BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 9/2013 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 13 marca 2013 roku.

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 9/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego

z dnia 13 marca 2013 r.

 

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:

1.Michał Jędrys                  - Starosta                   
2. Waldemar Mazur            - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk     - Członek Zarządu Powiatu
4. Zenon Nowakowski         - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska            - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:

1. Małgorzata Łakomiec      - Sekretarz Powiatu
2. Małgorzata  Nosowicz     -  Rzecznik Prasowy


Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys
Posiedzenie protokołowała: Magdalena Jakubiak – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie likwidacji Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego Specjalnego w Skarżysku – Kamiennej.
  2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian
    w budżecie powiatu na 2013 rok.
  3. Pisma skierowane do Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
  4. Sprawy różne.

 

Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu przyjął proponowany porządek posiedzenia.

 

Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: likwidacji Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego Specjalnego w Skarżysku – Kamiennej. (załącznik nr 2)

            Referujący: Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, iż podjęcie powyższej uchwały jest związane z realizacją uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego
Nr 137/XVII/2012 z dnia 20 lutego 2012 roku w sprawie wyłączenia i zamiaru likwidacji Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego Specjalnego wchodzącego w skład Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku – Kamiennej. O zamiarze likwidacji niniejszej szkoły powiadomiono w terminie ustawowym (sześć miesięcy przed terminem likwidacji) rodziców uczniów oraz Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach uzyskując pozytywną opinię w powyższej sprawie.

Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały w powyższej sprawie.
 

Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok. (załącznik nr 3)

          Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował, że zmiany w powyższej uchwale wynikają z:

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.31.2013 z dnia 04.03.2013 r. – zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 382.765 z przeznaczeniem
    na sfinansowanie podwyżek uposażeń funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej od 1 października 2012 r.,
  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.1.2013 z dnia 21.02.2013 r. – informacja o kwotach dotacji celowych określonych w ustawie budżetowej.
    W stosunku do projektu ustawy zwiększa się dotacja dla Domu Pomocy Społecznej
    o kwotę zł: 9.090, a zmniejsza się plan dotacji na zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie o kwotę zł: 6.225,
  • pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znak OK.GK.3011.3.2013 z dnia 25.02.2013 r. – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu właściwego wykorzystania dotacji celowej na zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy po zmniejszeniu planu dotacji,
  • pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej znak PF.0332.1.4.2013
    z dnia 06.03.2013 r. – zwiększenie środków przeznaczonych na zapłatę podatku
    od nieruchomości w związku ze wzrostem stawki,
  • pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych znak ZPEW.S.0312.09.2013 z dnia 07.03.2013 – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 2.000 na wypłatę odprawy pośmiertnej rodzinie zmarłego pracownika,
  • pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych znak ZPRW07.071.1.8.2013 z dnia 01.03.2013 r. – przeniesienie planu wydatków w kwocie zł: 1.000 na uaktualnienie kosztorysu oraz dokonanie niezbędnych zmian w związku
    z wydaną decyzją Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektoratu Sanitarnego,
  • pisma Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych znak ZSTM 075.24.2013
    z dnia 07.03.2013 r. –zabezpieczenie środków na wypłatę odszkodowania
    dla nauczyciela za niezgodne z prawem wypowiedzenie umowy o pracę na podstawie zawartej ugody sądowej z dnia 28.06.2012 r.,
  • pisma Powiatowego Urzędu Pracy znak DF.0700.28.2013.AŁ z dnia 04.03.2013 r. – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków na wypłatę odszkodowania dla pracownika, który dostał wypowiedzenie o pracę
    z przyczyn niedotyczących pracownika.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok.
 

Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

          Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski zapoznał zebranych z pismem Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 4), w którym zwrócono się z prośbą o podjęcie przez Zarząd Powiatu decyzji o przedłużeniu powierzenia stanowiska dyrektora panu Januszowi Maciejewskiemu na kolejne 5 lat szkolnych (zgodnie z art. 36a ust. 14 ustawy z dn. 7 września 1991r. o systemie oświaty).
         W uzasadnieniu podkreślono, że Pan Janusz Maciejewski osiąga bardzo dobre efekty w pracy pedagogiczno-wychowawczej, preferując nowoczesne, aktywizujące metody nauczania. Inspiruje z pozytywnym skutkiem młodzież do udziału w imprezach kulturalnych, konkursach recytatorskich, różnych formach aktywności artystycznej oraz sportowej.
         Ponadto Dyrektor przykłada ogromną wagę do problemu zdawalności egzaminu maturalnego i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Motywuje nauczycieli do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych oraz podejmuje różnorodne działania skutkujące stałym wzrostem wyników egzaminów zewnętrznych.
         W związku z powyższym Rada Pedagogiczna uważa za zasadne przedłużenie Panu Januszowi Maciejewskiemu powierzenia pełnienia funkcji dyrektora Zespołu Szkół Technicznych na kolejne 5 lat.
         Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski wyraził zdanie, iż zgodnie z dotychczasową praktyką, Zarząd Powiatu powinien przeprowadzić otwarty konkurs
na stanowisko dyrektora placówki. Stanowisko to poparła Pani Katarzyna Bilska – Członek Zarządu Powiatu.

         Przewodniczący poddał pod głosowanie przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora panu Januszowi Maciejewskiemu na kolejne 5 lat szkolnych:
- za głosowała 1 osoba (Starosta – Pan Michał Jędrys),
- przeciw głosowały 3 osoby (Członkowie Zarządu – Pani Katarzyna Bilska, Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski),
- wstrzymała się od głosu 1 osoba (Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur).

          W wyniku przeprowadzonego głosowania Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora panu Januszowi Maciejewskiemu na kolejne 5 lat szkolnych, tym samym zadecydował o konieczności przeprowadzenia otwartego konkursu na powyższe stanowisko.


          Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski odczytał pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 5) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na rekrutację osób dorosłych na kursy kwalifikacyjne w zawodach kształconych w szkole. Ponadto Dyrektor zwróciła się z prośbą o przekształcenie Technikum Uzupełniającego Nr 4 dla Dorosłych na Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych. 

         Po przeanalizowaniu powyższego pisma Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prowadzenie kursów kwalifikacyjnych w zawodach kształconych w szkole. Natomiast rozpatrując drugą sprawę dot. rozważenia możliwości przekształcenia Technikum Uzupełniającego Nr 4 dla Dorosłych na Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych Zarząd zajął negatywne stanowisko i nie wyraził zgody.


         Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił informację na temat planowanych remontów w 2013 roku w placówkach oświatowych i wychowawczych,
dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski. (załącznik nr 6)
         Ponadto Pan Zenon wystąpił z wnioskiem o wytypowanie przewodniczącego  oraz przedstawicieli do pracy w Komisji ds. określenia priorytetów remontowych na 2013 rok, której zadaniem będzie ustalenie i wybór kolejności przeprowadzonych remontów w poszczególnych szkołach i placówkach.

         Zarząd Powiatu do pracy w Komisji ds. określenia priorytetów remontowych
na 2013 rok w szkołach i placówkach oświatowych wytypował Członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego jako Przewodniczącego Komisji oraz Członków Komisji w składzie:

  • Pani Katarzyna Bilska – Członek Zarządu Powiatu,
  • Pani Maria Wroniewska – przedstawiciel Komisji Oświaty, Sportu i Turystyki,
  • Pan Jerzy Krawczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.

 

        Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował zebranych, iż wpłynęło pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 7) zawierające prośby:

  • o wyrażenie zgody na przystąpienie szkoły do projektów realizowanych na rzecz szkoły przez podmioty zewnętrzne w ramach Działania 9.2 POKL bez potrzeby wnoszenia finansowego wkładu własnego (wkład własny rozliczony będzie nieodpłatnym wykorzystaniem sal lekcyjnym na potrzeby projektu):
  1. „Naelektryzowani na rynek pracy”
  2. „Sukces w zasięgu ręki”
  • o wyrażenie zgody na udział w projekcie „Celuj zawodowo”, w którym szkoła wraz
    z Zespołem Szkół Samochodowo – Usługowych będzie partnerem Fundacji Centrum Europy Lokalnej.

           Nadmieniono, że wartość projektu wynosi ok. 1.000.000,00 zł, a maksymalna wysokość wkładu własnego to ok. 120.000,00 zł. Dodano, iż wkład własny może zostać w całości lub w części rozliczony niefinansowo.

          Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na udział Zespołu Szkół Technicznych w projektach „Sukces w zasięgu reki” i „Naelektryzowani na rynek pracy” (bez wnoszenia wkładu finansowego) oraz w projekcie „Celuj zawodowo” pod warunkiem rozliczenia wkładu własnego w znacznej części lub całości. Zarząd bierze pod uwagę możliwości uzupełnienia wkładu własnego finansowego. 
 

        Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował zebranych, iż wpłynęło pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych (załącznik nr 8) zawierające prośby:

  • o wyrażenie zgody na przystąpienie szkoły do projektu „Sukces w zasięgu ręki”  realizowanego na rzecz szkoły przez podmioty zewnętrzne w ramach Działania 9.2 POKL bez potrzeby wnoszenia finansowego wkładu własnego (wkład własny rozliczony będzie nieodpłatnym wykorzystaniem sal lekcyjnym na potrzeby projektu).
  • o wyrażenie zgody na udział w projekcie „Celuj zawodowo”, w którym Zespół Szkół Samochodowo - Usługowych wraz z Zespołem Szkół Technicznych będzie partnerem Fundacji Centrum Europy Lokalnej.

          Nadmieniono, że wartość projektu wynosi ok. 1.000.000,00 zł., a maksymalna wysokość wkładu własnego to ok. 120.000,00 zł. Dodano, iż wkład własny może zostać
w całości lub w części rozliczony niefinansowo.

          Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na udział Zespołu Szkół Samochodowo  - Usługowych w projekcie „Sukces w zasięgu ręki” (bez wnoszenia wkładu finansowego) oraz w projekcie „Celuj zawodowo” pod warunkiem rozliczenia wkładu własnego w znacznej części lub całości. Zarząd bierze pod uwagę możliwości uzupełnienia wkładu własnego finansowego.  


         Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poinformował, iż wpłynęło pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, w którym poproszono o zajęcie stanowiska w sprawie wynajmu w trybie bezprzetargowym pomieszczeń na I piętrze w budynku przy ul. Sikorskiego 20. Pomieszczenia te miałyby zostać przeznaczone na działalność statutową Skarżyskiego Klubu Amazonek.  (załącznik nr 9)

       Zarząd Powiatu odłożył podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie.
 

       Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego zawierające prośbę o zajęcie stanowiska w sprawie zabezpieczenia okna na potrzeby Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
        Przewodnicząca Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności poinformowała, iż zabezpieczenie okna, zgodnie z zapisami ustawy o ochronie danych osobowych ma zapewnić skuteczną ochronę pomieszczenia, w którym przechowywane są akta zawierające dane osobowe i medyczne. (załącznik nr 10)
        Naczelnik w piśmie zaproponował, aby zakupić i zamontować zewnętrzną roletę antywłamaniową w budynku przy ulicy Plac Floriański 1 na potrzeby Zespołu ds. Orzekania
o Niepełnosprawności.

       Zarząd Powiatu uznał powyższe za zasadne. Zobowiązał Naczelnika Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego do przeanalizowania kwestii zakupu i montażu rolety antywłamaniowej.  

 

       Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poinformował, iż wpłynął wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej, który w związku z chęcią przystąpienia
do „Programu Wyrównywania Różnic między regionami II” w obszarze D tj. likwidacja barier transportowych, potrzebuje zabezpieczenia środków finansowych w wysokości 50.000,00 zł na realizację projektu. (załącznik nr 11)

       W wyniku przeprowadzonej dyskusji Zarząd Powiatu postanowił odłożyć podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie.


        Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zreferował pismo Dyrektora Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej, który zwrócił się do Zarządu Powiatu z prośbą o przyznanie dofinansowania na realizację projektu PFRON dotyczącego wymiany drzwi wejściowych do budynku tzw. „Półsanatorium” w kwocie 10.667,18 zł oraz udzielenia wsparcia finansowego w kwocie 19.673,42 zł w celu przebudowy wejścia głównego wraz ze schodami. Nadmieniono, że obie inwestycje wykonane zostaną w jednym czasie. (załącznik nr 12)

        Zarząd Powiatu odłożył podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie.



Ad. pkt. 4. Sprawy różne.

         Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski wystąpił z wnioskiem do Zarządu Powiatu o uchylenie uchwały Nr 227/XXX/2012 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 22 listopada 2012 roku w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół Transportowo -  Mechatronicznych w Skarżysku – Kamiennej celem uporządkowania struktury szkół ponadgimnazjalnych.    

        Zarząd Powiatu uznał powyższe za zasadne, jednocześnie zobowiązał Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do sporządzenia projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie uchylenia uchwały Nr 227/XXX/2012 z dnia 22 listopada 2012 roku. 


       Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski wystąpił z prośbą do Zarządu Powiatu o zamontowanie okna w piwnicy budynku przy ulicy Plac Floriański 1. Lokal ten zajmowany jest na działalność harcówki.

        Zarząd Powiatu przychylił się do prośby Członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego zobowiązując Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego
do przeprowadzenia analizy wymiany okien w harcówce.


        Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił 2 wnioski sporządzone przez Wydział Geodezji. Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w sprawie:  

  1. GG-II.680.2.3.9.2013 (załącznik nr 13)
  • Odłączenia z księgi wieczystej Nr KI1R/00018189/9 działki 47/1 o powierzchni 0,1435 ha (obręb 2 Place, arkusz mapy 19) i dołączenia jej do księgi wieczystej
    Nr KI1R/00000458/7, w której jest uregulowana działka nr 71 o powierzchni 0,4365 ha (obręb 3 Place, arkusz mapy 19). Obie działki znajdują się przy Placu Floriańskim 1 i stanowią własność Powiatu Skarżyskiego.
  1. GG-II.680.2.3.8.2013 (załącznik nr 14)
  • Sprostowania w księdze wieczystej KI1R/0001337/3 oznaczenia nieruchomości przez wykreślenie działki nr 231 o powierzchni 1,4004 ha i wpisanie działki
    nr 231/1 o powierzchni 1,4004 ha, na podstawie wypisu i wyrysu z operatu ewidencyjnego L.dz. rej. GG-III.6621.3.38.2013 z dnia 05.03.2013 r.
  • Sprostowania w księdze wieczystej KI1R/00011337/3 odnośnie działki nr 231/1
    o powierzchni 1,4004 ha położonej w Skarżysku – Kamiennej znajdującej się
    w ciągu drogi powiatowej pn. Metalowców (obręb 10  Metalowiec, arkusz mapy 43) przez wykreślenie zapisu sposób korzystania: „działka gruntu” a wpisanie sposób korzystania: „dr-grogi”.
  • Odłączenia z księgi wieczystej KI1R/00011337/3 nieruchomości położonej
    w Skarżysku – Kamiennej (obręb 10 Metalowiec, arkusz mapy 43) działki nr 231/1 o powierzchni 1,4004 ha i założenie dla w/w nieruchomości nowej księgi wieczystej, w której w dziale II będzie widniał zapis „Powiat Skarżyski – własność” na podstawie art. 2a ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.

Zarząd Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaakceptował powyższe wnioski.

 

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

   Protokołowała                                                                                 Przewodniczący Zarządu

Magdalena Jakubiak                                                                                    Michał Jędrys

 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:

  1. W. Mazur ………………………………
  2. S. Dymarczyk ………………….............
  3. K. Bilska ………………………………..
  4. Z. Nowakowski …………………………

 

Załączników: 14

Załącznik nr 1 – lista obecności z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 13 marca 2013 roku.
Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie likwidacji Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego Specjalnego w Skarżysku - Kamiennej
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok
Załącznik nr 4 – pismo Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Technicznych z dnia 09.01.2013 r.
Załącznik nr 5 – wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych z dnia 06.03.2013 r.
Załącznik nr 6 –informacja dotycząca planowanych remontów szkołach i placówkach na 2013 r.
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej z dnia
Załącznik nr 8 – Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych z dnia
Załącznik nr 9 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego z dn. 12.03.2013r.
Załącznik nr 10 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego z dn. 12.03.2013r.
Załącznik nr 11 – Pismo Głównego Specjalisty ds. Zdrowia z dnia 11.03.2013 r.
Załącznik nr 12 – Pismo Dyrektora Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy z dn.12.03.2013 r.
Załącznik nr 13 – pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, GG-II.680.2.3.9.2013
Załącznik nr 14 - pismo Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, GG-II.680.2.3.8.2012 

Załączniki do pobrania


Data wytworzenia : 2013-04-22 10:19 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2013-04-22 10:19 Osoba udostępniająca na stronie : Magdalena Jakubiak Data ostatniej modyfikacji : 2013-04-23 Osoba modyfikująca : Magdalena Jakubiak

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html