i poborowej 23.330
- składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy 2.539
- zakup materiałów i wyposażenia 3.644
- zakup usług pozostałych w tym: refundacja wynagrodzeń
dla lekarzy wchodzących w skład Komisji lekarskiej
oraz pracowników średniego personelu medycznego 15.340
- koszty podróży służbowych członków Komisji i pisarzy 147


Rozdział 75095: „Pozostała działalność” 17.000

W ramach wydatków rozdziału 75095 przewiduje się koszty publikacji prasowych dotyczące promocji powiatu, składkę członkowską na Związek Powiatów Polskich oraz wydatki związane
z uroczystościami lokalnymi, powiatowymi i państwowymi (wiązanki okolicznościowe).

Dział 754: BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA 3.535.000

Plan wydatków w tym dziale jest mniejszy od planu roku 2002 o kwotę zł: 7.444.100, z uwagi, że od dnia 1.01.2003 r. Komendy Powiatowe Policji są finansowane z budżetów Komend Wojewódzkich.

Rozdział 75411: „Komendy powiatowe Państwowej
Straży Pożarnej” 3.535.000

Powyższa kwota stanowi wzrost w stosunku do planu roku 2002 o zł: 67.900 i przeznaczona jest na działalność Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej tj. wydatki osobowe dla 90,5 etatów oraz wydatki rzeczowe. Sposób szczegółowy rodzaju wydatków przedstawia zał. Nr 14 do uchwały, co nie wymaga dodatkowych objaśnień.

Dział 758: RÓŻNE ROZLICZENIA 406.864

Rozdział 75814: „Różne rozliczenia finansowe” 406.864

W ramach wydatków działu 758 planuje się przeznaczyć kwotę zł: 56.607 na pokrycie kosztów obsługi zaciągniętego kredytu bankowego (odsetki) w Banku Ochrony Środowiska Oddział
w Częstochowie na modernizację ul. Al. M. J. Piłsudskiego I etap.
Pozostała kwota planu stanowi rezerwę celową utworzoną w dziale 801 „Oświata i wychowanie” zł: 200.257 na nieprzewidziane wydatki bieżące oraz w dziale 926 „Kultura fizyczna i sport” zł: 150.000 na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne p.n. Budowa hali sportowo – rehabilitacyjnej w Suchedniowie.
Nadmienia się, że dotychczasowy udział powiatu na w/w zadanie jako
60 % udział w kosztach budowy wyniósł kwotę zł: 437.768. Tak więc udział budżetu powiatu w kosztach budowy obiektu wynosić będzie łącznie z kwotę zł: 150.000 zł: 587.768 i tak:

Rok 2001 zł: 153.848
2002 zł: 202.320
Woj. F.O.Śr. 2002 zł: 81.600
437.768
Rok 2003 zł: 150.000
Razem zł: 587.768 (jako 60 % kosztów budowy)

Dział 801: OŚWIATA I WYCHOWANIE 20.780.403

Na sfinansowanie zadań w tym dziale proponuje się
przeznaczyć kwotę zł: 20.780.403

Kwota ta jest większa od kwoty przyjętej w uchwale budżetowej
na rok 2002 o zł: 735.787, a od kwoty planu po zmianach na dzień 31.12.2002 r. o zł: 765.146 tj. 3,69%.
Z działu 801 „Oświata i wychowanie” finansowane są zadania związane z prowadzeniem szkół ponadgimnazjalnych, specjalnych, centrum kształcenia praktycznego, dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli oraz szkół niepublicznych poprzez dotację podmiotową.
Przy podziale subwencji oświatowej na zadania szkolne, pod uwagę wzięta została liczba uczniów, oddziałów oraz liczba godzin nauczania odrębnie dla każdej placówki oświatowej.
Na dzień dzisiejszy nie jest znana wielkość bonu edukacyjnego na jednego ucznia, który w roku ubiegłym wyniósł zł: 2.282,40 oraz dodatkowe wielkości jeśli chodzi o uczniów w ośrodkach specjalnych.

W poszczególnych rozdziałach proponowane kwoty
wydatków przedstawiają się następująco:
Wzrost
w stosunku
do 2002 r. w %

1. Rozdział 80102 „Szkoły podstawowe specjalne” 1.533.968 3,83
2. Rozdział 80111 „Gimnazja specjalne” 1.077.201 7,42
3. Rozdział 80120 „Licea ogólnokształcące” 5.508.165 15,58
4. Rozdział 80122 „Licea wojskowe” 163.455 nie występował
5. Rozdział 80123 „Licea profilowane” 416.453 ---- // ----
6. Rozdział 80130 „Szkoły zawodowe” 9.678.163 -
7. Rozdział 80134 „Szkoły zawodowe specjalne” 578.687 -
8. Rozdział 80140 „Centra kształcenia ustawicznego
i praktycznego” 1.337.892 -

9. Rozdział 80145 „Komisje egzaminacyjne” 4.500 43,38
10. Rozdział 80146 „Placówki dokształcania
i doskonalenia nauczycieli” 100.000 308,15

11. Rozdział 80147 „Biblioteki pedagogiczne” 12.000 nie występował
12. Rozdział 80195 „Pozostała działalność” 369.915 96,94
Razem: 20.780.403
w tym: wynagrodzenia i pochodne
od wynagrodzeń 18.469.671

i stanowią 88,88 % wielkości budżetu
przeznaczonego na oświatę.

Wzrost planowanego funduszu płac w stosunku do wykonanego w roku 2002 wynosi 104,34 %.

Poniższe tabele obrazują stan ilościowy nauczycieli administracji
i obsługi oraz uczniów w poszczególnych placówkach oświatowych

Tabela obrazująca ilość placówek szkolnych do finansowania w 2003 r.
w dziale 801 oraz liczbę uczniów, nauczycieli, pracowników administracji
i obsługi w porównaniu do 2002 r.




Jednostki Liczba uczniów
w roku 2001 /2002 Liczba uczniów
w roku 2002 /2003 Liczba etatów nauczycieli
w roku 2002 Liczba nauczycieli
w roku 2003 Liczba admin. obsługi
w roku 2002 Liczba admin.
w roku 2003 Liczba obsługi
w roku 2003
4 - Szkoły podstawowe
specjalne 168 158 40,9 38,1 6 1 5
4 - Gimnazja specjalne 149 146 26,44 24,8 3 2 1
8 - Liceów ogólnokształcących 2.222 2.187 140,7 137,33 36,54 10,12 26,42
1 – Liceum wojskowe 31 97 2,11 5,67 0 0 0
3 – Licea profilowane 0 165 0 12,42 0 0 0
7 - Szkół zawodowych 4.029 3.567 255,88 244,59 89,98 31,76 57,30
3 - Szkoły zawodowe specjalne 139 78 18,86 18 1 0 1
1 - Centrum kształcenia
praktycznego 1.142 748 55 48 8 4 4
31 - Ogółem 7.880 7.146 539,89 528,91 144,52 48,88 94,72



Tab. Nr 1



Jednostki Liczba uczniów
w roku 2001 /2002 Liczba uczniów
w roku 2002 /2003 Liczba nauczycieli w 2002 Liczba nauczycieli
w 2003 Liczba adm.
i obsługi
w 2002 Liczba adm.
w 2003 Liczba obsługi
w roku 2003
4 – Szkoły podstawowe spec. 168 158 40,9 38,1 6 1 5
4 – Gimnazja specjalne 149 146 26,44 24,8 3 2 1
8 – Liceów Ogólnokształcących 2.222 2.187 140,7 137,33 36,54 10,12 26,42
1 – Liceum wojskowe 31 97 2,11 5,67 0 0 0
3 – Licea profilowane 0 165 0 12,42 0 0 0
7 – Szkół zawodowych 4.029 3.567 255,88 244,59 89,98 31,68 57,30
3 – Szkoły zawodowe specjalne 139 78 18,86 18 1 0 1
3 – Specjalne ośrodki szkolno
- wychowawcze 183 189 53,25 51,30 52 13 39
1 – Przedszkole specjalne 22 24 7 5 7 0 7
1 – Poradnia psychologiczno
- pedagogiczna 0 0 13 13 2,5 1,5 1
2 – Bursy i internaty 143 102 7 6 22 6 6
1 – Centrum kształcenia
praktycznego 1.142 748 55 48 8 4 4
8.228 7.461 620,14 604,21 228,02 69,38 147,72

Tab. Nr 2


Liczba uczniów w poszczególnych placówkach
w roku szkolnym 2001/2002 i 2002/2003
Placówka Liczba uczniów
w roku szkolnym 2001/2002 Liczba uczniów
w roku szkolnym 2002/2003
I Liceum Ogólnokształcące 780 780
II Liceum Ogólnokształcące 593 582
III Liceum Ogólnokształcące 612 645
Liceum Ogólnokształcące w Bliżynie 105 52
Techniczne Zakłady Naukowe 934 885
Zespół Szkół Budowlanych 531 498
Zespół Szkół Ekonomicznych 545 426
Zespół Szkół Kolejowych 455 441
Zespół Szkół Samochodowych 657 668
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 606 572
Zespół Szkół w Suchedniowie 510 449
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowaw. Nr 1 232 206
Internat SOSW Nr 1 57 55
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowaw. Nr 2 75 79
Internat SOSW Nr 2 75 78
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
w Suchedniowie 54 56
Internat SOSW Suchedniów 51 56
Zespół Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo 49 59
Przedszkole przy ZPSdNR 22 24
Bursa Szkolna 143 102
Centrum kształcenia praktycznego 1.142 748
Razem 8.228 7.461






Tab. Nr 3


Liczba etatów nauczycieli w poszczególnych placówkach
w roku szkolnym 2001/2002 i 2002/2003


Placówka Liczba etatów nauczycieli w roku szkolnym 2001/2002 Liczba etatów nauczycieli w roku szkolnym 2002/2003
I Liceum Ogólnokształcące 49 47,50
II Liceum Ogólnokształcące 36,55 37,70
III Liceum Ogólnokształcące 42 43
Liceum Ogólnokształcące w Bliżynie 8,56 4,73
Techniczne Zakłady Naukowe 60,67 60,75
Zespół Szkół Budowlanych 25,55 25,67
Zespół Szkół Ekonomicznych 35 31
Zespół Szkół Kolejowych 36 35,37
Zespół Szkół Samochodowych 40,60 44,24
Zespół Szkół Zawodowych nr 1 45 43
Zespół Szkół w Suchedniowie 26,22 25,02
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychow. Nr 1 52,99 47,47
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychow. Nr 2 34 36,59
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Suchedniowie 38 38
Zespół Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo 15 17,17
Bursa Szkolna 7 6
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna 13 13
Centrum kształcenia praktycznego 55 48
Razem 620,14 604,21

Tab. Nr 4


Liczba etatów administracji w poszczególnych placówkach
w roku 2002 i 2003



Placówka Liczba etatów administracji
w roku 2002 Liczba etatów administracji
w roku 2003
I Liceum Ogólnokształcące 3,00 3,00
II Liceum Ogólnokształcące 3,00 3,00
III Liceum Ogólnokształcące 3,00 3,00
Liceum Ogólnokształcące w Bliżynie 1,25 1,25
Techniczne Zakłady Naukowe 6,00 6,00
Zespół Szkół Budowlanych 4,00 4,00
Zespół Szkół Ekonomicznych 4,00 4,00
Zespół Szkół Kolejowych 5,13 5,13
Zespół Szkół Samochodowych 4,50 4,50
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 4,00 4,00
Zespół Szkół w Suchedniowie 3,00 3,00
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 6,00 6,00
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2 4,00 4,00
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
w Suchedniowie 4,00 4,00
Zespół Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo 3,00 3,00
Bursa Szkolna 6,00 6,00
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna 1,50 1,50
Centrum kształcenia praktycznego 4,00 4,00
Razem 69,38 69,38

Tab. Nr 5


Liczba etatów obsługi w poszczególnych placówkach w roku 2002 i 2003


Placówka Liczba etatów obsługi
w roku 2002 Liczba etatów
obsługi
w roku 2003
I Liceum Ogólnokształcące 9,50 9,50
II Liceum Ogólnokształcące 7,25 7,25
III Liceum Ogólnokształcące 8,00 8,00
Liceum Ogólnokształcące w Bliżynie 1,67 1,67
Techniczne Zakłady Naukowe 12,00 12,00
Zespół Szkół Budowlanych 7,00 7,00
Zespół Szkół Ekonomicznych 8,00 8,00
Zespół Szkół Kolejowych 6,00 6,00
Zespół Szkół Samochodowych 8,80 8,80
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 9,00 9,00
Zespół Szkół w Suchedniowie 7,50 6,50
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychow. Nr 1 16,00 16,00
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychow. Nr 2 14,00 14,00
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
w Suchedniowie 13,00 13,00
Zespół Placówek Specjalnych
dla Niepełnosprawnych Ruchowo 10,00 10,00
Bursa Szkolna 16,00 6,00
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna 1,00 1,00
Centrum kształcenia praktycznego 4,00 4,00
Razem 158,72 147,72


Dział 851 : OCHRONA ZDROWIA 1.014.000

Rozdział 85156: „Składki na ubezpieczenia zdrowotne oraz
świadczenia dla osób nie objętych obowiązkiem
ubezpieczenia zdrowotnego” 1.014.000

Plan roku 2002 po zmianach 1.137.673

Kwota powyższa dotyczy składki zdrowotnej
i ubezpieczeniowej bezrobotnych bez prawa do zasiłku oraz dzieci przebywających w palcówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Dział 853 : OPIEKA SPOŁECZNA 3.887.803

Planowana kwota wydatków na opiekę społeczną na rok 2003 jest większa od kwoty planowanej w uchwale budżetowej na rok 2002
o kwotę zł: 468.603, a mniejsza od kwoty po zmianach wg stanu na dzień 31.12.2002 o kwotę zł: 294.941 tj. o 7,06 %.

Zmniejszenie planowanych kwot wydatków ma miejsce w rozdziale 85301 „Placówki opiekuńczo-wychowawcze”, 85304 „Rodziny zastępcze” i rozdziale 85316 „Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne
i wychowawcze” i tak:

Rozdział 85301: „Placówki opiekuńczo - wychowawcze” 733.296
plan roku 2002 zł: 820.628
mniej o kwotę zł: 87.332

W ramach tego rozdziału planowane środki
są przeznaczone na finansowanie Zespołu Opieki, Wychowania
i Interwencji Kryzysowej „Przystań”.
Dotacja otrzymana od Wojewody określa kwotę kosztów zł: 1.600,-
na jedno dziecka na jeden miesiąc.

Planuje się, że ogólna liczba korzystających wyniesie 32 osoby (średnia
w roku 2002 wyniosła 28-29) i tak:
32 x 1600 x 12 m-cy = 614.400
stawka na jedno
dziecko

Ognisko- plan 20-ro dzieci x stawka 265 x 12 m-cy = 63.600
Razem: 678.000

oraz kwota na wychowanków usamodzielnionych i pokrycie brakujących wydatków zł: 55.296 czyni kwotę dotacji zł: 733.296.

Stan zatrudnienia na dzień 31.12.2002 r. wyniósł 24 etaty w roku 2003 planuje się 22,5 etatów w tym: 10-ciu wychowawców (pracownicy pedagogiczni), 4,5 etatów pracowników administracji, 8 etatów pracowników obsługi.
Placówka posiada 32 miejsca. Przebywa w niej średnio 28-29 osób natomiast liczba personelu podstawowego administracyjnego i obsługi jest corocznie ta sama.

Od roku 2001 zostało uruchomione ognisko, w którym zaplanowano liczbę dzieci - 20; średnio przebywa 18-ro dzieci.
Odrębna dotacja na tę działalność została przewidziana z budżetu Wojewody.
Z uwagi na wysoki stan zatrudnienia, wynagrodzenia i pochodne od
wynagrodzeń pochłaniają 78,60 % całości planu i wynoszą zł: 561.749
Pozostała kwota zł: 152.993
to wydatki rzeczowe i tak:
- zakup materiałów i wyposażenia 17.900
- zakup środków żywności 50.246
- zakup energii 38.300
- zakup usług pozostałych, zdrowotnych
i koszty podróży służbowych 14.200
- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 23.807
- nagrody i wydatki nie zaliczone do wynagrodzeń 1.000
- świadczenia społeczne (kieszonkowe i koszty kontynuowania
nauki wychowanka) 7.450

Rozdział 85302: „Domy pomocy społecznej” 1.059.382

W ramach tego rozdziału następują wydatki związane
z utrzymaniem 57 miejsc w Domu Pomocy Społecznej oraz
36 pracowników placówki.
- wynagrodzenia i pochodne 769.661
- pozostałe wydatki rzeczowe 289.721
w tym:

- zakup środków żywności (średnia stawka żywieniowa dzienna
na jednego przebywającego zł: 5,48) 112.000

- zakup leków i materiałów medycznych 10.250
tj. wg stawki miesięcznej na jednego mieszkańca zł: 15


Ogółem plan wydatków bieżących w stosunku do planu wydatków roku 2002 jest większy o kwotę zł: 29.055 tj. o 2,82 %.

Rozdział 85304: „Rodziny zastępcze” 1.050.000
plan roku 2002 zł: 1.263.070
a więc mniejszy o kwotę zł: 213.070

Środki w tym rozdziale przeznacza się na:

- świadczenia częściowego utrzymania 115-tu dzieci w rodzinach
zastępczych
- pomoc na kontynuowanie nauki dla 38 osób.

Zapotrzebowanie w środki na w/w zadania wynosi zł: 1.237.534
Niedobór zatem wynosi zł: 187.534

Rozdział 85316: „Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne
i wychowawcze” 24.000

Proponowana kwota planu w całości przeznaczona jest
na wypłatę zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.

Rozdział 85318: „Powiatowe centra pomocy rodzinie” 165.000

Są to wydatki związane z utrzymaniem 4,75 etatów zatrudnionych pracowników.
Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wynoszą 141.079

Pozostała kwota planu to:
- zakup materiałów i wyposażenia, usług pozostałych, odpisów
na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, zakup energii,
koszty podróży służbowych, wydatki na rzecz osób fizycznych zł: 23.921

Nadmienia się, że dotacja Wojewody na utrzymanie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie wynosi zaledwie zł: 75.000 i pokrywa tylko koszty 2-ch etatów.

Rozdział 85321: „Zespoły do spraw orzekania o stopniu
niepełnosprawności” 97.000

W ramach powyższego rozdziału kwotę zł: 97.000
planuje się przeznaczyć na:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 2-ch etatów
zatrudnionych wraz z dodatkowym wynagrodzeniem rocznym 45.753
- wydatki na rzecz osób fizycznych 39.851
- wydatki na zakup materiałów i wyposażenia, usług pozostałych,
koszty podróży służbowych i odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych 11.396
Rozdział 85333: „Powiatowe urzędy pracy” 758.000

Planowana kwota na utrzymanie Powiatowego Urzędu
Pracy w stosunku do roku 2002 jest wyższa o kwotę zł: 29.000.

Kwotę zł: 758.000 planuje się przeznaczyć na:

- wynagrodzenia osobowe i pochodne wraz z dodatkowym
wynagrodzeniem rocznym dla planowanych 32 etatów 699.868
- koszty podróży służbowych krajowych 1.000
- zakup materiałów i wyposażenia 5.299
- zakup energii 19.973
- zakup usług zdrowotnych 500
- zakup usług remontowych 500
- zakup usług pozostałych 7.200
- różne opłaty i składki 3.000
- podatek na rzecz jednostek samorządowych 1.500
- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 17.000
- składka na Państw. Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych 2.160

Dział 854 : EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA 4.981.303

Plan wydatków na rok 2003 na powyższy dział jest większy od planu wg uchwały budżetowej na rok 2002 o kwotę
zł: 120.414, a niższy od planu po zmianach o kwotę zł: 450.769
tj. o 8,30 %.
Planowana kwota przeznaczona jest na zadania pozaszkolne – rozumie się przez to prowadzenie przedszkoli specjalnych, poradni psychologiczno – pedagogicznych, specjalnych ośrodków szkolno
– wychowawczych, burs i internatów.
Tak jak przy przyznaniu środków na zdania szkolne, tak samo
na zadania pozaszkolne wzięta została liczba uczniów w każdej placówce.

Poniższa tabela przedstawia ilość placówek prowadzących zadania pozaszkolne – liczbę uczniów, nauczycieli, pracowników administracji i obsługi na rok 2003 w porównaniu do roku 2002


Jednostki Liczba
uczniów
w roku
2001/2002 Liczba uczniów
w roku 2002/2003 Liczba
nauczycieli
w roku 2002 Liczba
nauczycieli
w roku 2003 Liczba admin. obsługi
w roku 2002 Liczba admin.
w roku 2003 Liczba obsługi
w roku 2003
3-Specjalne ośrodki
szkolno-wychow. 183 189 53,25 51,3 52 13 39
1-Przedszkole spec. 22 24 7 5 7 0 7
1-Poradnia psychol.
-pedagogiczna 0 0 13 13 2,5 1,5 1
2-Bursy i internaty 143 102 7 6 22 6 6
7 – Ogółem: 348 315 80,25 75,30 83,5 20,5 53


Następnie brana była pod uwagę sytuacja ekonomiczna każdej placówki, analizując wnikliwie potrzeby tak, aby pozwoliły na ich utrzymanie choćby na najniższym poziomie.

W poszczególnych rozdziałach proponowane kwoty wydatków przedstawiają się następująco:
1. Rozdział 85403 „Specjalne ośrodki szkolno – wychowawcze” 3.348.162
2. Rozdział 85405 „Przedszkola specjalne” 362.073
3. Rozdział 85406 „Poradnie psychologiczno – pedagogiczne
oraz inne poradnie specjalistyczne” 531.633
4. Rozdział 85410 „Internaty i bursy szkolne” 725.035
5. Rozdział 85415 „Pomoc materialna dla uczniów” 4.000
6. Rozdział 85495 „Pozostała działalność” 10.400
Razem: 4.981.303
w tym: wynagrodzenia
i pochodne od wynagrodzeń 4.038.144
tj. 81,07 % ogólnego planu.
Dział 921 : KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA
NARODOWEGO 31.000

Rozdział 92116: „Biblioteki” 20.000

Planowane wydatki w tym rozdziale to dotacje jako udział w kosztach prowadzenia biblioteki miejsko - powiatowej
z przeznaczeniem na zakup książek.


Rozdział 92195: „Pozostała działalność” 11.000

Planowana kwota wydatków przeznaczona jest na nagrody dla zwycięzców w konkursach i imprezach kulturalnych o zasięgu lokalnym i powiatowym.

Dział 926: KULTURA FIZYCZNA I SPORT 20.000
Rozdział 92695: „Pozostała działalność” 20.000

W rozdziale tym planuje się wydatki związane
z zakupem nagród za udział w rozgrywkach sportowych lokalnych
i powiatowych oraz promowanie imprez sportowych.



















 

Załączniki do pobrania


Data wytworzenia : 2003-10-28 01:00 Autor : Rada Powiatu Skarżyskiego Data publikacji : 2003-10-28 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Łukasz Krawiecki Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-26 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html