BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Regulamin Kontroli Zarządczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku-Kamiennej

Drukuj
1 2 3

 

REGULAMIN KONTROLI ZARZĄDCZEJ

W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ  W SKARŻYSKU – KAMIENNEJ

 

§ 1

Na podstawie ustawy o systemie oświaty z 7 września 1991 r.  oraz ustawy o samorządzie terytorialnym z 8 marca 1990 roku (Dz. U. z 1996 nr 13, poz. 74)  oraz art. 69  ust.1  pkt 3  Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009, Nr 157, poz.1240) i Komunikatu Nr 23 Ministra  Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz.Urz.MF.09.15.84) zostaje wprowadzony niniejszy Regulamin

§ 2

  1. Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, opracowany w celu dostarczenia racjonalnego zapewnienia co do realizacji celów
    w następujących obszarach:
    1. zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
    2. skuteczności i efektywności działania,
    3. wiarygodności sprawozdań,
    4. ochrony zasobów,
    5. przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
    6. efektywności i skuteczności przepływu informacji,
    7. zarządzania ryzykiem.
  2. Obszary Kontroli Zarządczej:
    1. środowisko wewnętrzne;
    2. cele i zarządzanie ryzykiem;
    3. mechanizmy kontroli;
    4. informacja i komunikacja;
    5. monitorowanie i ocena
  3. Funkcjonowanie kontroli zarządczej:
    1. gdy mowa o „Ustawie o  systemie oświaty” rozumieć należy przez to USTAWĘ z dnia 7 września 1991   r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2010 r nr 54/320  z póź. zm.)
    2. Gdy mowa o „Karcie nauczyciela” rozumieć należy przez to USTAWĘ z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta     Nauczyciela (Dz.U. z 2009 roku nr 219/1706  z póź. zm.).

 

§ 3.

 

Standardy kontroli zarządczej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku – Kamiennej

 

Środowisko wewnętrzne

 

1. Przestrzeganie wartości etycznych:

 

-        wartości etyczne przyjęte w Poradni są określone w Kodeksie Etycznym Pracowników Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej stanowiący Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 40/2010;

-       dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku – Kamiennej zwanej dalej Poradnią oraz pracownicy Poradni są świadomi wartości etycznych przyjętych w Poradni i przestrzegają ich przy wykonywaniu powierzonych zadań;

 

-        dyrektor Poradni wspiera i promuje przestrzeganie wartości etycznych dając dobry przykład codziennym postępowaniem i podejmowanymi decyzjami.

 

2. Kompetencje zawodowe:

 

Szczegółowe wymagania dotyczące nauczycielskich kwalifikacji zawiera Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 12 marca 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009r. Nr 50, poz. 400 z późn. zm.)

 

Szczegółowe wymagania dotyczące kwalifikacji zatrudnionych w poradni pracowników samorządowych określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2009r. Nr 50, poz. 398 ze zm.).

 

  W przypadku pracowników na stanowiskach wymagających dodatkowych uprawnień wynikających z ustaw, przepisów resortowych i innych (jak np. dyrektora, głównego księgowego), wymagania te są weryfikowane na etapie rekrutacji przez jednostkę nadrzędną.

-         dyrektor Poradni i jej pracownicy nabywają i rozwijają wiedzę ,i umiejętności doświadczenie pozwalające skutecznie i efektywnie wypełniać powierzone zadania;

-        proces zatrudnienia jest prowadzony w sposób zapewniający wybór najlepszego kandydata na dane stanowisko pracy;

-        dyrektor Poradni zapewnia rozwój kompetencji zawodowych poprzez corocznie ustalany Plan Doskonalenia Zawodowego.

 

 

3. Struktura organizacyjna:

 

 

-        struktura organizacyjna Poradni jest dostosowywana do aktualnych celów i zadań Poradni i określona jest w statucie PP-P sporządzonym na podstawie regulacji zawartych w Ustawie o systemie oświaty

 

-        zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności pracowników Poradni oraz zakres podległości pracowników jest określony w formie pisemnej               w sposób przejrzysty i spójny;

-        dla każdego pracownika Poradni jest określony aktualny zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.

 

4. Delegowanie uprawnień:

 

-        zakres delegowanych uprawnień pracowników Poradni jest precyzyjnie określony w formie pisemnej w postaci dokumentacji znajdującej się w aktach osobowych pracowników,

-        pracownik o przyjęciu  delegowanych uprawnień  potwierdza podpisem.

 

§ 4.

 

Standardy kontroli zarządczej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej                                   w Skarżysku – Kamiennej

 

Cele i zarządzanie ryzykiem

1. Misja:

 

-        Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna jest placówką usługową                    i ogólnodostępną szeroko otwartą na potrzeby środowiska w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Naszą pracą wspieramy rodziców i nauczycieli w działaniach wychowawczych i dydaktycznych. Współpracujemy z instytucjami pomocowymi działającymi na terenie naszego powiatu oraz kraju.

 

2. Określanie celów i zadań, monitorowanie i ocena ich realizacji:

 

-        cele i zadania Poradni są zawarte w załączniku Nr 1

-        przypadku istotnej zmiany warunków , w których funkcjonuje placówka należy bezzwłocznie wyznaczyć nowe zadania i cele

 

3. Identyfikacja ryzyka i analiza:

 

-        nie rzadziej niż raz w roku powołany zespół dokonuje identyfikacji ryzyka w odniesieniu do celów i zadań Poradni;

 

-        w przypadku istotnej zmiany warunków, w których funkcjonuje Poradnia, dyrektor dokonuje ponownej identyfikacji ryzyka;

 

-        zidentyfikowane ryzyka zespół poddaje analizie, mającej na celu określenie prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka                i możliwych jego skutków;

-        zespół określa akceptowany poziom ryzyka;

-        do analizy ryzyka zostanie wykorzystana metoda delficka zespołowa.

 

4. Reakcja na ryzyko:

 

-        w stosunku do każdego istotnego ryzyka dyrektor Poradni określa rodzaj reakcji (tolerowanie, przeniesienie ( ubezpieczenie), wycofanie się, działanie( uszczegółowienie));

-        dyrektor Poradni określa działania, które należy podjąć w celu zmniejszenia danego ryzyka do akceptowanego poziomu.

 

5. Proces zarządzania ryzykiem jest dokumentowany.

 

§ 5.

 

Standardy kontroli zarządczej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej                  w Skarżysku – Kamiennej

 

Mechanizmy kontroli

 

 

1. Dokumentowanie systemu kontroli zarządczej:

Regulamin Pracy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej

Statut

Kodeks Etyczny

Regulamin Rady Pedagogicznej

Regulamin WDN

Plan doskonalenia zawodowego

 Regulamin przeprowadzania okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników samorządowych.

Regulaminy oceniania i nagradzania pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych.

 Arkusze organizacyjne

Polityka Rachunkowości i Polityka Bezpieczeństwa Informacji

Instrukcja Bezpieczeństwa Informatycznego

Instrukcja Przetwarzania danych Osobowych

Instrukcja wydawania kluczy

Regulamin ZFŚS

Regulamin przyznawania dodatków motywacyjnych

 Instrukcja obiegu dokumentów księgowo – finansowych

Instrukcja bezpieczeństwa Informatycznego i Instrukcja Przetwarzania Danych Osobowych

Instrukcja kancelaryjna

Instrukcja inwentarzowa

Nadzór pedagogiczny

 

2. Nadzór:

 

1. Dyrektor sprawuje nadzór nad  wszystkimi pracownikami w oparciu o Regulamin Pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

2. Nadzór pedagogiczny sprawowany  według zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324) wydanym na podstawie art. 35 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.)

 Dyrektor Poradni jako Przewodniczący Rady Pedagogicznej realizuje zadania wynikające ze statutu placówki

3.Nadzór  Dyrektor sprawuje  w oparciu o Regulamin Kontroli Zarządczej.

 

3. Ciągłość działalności:

                      -  ciągłość działalności gwarantuje :

ü    odpowiedni dobór kadr do zajmowanych stanowisk i osób                     

    zastępujących,

ü    ochronę zasobów

ü    stosowanie procedur i instrukcji

ü    aneks do arkusza organizacyjnego w przypadku długotrwałego zwolnienia lub urlopu macierzyńskiego lub dla poratowania zdrowia

-        dyrektor Poradni zapewnia istnienie mechanizmów służących utrzymaniu ciągłości działalności Poradni, wykorzystując między innymi wyniki analizy ryzyka.

 

4. Ochrona zasobów:

 

-        dyrektor Poradni dba, aby  każdy pracownik zapoznał się z:

ü      instrukcją ochrony przeciwpożarowej

ü      instrukcją inwentaryzacyjną

ü      procedurą zabezpieczenia mienia- instrukcja przechowywania i wydawania kluczy

5. Szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych                   i gospodarczych:

 

·                     mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych zostały określone w Porozumieniu Nr 3 z dnia 31.05.2012r zawartego w Skarżysku-kamiennej pomiędzy Starostwem Powiatowym reprezentowanym przez Starostę Powiatu Michała Jędrysa a Dyrektorem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej -  załącznik Nr 2

 

6. Mechanizmy kontroli dotyczące systemów informatycznych:

 

-        mechanizmy służące zapewnieniu bezpieczeństwa danych i systemów informatycznych Poradni są określone w : Instrukcji bezpieczeństwa informatycznego oraz Instrukcji Przetwarzania Danych Osobowych

 

§ 6.

 

Standardy kontroli zarządczej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej              w Skarżysku – Kamiennej

 

Informacja i komunikacja

 

1.    Bieżąca informacja:

Zasady bieżącego informowaniagwarantuje Instrukcja kancelaryjna – system bezdziennikowy w jednostkach oświaty

 

2. Komunikacja wewnętrzna:

 

-        pracownicy Poradni mają zagwarantowany dostęp do właściwych oraz rzetelnych informacji potrzebnych do realizacji powierzonych im zadań poprzez :

 

  • Książka zarządzeń
  • Tablica ogłoszeń
  • Rady pedagogiczne
  • Zebrania z pracownikami administracji i obsługi

 

 

3. Komunikacja zewnętrzna:

 

-       Poradnia w sposób jednoznaczny komunikuje się z podmiotami zewnętrznymi  mającymi wpływ na osiąganie celów i realizację zadań Poradni poprzez: umowy o współpracy, pisma urzędowe, telefony, fax, e-maile.

 

§ 7.

Standardy kontroli zarządczej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej                 w Skarżysku – Kamiennej

 

Monitorowanie i ocena

 

1. Monitorowanie systemu kontroli zarządczej:

 

-        Dyrektor na bieżąco monitoruje  poszczególne elementy  systemu kontroli zarządczej, co umożliwia bieżące rozwiązywanie zidentyfikowanych problemów poprzez :

ü     okresową ocenę zakresu realizacji zadań

ü     samoocenę

 

2. Samoocena:

 

-        co najmniej raz w roku dyrektor w ramach  bieżącego nadzoru nad funkcjonowaniem placówki  dokonuje samooceny systemu kontroli zarządczej;

               -    Dyrektor w oparciu o kryteria Kontroli Zarządczej, biorąc pod uwagę opinie                                                    oraz uwagi pracowników   podejmuje środki zaradcze wobec zaistniałych problemów                

-        samoocena jest ujęta w ramy procesu odrębnego od bieżącej działalności      i udokumentowana na podstawie kwestionariusza samooceny.

 

3. Audyt wewnętrzny:

 

-        w przypadkach i na warunkach określonych zgodnie z obowiązującym prawem obiektywną i niezależną ocenę kontroli zarządczej prowadzi audytor wewnętrzny.

 

4. Uzyskanie zapewnienia o stanie kontroli zarządczej:

 

-        źródłem uzyskania zapewnienia o stanie kontroli zarządczej przez dyrektora Poradni są w szczególności wyniki: monitorowania, samooceny oraz przeprowadzonych audytów i kontroli;

-        przynajmniej raz w roku dyrektor Poradni w formie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej za poprzedni rok przekazuje Koordynatorowi Kontroli Zarządczej w Starostwie Powiatowym w Skarżysku –Kamiennej.

 

 

 

 Regulamin obowiązuje od dnia 03.09. 2012 r.

 

 

 

 

 Skarżysko - Kamienna wrzesień  2012r


Data wytworzenia : 2013-02-19 14:49 Autor : Wioletta Kamińska Data publikacji : 2013-02-19 14:49 Osoba udostępniająca na stronie : Wioletta Kamińska Data ostatniej modyfikacji : 2013-02-20 Osoba modyfikująca : Mariusz Bartosik

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html