Protokół Nr 9/2007
Protokół Nr 9/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 13 marca 2007 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
3. Cezary Ciosk - Członek Zarządu Powiatu
4. Tomasz Kędzierski - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Alina Skuza - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Krzysztof Grzegorek - Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Skarżysku - Kamiennej
2. Tadeusz Jasiński - Zastępca Dyrektora ZOZ
3. Jadwiga Matyja - Główna Księgowa ZOZ
4. Ewa Urban - Naczelnik Wydziału Rozwoju
Powiatu i Funduszy Europejskich
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta - Pan Jerzy Żmijewski.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska - inspektor w Wydziale Organizacyjnym.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie sprawozdania z wykonania planu finansowego za 2006 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.
2. Przyjęcie informacji z realizacji działań restrukturyzacyjnych zrealizowanych przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.
3. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie:
a) uchwalenia „Powiatowego programu współpracy Powiatu Skarżyskiego w 2007 roku z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego”,
b) szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności Powiatu Skarżyskiego oraz jego jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz udzielania innych ulg w spłacie tych należności a także wskazania organów do tego uprawnionych,
c) zatwierdzenia zmian w statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.
4. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie: odwołania członka Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
5. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w sprawie: upoważnienia Pani Jolanty Nowickiej – dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika
w Skarżysku – Kamiennej do dokonania w imieniu Powiatu wszelkich czynności, w tym podpisywania dokumentów oraz składania oświadczeń woli, związanych
z zawarciem umowy z Krajową Agencją Programu Leonardo do Vinci na realizację projektu numer PL/06/A/Pla/174683, tytuł „Doświadczenie zawodowe techników ekonomistów w Niemczech”.
6. Przyjęcie sprawozdania z realizacji „Powiatowego Programu współpracy Powiatu Skarżyskiego w roku 2006 z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego”.
7. Przyjęcie sprawozdania z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2006.
8. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
9. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta - Pan Jerzy Żmijewski odczytał projekt porządku posiedzenia oraz zapytał
o uwagi bądź zastrzeżenia.
Sekretarz - Pani Małgorzata Łakomiec wniosła o rozszerzenie porządku posiedzenia o przyjęcie projektu uchwały w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania Powiatowego Rzecznika Konsumentów z działalności za 2006 rok.
Starosta stwierdził, że z uwagi na późne dostarczenie w/w projektu a w związku tym brak możliwości zapoznania się z tym dokumentem nie jest zasadne wnoszenie go do dzisiejszego porządku posiedzenia.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą uwagę oraz postanowił przesunąć omówienie powyższego projektu uchwały na kolejne posiedzenie.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia
w przedstawionym kształcie:
- za głosowały 4 osoby (Starosta-Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus, Pan Cezary Ciosk i Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt 1. Przyjęcie sprawozdania z wykonania planu finansowego za 2006 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik Nr 2).
Powyższe sprawozdanie przedstawiła Pani Jadwiga Matyja – księgowa ZOZ. Poinformowała, że po raz pierwszy od 1999 r. zakład wykazuje mniejsze koszty od przychodów co jest niebagatelnym osiągnięciem biorąc pod uwagę duże zobowiązania jednostki.
W trakcie dyskusji zwrócono się z pytaniem: Co spowodowało wzrost zakupów środków czystości, bielizny, sprzętu wielorazowego użytku ?
Pan Tadeusz Jasiński poinformował, że zakupy te są dokonywane w miarę potrzeb czasami raz na dwa lata.
Pan Krzysztof Grzegorek w uzupełnieniu dodał, iż przekroczenie planu w tej pozycji może również wynikać z wprowadzonych w zakładzie zmian restrukturyzacyjnych
a w szczególności przeprowadzonych prac adaptacyjnych i remontowych w dwóch oddziałach.
Starosta zwrócił uwagę na zwiększone koszty w pozycjach: zużycie materiałów pozostałych oraz usługi obce pozostałe.
Pani Jadwiga Matyja poinformowała, że zgodnie z ustawą o rachunkowości wszystkie wydatki które nie dają się zaklasyfikować w innych pozycjach umieszczane są w pozycji usługi obce pozostałe i jest to np. wywóz śmieci, odśnieżanie, monitoring itp. Księgowa poinformowała również, iż comiesięcznie sporządza zestawienie usług ujętych w powyższej pozycji.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania z wykonania planu finansowego za 2006 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej:
- za głosowały 4 osoby (Starosta- Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus , Pan Cezary Ciosk, Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z wykonania planu finansowego za 2006 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.
Ad. pkt 2. Przyjęcie informacji z realizacji działań restrukturyzacyjnych zrealizowanych przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik Nr 3).
Pan Tadeusz Jasiński podkreślił, że program restrukturyzacyjny dla ZOZ opracowany przez firmę „Zdrowie i Zarządzanie” Sp. z.o.o. nie przewidywał wielu sytuacji wynikających z bieżącej działalności, jak również z wymogów Narodowego Funduszu Zdrowia w zakresie kontraktowania usług, które spowodowały konieczność wprowadzenia zmian do programu. Poinformował, że rozmowy w sprawie przeniesienia kontraktu w zakresie chorób zakaźnych ze Starachowic na rzecz szpitala nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Oddział Zakaźny skarżyskiego szpitala to jeden z trzech oddziałów na terenie województwa przy którym znajduje się całodobowy Punkt konsultacyjny Szczepień P/Wściekliźnie. Po przeanalizowaniu kilku wariantów mających na celu ograniczenie kosztów związanych z utrzymaniem budynku w którym znajduje się Oddział Zakaźny rozsądnym rozwiązaniem okazało się przeniesienie do tego budynku Oddziału Laryngologii. Koszty i przychody oddziału zbilansowały się. W 2006 roku kontrakt dla Oddziału Zakaźnego był wyższy o ok. 7% w stosunku do roku 2005.
Pan Krzysztof Grzegorek podkreślił, że aby uzyskać możliwości wynikające
z ustawy z dnia 15 kwietnia 2005 roku o pomocy publicznej i restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej, przyjęto do realizacji program naprawczy, którego głównym celem było uratowanie szpitala. Nie wszystkie przyjęte w programie założenia były możliwe do wykonania tj. zakładano, iż wypłata „13-tek” będzie realizowana od 2009, jednakże w wyniku przeprowadzonych rozmów oraz spisanego porozumienia z pracownikami wypłacono ok. 90% roszczeń w tego tytułu. Dyrektor
w swojej wypowiedzi podkreślił, że z zakładu przynoszącego straty w wyniku przeprowadzonych działań restrukturyzacyjnych udało się doprowadzić do sytuacji, że jednostka się bilansuje. Dlatego też uznał, iż ważna jest ocena efektów podjętych działań, a nie przyjętych do programu założeń, które są w części nie możliwe do realizacji. Odnośnie likwidacji dyżurów Pan Krzysztof Grzegorek poinformował, że obecne wymagania stawiane przez Narodowy Fundusz Zdrowia ograniczają możliwość zmniejszenia liczby dyżurów. W bieżącym roku podjęto decyzję
o powrocie do podwójnych dyżurów lekarskich w Oddziale Ginekologiczno – Położniczym. Działanie takie wynikało z wymogów jakie określił NFZ wobec świadczeniodawców, które muszą być spełnione aby zakontraktować dane usługi medyczne. Niespełnienie tego warunku groziło obniżeniem stopnia retencyjności oddziału do poziomu podstawowego. Ponadto pojedyncza obsada dyżurowa stwarza poważne zagrożenie dla pacjentów. Zgodnie z programem restrukturyzacyjnym przystąpiono do redukcji zatrudnienia. Dyrektor zaznaczył, że ze względu na bezpieczeństwo świadczeń medycznych oraz sposób przeprowadzania reorganizacji zmniejszenie zatrudnienia w planowanej wysokości jest niemożliwe. Ponadto obecnie występuje potrzeba zatrudnienia dodatkowo 3 lekarzy oraz kilku pielęgniarek. Z uwagi na reorganizację oddziału neurologicznego i oddziału wewnętrznego oraz konieczność spełnienia określonych wymogów zwiększono zatrudnienie o ok. 10%.
Starosta Pan Jerzy Żmijewski podkreślił, że podziela pogląd dyrektora dotyczący konieczności dostosowania programu restrukturyzacyjnego ZOZ-u opracowanego przez firmę „Zdrowie i Zarządzanie” Sp. z.o.o. ponieważ efekty innej formy restrukturyzacji są widoczne. Jedną z różnic pomiędzy przyjętym programem
a wdrożony działaniami jest m.in. przeniesienie oddziału laryngologii (zamiast likwidacji) do budynku w którym znajduje się oddział zakaźny oraz zmniejszenie liczby łóżek. Rozwiązanie to okazało się celowe, co jest widoczne we wskaźniku wykonania kontraktu na tych oddziałach. Za uzasadnione uznał również wydatkowanie kwoty 410 309,42 zł. na przeprowadzane remonty ze względu na konieczność zachowania wymogów NFZ w zakresie kontraktowania usług medycznych. Ponadto zwrócił uwagę na nierozwiązany problem zwrotu środków finansowych przez Skarb Państwa za należności wynikające z realizacji ustawy „203”.
Pan Krzysztof Grzegorek poinformował, że ZOZ dochodzi swoich praw na drodze sądowej, ponieważ ustawodawca nie wskazał płatnika w/w zobowiązań (wyrok
w I instancji pozytywny). Sądy wyższej instancji uznał, iż są to zobowiązania Skarbu Państwa. Dlatego też pozew wrócił do ponownego rozpatrzenia przez sąd okręgowy. Jednocześnie NFZ proponuje zakładom opieki zdrowotnej zwrot środków finansowych za wypłacone pracownikom zobowiązania z tytułu „203”, ale tylko
w części poniesionych z tego tytułu kosztów.
Starosta stwierdził, iż oddział kardiologiczny w porównaniu do innych oddziałów ma najniższe wykonanie. Zapytał czym jest spowodowana taka sytuacja.
Pan Krzysztof Grzegorek poinformował, że uprzednio kontrakt oddziału kardiologicznego obejmował również procedury internistyczne. Dlatego też podjęto decyzję o zmniejszeniu liczby łóżek kardiologicznych na rzecz drugiego oddziału wewnętrznego.
Starosta wskazał, że z wypowiedzi dyrektora wynika konieczność zatrudnienia dodatkowych osób aby spełnić wymogi stawiane przez NFZ. W związku z tym, iż ze struktury zatrudnienia wynika, że obecnie pracuje 77 lekarzy oraz 178 osób obsługi
i administracji, zapytał czy nie należałoby rozważyć ograniczenie zatrudnienia
w zakresie obsługi i administracji a jednocześnie zwiększenie liczby etatów lekarzy.
Pan Tadeusz Jasiński stwierdził, że wszelkie kontrole przeprowadzane przez Państwową Inspekcję Pracy, Najwyższą Izbę Kontroli jak również zalecenia programu naprawczego wskazywały na zbyt niskie zatrudnienie pracowników obsługi
i administracji. Rozważana była ewentualna sprzedaż tych usług firmie zewnętrznej, jednak po przeprowadzeniu wstępnych wyliczeń rozwiązanie to okazało się niekorzystne.
Członkowie nie wnieśli innych uwag do przedstawionej informacji, w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie jej przyjęcie:
- za głosowały 4 osoby (Starosta- Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus, Pan Cezary Ciosk i Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację, natomiast stanowisko w sprawie oceny sprawozdania ZOZ z realizacji programu restrukturyzacji szpitala powiatowego
w Skarżysku – Kamiennej zostanie podjęte na kolejnym posiedzeniu.
Ad. pkt 3. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie:
a) uchwalenia „Powiatowego programu współpracy Powiatu Skarżyskiego
w 2007 roku z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego” (załącznik Nr 4)
Pani Ewa Urban - Naczelnik Wydziału Rozwoju Powiatu i Funduszy Europejskich poinformowała, że program współpracy został przygotowany w innej formie niż
w latach poprzednich i nie ogranicza on możliwości zgłaszania innych programów przez organizacje. Najważniejszym celem programu zdaniem Pani Ewy Urban jest cel I - „Wspieranie i powierzanie organizacjom pozarządowym wybranych zadań publicznych zaliczanych do sfery pożytku publicznego”, którego realizacja wymaga współpracy z radcą prawnym oraz Wydziałem Finansowym. Podstawowym rezultatem tego celu będzie przyjęcie uchwały Rady Powiatu mówiącej o możliwości zlecania zadań publicznych z zaangażowaniem środków finansowych. W związku tym, że powstała wątpliwość czy współpraca z organizacjami z zaangażowaniem środków finansowych nie wymaga przeprowadzania konkursu ofert zaproponowano opracowanie dokumentu ujmującego zakres w/w zadań wraz z procedurą konkursową.
Starosta wskazał, że jeżeli zostanie podjęta w/w uchwała powołany powinien zostać zespół koordynujący, który zgodnie z obowiązującą regulacją prawną wybierze zagadnienia które powiat jako zadania własne zlecałby do wykonania organizacjom pozarządowym. Przypomniał, że sprawa ta omawiana była podczas posiedzeń poprzedniej kadencji gdzie kwestią problematyczną było wskazanie źródła pokrycia finansowego tego przedsięwzięcia. Zwrócił uwagę czy sformułowania użyte
w sprawozdaniu tj. „bierność, stagnacja organizacji pozarządowych” są właściwe.
Pani Ewa Urban poinformowała, że powyższy zapis wynika z faktu, że programy dotychczas realizowane dawały możliwość zwracania się do władz powiatu
z wnioskami o zawarcie porozumień na realizację konkretnych zadań jednakże wnioski takie nie wpływały do starostwa.
Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonej dyskusji uznał, że w/w sformułowania nie powinny być zawarte w programie, mogą być ewentualnie ujęte w sprawozdaniu
z realizacji programu za ubiegły rok.
Naczelnik stwierdziła, że zadania ujęte w celu II - „Integracja podmiotów polityki lokalnej obejmującej swym zakresem sferę zadań publicznych wymienionych w art. 4.1.- ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie” są zbieżne
z zadaniami nie zrealizowanymi zawartymi w strategii rozwoju powiatu przyjętej
w 2001 roku. Podjęcie realizacji tego celu jest zasadne z uwagi na fakt, iż dużo środków pomocowych w przyszłym okresie programowania będzie skierowanych do organizacji pozarządowych. Zakładane powstanie Powiatowego Centrum Organizacji Pozarządowych i Instytucji Publicznych pozwoli na utworzenie miejsca gdzie organizacje będą mogły otrzymać wszechstronną pomoc np. w formie informacji, poradnictwa, szkoleń. Naczelnik podkreśliła, że wydział podejmie działania mające na celu znalezienie programu z którego będzie możliwość sfinansowania tego przedsięwzięcia (np. program operacyjny Kapitał Ludzki). Ponadto Pani Ewa Urban poinformowała, iż w związku planowanymi naborami wniosków w ramach Funduszy Strukturalnych 2007 – 2013 na połowę roku 2007 oraz pojawiającymi się możliwościami ubiegania się o środki pomocowe przygotowane zostało pismo do naczelników wydziału starostwa oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych zawierające prośbę o wypełnienie formularzy oddzielnie dla zadań inwestycyjnych
i oddzielnie dla zadań przewidzianych do realizacji w tzw. projektach miękkich. Informacja w formie wypełnionych formularzy pozwoli na przeprowadzenie analizy planowanych do zrealizowania przedsięwzięć pod kątem możliwości uzyskania dofinansowania z dostępnych środków oraz zabezpieczenia tzw. wkładu własnego na ich realizację. Kolejny III cel dotyczy pomocy organizacjom pozarządowym
w zakresie pozyskiwania zagranicznych środków pomocowych. Naczelnik zwróciła uwagę, że niektóre organizacje wykazują postawę roszczeniową oczekują, iż wydział przygotuje kompleksowo wnioski grantowe. Cel IV wiąże się z pismem, które wydział skierował do Zarządu Powiatu w sprawie rozważenia przystąpienia do realizacji Powiatowego Programu Partnerstwa Lokalnego na Rzecz Rozwiązywania Problemów Społecznych i Gospodarczych Lokalnej Społeczności. Inicjatorem tego przedsięwzięcia jest Powiatowy Urząd Pracy. Partnerstwo skupiałoby się głównie na aktywizacji lokalnego rynku pracy.
Pan Cezary Ciosk zaproponował utworzenie wydzielonego funduszu na środki własne wymagane przy realizacji określonych programów unijnych.
Starosta wskazał na brak źródła pokrycia w budżecie powiatu powyższej propozycji.
W trakcie dyskusji zwrócono również uwagę na konieczność poprawy szaty graficznej omawianego dokumentu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie omawianego projektu uchwały
z uwzględnieniem zgłoszonych uwag:
- za głosowały 4 osoby (Starosta-Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus, Pan Cezary Ciosk i Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu przyjął powyższy projekt uchwały.
b) szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności Powiatu Skarżyskiego oraz jego jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz udzielania innych ulg w spłacie tych należności a także wskazania organów do tego uprawnionych (załącznik Nr 5),
Skarbnik - Pani Alina Skuza przedstawiła powyższy projekt uchwały informując, że dotyczy on jednostek organizacyjnych powiatu (nie dotyczy ZOZ-u). Na podstawie w/w uchwały kierownicy jednostek będą mogli umorzyć zadłużenie, gdy zostały wyczerpane wszelkie możliwości jego ściągnięcia. W stosunku do obecnie obowiązującej uchwały w tej sprawie zmianie uległ zapis dotyczący wysokości umorzenia (obecnie określony jest kwotowo a proponuje się określenie procentowe).
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag. Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie powyższego projektu:
- za głosowały 4 osoby (Starosta - Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus, Pan Cezary Ciosk i Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu przyjął powyższy projekt uchwały.
c) zatwierdzenia zmian w statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik Nr 6).
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Jerzy Żmijewski. Poinformował, że Dyrektor ZOZ wystąpił z wnioskiem do Rady Powiatu o zatwierdzenie zmian
w statucie jednostki uchwalonych przez Radę Społeczną w dniu 19 lutego 2007 roku Uchwałą Nr 5/2007. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystania publicznej
i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach, zakłady opieki zdrowotnej maja obowiązek umieścić
w swoich statutach zapis, iż podstawą prawną ich działalności jest również w/w rozporządzenie. W związku z powyższym przygotowany został omawiany projekt uchwały.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag. Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie powyższego projektu:
- za głosowały 4 osoby (Starosta Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus, Pan Cezary Ciosk i Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu przyjął przedmiotowy projekt uchwały.
Ad. pkt 4. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie: odwołania członka Zarządu Powiatu Skarżyskiego (załącznik Nr 7).
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały zaopiniował go pozytywnie.
Ad. pkt 5. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w sprawie: upoważnienia Pani Jolanty Nowickiej – dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku – Kamiennej do dokonania w imieniu Powiatu wszelkich czynności, w tym podpisywania dokumentów oraz składania oświadczeń woli, związanych z zawarciem umowy z Krajową Agencją Programu Leonardo do Vinci na realizację projektu numer PL/06/A/Pla/174683, tytuł „Doświadczenie zawodowe techników ekonomistów w Niemczech” (załącznik Nr 8).
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta - Pan Jerzy Żmijewski.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag, w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w projektu:
- za głosowały 4 osoby (Starosta Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus, Pan Cezary Ciosk i Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu podjął przedmiotową uchwałę.
Ad. pkt 6. Przyjęcie sprawozdania z realizacji „Powiatowego Programu współpracy Powiatu Skarżyskiego w roku 2006 z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego” (załącznik Nr 9).
Pani Ewa Urban poinformowała, że zgodnie z planem pracy Rady Powiatu zostało przygotowane powyższe sprawozdanie oraz projekt uchwały w sprawie: uchwalenia „Powiatowego programu współpracy Powiatu Skarżyskiego w 2007 roku
z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego”. W celu opracowania sprawozdania wystosowane zostały pisma do wydziałów Starostwa realizujących zadania zawarte w rozdziale 4 programu. Następnie w wyniku otrzymanych odpowiedzi zredagowano w/w dokument. Sprawozdanie zostało przygotowane w formie pozwalającej na objęcie poszczególnych obszarów współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Przepisy prawne regulują które organizacje są organizacjami pożytku publicznego oraz określają kryteria współpracy. W ubiegłym roku współpraca Wydziału Promocji z organizacjami przebiegała bez udziału środków finansowych, natomiast współpraca Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie odbywała się z zaangażowaniem środków finansowych, były zawierane umowy, porozumienia na realizację poszczególnych przedsięwzięć.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie powyższego sprawozdania:
- za głosowały 4 osoby (Starosta- Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus, Pan Cezary Ciosk i Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu przyjął sprawozdanie z realizacji „Powiatowego Programu współpracy Powiatu Skarżyskiego w roku 2006 z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego”.
Ad. pkt 7. Przyjęcie sprawozdania z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2006 (załącznik Nr 10).
Skarbnik Pani Alina Skuza poinformowała, że dochody budżetu powiatu zrealizowane zostały w 96,19% natomiast wydatki budżetowe zostały wykonane
w 96,39%. Takie wykonanie świadczy o przemyślanym i oszczędnym gospodarowaniu środkami publicznymi. Następnie Skarbnik omówiła szczegółowo poszczególne pozycje wykonania budżetu powiatu. Kończąc swoją wypowiedź Skarbnik stwierdziła, że wykonanie budżetu powiatu za 2006 rok wyrażające się kasowym niedoborem 5 422 323,10 zł. należy ocenić jako pozytywne i zadowalające
z uwagi na osiągnięcie zakładanego planu rzeczowego w zakresie realizacji inwestycji drogowych, co zostało szczegółowo omówione w części opisowej działu 600 „Transport i łączność”, które to zadania nie byłyby możliwe do zrealizowania bez zaciągnięcia kredytów i pożyczek.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2006:
- za głosowały 4 osoby (Starosta - Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus, Pan Cezary Ciosk i Pan Tomasz Kędzierski).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2006.
Ad. pkt 8. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Pan Cezary Ciosk przedstawił pismo Centrum Kształcenia Praktycznego (załącznik Nr 11) zawierające prośbę o zwolnienie z opłat związanych
z przerejestrowaniem i wydaniem nowych tablic rejestracyjnych do samochodu ciężarowo – osobowego marki Polonez Truck będącego dotychczas na wyposażeniu Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy, a przekazanego Uchwałą Zarządu Powiatu Skarżyskiego Nr 6/12/2007 z dnia 21 lutego 2007 roku, na potrzeby CKP.
Zarząd Powiatu ze względu na brak podstaw prawnych do zwolnienia z w/w opłat nie wyraził zgody na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Pan Cezary Ciosk przedstawił pismo Pielęgniarek Medycyny Szkolnej s.c. (załącznik Nr 12) zawierające prośbę o nieodpłatne użyczenie gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej znajdujących się w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych na terenie całego miasta. Gabinety te przeznaczone byłyby na prowadzenie działalności nowo powstałego Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Zakład ten obejmuje swoją opieką wszystkich uczniów na terenie miasta.
Starosta zwrócił uwagę, iż w powyższej sprawie niezbędne jest uzyskanie stanowiska dyrektorów szkół.
Pan Cezary Ciosk poinformował, że obecnie zgodę na w/w przedsięwzięcie wyrazili dyrektorzy: Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1, II Liceum Ogólnokształcącego oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1.
Pan Tomasz Kędzierski zwrócił uwagę na fakt, że pielęgniarki te będą prowadziły działalność gospodarczą, w związku z powyższym niezbędna jest opinia radcy prawnego w tej sprawie.
Zarząd Powiatu postanowił przekazać powyższe pismo do radcy prawnego w celu uzyskania opinii czy na podstawie obowiązujących przepisów prawnych (ustawy
o samorządzie powiatowym, ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej), istnieje możliwość zwolnienia pielęgniarek Medycyny Szkolnej s.c. z opłat za najem gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej znajdujących się w szkołach.
Starosta - Pan Jerzy Żmijewski przedstawił pisma:
- Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik Nr 13) zawierające prośbę
o przeanalizowanie propozycji włączenia w struktury organizacyjne ZOZ-u Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy,
- Dyrektora Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy (załącznik Nr 14) zawierające negatywną opinię w powyższej sprawie.
Zarząd Powiatu uznał za celowe zwrócenie się do Rad Społecznych powyższych jednostek w celu wyrażenia opinii na temat proponowanych przez ZOZ zmian. Zobowiązano wydział merytoryczny do wystąpienia ze stosownymi pismami
w niniejszej sprawie.
Pan Artur Berus przedstawił pismo Wydziału Architektury, Budownictwa
i Zagospodarowania Przestrzennego (załącznik Nr 15) zawierające prośbę
o rozstrzygnięcie i przypisanie właściwemu wydziałowi lub wydziałom Starostwa nowych zadań wynikających z obowiązującej ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w celu rozpatrzenia złożonych w przedmiotowej sprawie wniosków z dnia 05.03.2007 r.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił zwrócić się do Wydziału Architektury, Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego
o przedstawienie propozycji w przedmiotowej sprawie.
Starosta Pan Jerzy Żmijewski odczytał pismo Wydziału Rozwoju Powiatu
i Funduszy Europejskich (załącznik Nr 16) w sprawie rozważenia przystąpienia do realizacji Powiatowego Programu Partnerstwa Lokalnego na Rzecz Rozwiązywania Problemów Społecznych i Gospodarczych Lokalnej Społeczności. Inicjatorem tego przedsięwzięcia jest Powiatowy Urząd Pracy. Partnerstwo skupiałoby się głównie na aktywizacji lokalnego rynku pracy.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe pismo jednocześnie uznając za zasadne zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie po przyjęciu przez Rade Powiatu uchwały w sprawie: uchwalenia „Powiatowego programu współpracy Powiatu Skarżyskiego w 2007 roku z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego”.
Ad. pkt. 9. Sprawy różne.
Starosta - Pan Jerzy Żmijewski odczytał stanowisko Konwentu Starostów odnośnie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 – 2013 (załącznik Nr 17).
Zarząd Powiatu w odniesieniu do powyższego stanowiska postanowił zaproponować, aby przy ustalaniu list rankigowych i alokacji środków na infrastrukturę drogową przy podziale środków brana była pod uwagę liczba mieszkańców danego powiatu oraz natężenie ruchu na drogach powiatowych, a nie jedynie sieć dróg powiatowych.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała:
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski
Podpisy członków Zarządu Powiatu:
1. A. Berus ..............................
2. C. Ciosk ..… …………………………
3. T. Kędzierski ………………………..
Załączników 17:
Załącznik nr 1 - lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu w dniu 06.03.2007 r.,
Załącznik nr 2 – sprawozdanie z wykonania planu finansowego za 2006 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 3 - informacja z realizacji działań restrukturyzacyjnych zrealizowanych przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 4 – projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie: uchwalenia „Powiatowego programu współpracy Powiatu Skarżyskiego w 2007 roku z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego” ,
Załącznik nr 5 – projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie: szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności Powiatu Skarżyskiego oraz jego jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz udzielania innych ulg w spłacie tych należności a także wskazania organów do tego uprawnionych
Załącznik nr 6 - projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie: zatwierdzenia zmian w statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 7 – projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie: odwołania członka Zarządu Powiatu Skarżyskiego,
Załącznik nr 8 – uchwała Zarządu Powiatu w sprawie: upoważnienia Pani Jolanty Nowickiej – dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku – Kamiennej do dokonania w imieniu Powiatu wszelkich czynności, w tym podpisywania dokumentów oraz składania oświadczeń woli, związanych z zawarciem umowy z Krajową Agencją Programu Leonardo do Vinci na realizację projektu numer PL/06/A/Pla/174683, tytuł „Doświadczenie zawodowe techników ekonomistów w Niemczech”
Załącznik nr 9 - sprawozdanie z realizacji „Powiatowego Programu współpracy Powiatu Skarżyskiego w roku 2006 z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego”,
Załącznik nr 10 – sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2006,
Załączniki nr 11 – pismo Centrum Kształcenia Praktycznego, z dnia 09.03.2007 r.
Załączniki nr 12 – pismo Pielęgniarek Medycyny Szkolnej s.c., z dnia 19.02.2007 r.
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 09.03.2007 r.
Załącznik nr 14 - pismo Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy, z dnia 09.03.2007r
Załącznik nr 15 - pismo Wydziału Architektury, Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego, z dnia 12.03.2007 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Wydziału Rozwoju Powiatu i Funduszy Europejskich, z dnia 12.03.2007 r.
Załącznik nr 17 - stanowisko Konwentu Starostów odnośnie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 – 2013.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów