BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 57/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 57/2012

z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego

z dnia 26 października 2012 r.

 

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:

1.      Michał Jędrys                                  - Starosta

2.      Waldemar Mazur                                 - Wicestarosta

3.      Zenon Nowakowski                            - Członek Zarządu Powiatu

4.      Katarzyna Bilska                                  - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:

1.Monika Gębska                       - Skarbnik Powiatu

2.Małgorzata Łakomiec             - Sekretarz Powiatu

3.Małgorzata Nosowicz              - Rzecznik Prasowy

Osoby zaproszone:

         1.Andrzej Jarzębowski                         – Dyrektor Szpitala Powiatowego
                                                                                     w Skarżysku - Kamiennej

 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.

Posiedzenie protokołowała: Joanna Wroniewska – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.

 

Porządek posiedzenia:

1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy  użyczenia lokalu w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Pl. Floriański 1 na okres do trzech lat.

2. Przyjęcie sprawozdań:

a)  ze zrealizowanych działań naprawczych wynikających z przyjętego programu naprawczego dla ZOZ oraz osiągniętych wyników,

b)  z realizacji Powiatowego Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Rynku Pracy w powiecie skarżyskim do roku 2013,

c)  z zadań realizowanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku – Kamiennej  z zakresu administracji rządowej za okres od 01.07.2012 r. – 30.09.2012r.

3.    Przyjęcie raportu o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim za rok szkolny 2011/2012.

4.    Rozpatrzenie wniosków Komisji.

5.    Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

6.    Sprawy różne.

 

Streszczenie posiedzenia:

Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.

Zarząd Powiatu przyjął proponowany porządek.

 

Ad. pkt.1.Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy  użyczenia lokalu w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Pl. Floriański 1 na okres do trzech lat. (załącznik nr 2)

Starosta – Pan Michał Jędrys poddał pod rozwagę Zarządu podjęcie uchwały, zgodnie z którą Zarząd Powiatu wyraża zgodę na zawarcie umowy użyczenia lokalu Nr 201 w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Skarżysku –Kamiennej przy ul. Plac Floriański 1 na działalność wolontariacką Stowarzyszenia Społecznego „Wzajemna Pomoc”. Umowa użyczenia może być zawarta na okres do trzech lat. Warunki użyczenia ustali Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Skarżysku – Kamiennej, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W następstwie braku uwag ze strony zebranych, Starosta – Pan Michał Jędrys poddał pod głosowanie podjęcie uchwały w powyższej sprawie.

Za głosowały 4 osoby – Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu: Pan Zenon Nowakowski, Pani Katarzyna Bilska.

Zarządu Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia lokalu w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Pl. Floriański 1 na okres do trzech lat.

Ad. pkt. 2. Przyjęcie sprawozdań:

a) ze zrealizowanych działań naprawczych wynikających z przyjętego programu naprawczego dla ZOZ oraz osiągniętych wyników,(załącznik nr 3)

Przewodniczący – Starosta Pan Michał Jędrys poprosił Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej – Pana Andrzeja Jarzębowskiego  o omówienie przygotowanego sprawozdania. Dyrektor poinformował, że wdrażanie działań naprawczych zostało rozpoczęte w roku 2011 na podstawie programu naprawczego z maja 2011 roku. Obejmowało między innymi wprowadzenie nowego Regulaminu Organizacyjnego i dokonanie zmian w zakresie działalności medycznej ( rehabilitacji stacjonarnej, otolaryngologii, Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego). Zaproponowano połączenie oddziałów wewnętrznych. Wprowadzono nowy regulamin wynagradzania i regulamin pracy, które funkcjonują od 1 i 2 grudnia 2011 r. Dokonano uzgodnień ze związkami zawodowymi o nie tworzeniu funduszu świadczeń socjalnych na rok 2012, uzgodniono także korektę odnośnie dodatków będących składnikami stałymi wynagrodzenia, np. dodatek funkcyjny, stażowy. Zdaniem Pana Dyrektora działania zgodnie z założeniami z 2011 r. muszą ulegać modyfikacji głównie przez wzgląd na konflikt z częścią personelu lekarskiego, który odmówił przyjęcia nowych warunków pracy, oraz ze względu na problemy będące pochodną zaistniałej sytuacji. W ostatnich miesiącach przeprowadzono szereg działań zmierzających do uporządkowania istniejących relacji i zależności zewnętrznych jak i wewnętrznych. Dokonano zmian funkcjonalnych lokalizacji działów i komórek organizacyjnych Szpitala Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej. Dyrektor zaproponował plan restrukturyzacji szpitala w sposób ciągły i dynamiczny. Wyraził aprobatę dla ciężkiej pracy personelu szpitala , głównie kadry lekarskiej zmierzającej do utrzymania ciągłości świadczeń w siedmiu oddziałach zagrożonych odejściem lekarzy.  Dokonano niezbędnych remontów, zakupów sprzętu, wyremontowano samochód na potrzeby spalarni. Stworzono koncepcję oraz wykonano remont oddziału chirurgicznego, zmieniono lokalizację oddziału laryngologicznego i ortopedycznego. Dokonano zmiany systemu dystrybucji i magazynowania środków czystości sanitarnej. Wprowadzono zmiany w systemie obiegu dokumentów w procesie zamówień i realizacji zabezpieczenia materiałowego. Przeprowadzono niezbędne analizy i zaplanowano zmiany realizacji transportu medycznego. Zostały wykonane niezbędne projekty i uzgodnienia w celu realizacji przedsięwzięcia związanego z utworzeniem sterylizatorni. Odnotowano sukces w dziedzinie ortopedii polegający na podwyższeniu kontraktu. Zmieniono system zakupów leków i sprzętu użytku jednorazowego. Dyrektor spodziewa się w tym zakresie oszczędności na poziomie 10-14 % w skali roku. Uruchomiono mobilny rezonans magnetyczny. Trwają zaawansowane prace zmierzające w kierunku dokonania przeglądu sprzętu oraz wdrożenia systemu informatycznego(perspektywa informatyzacji szpitali wyznaczona jest na 2014 rok). Dokonano reorganizacji pracy działu higieny szpitala - zmniejszono zapotrzebowanie na zatrudnienie o prawie 30 osób. Po wieloletniej dzierżawie przejęto kuchnię i spalarnię, w związku z tym utworzono dwa nowe działy: dział energetyki i utylizacji odpadów medycznych oraz dział żywienia. W prezentacji przygotowanej przez Dyrektora Szpitala wyszczególniono informacje nt., zatrudnienia, wskazano jego spadek. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż mimo utworzenia dwóch nowych działów nie wzrósł poziom zatrudnienia. Wprowadzono zmianę systemu transportu zwłok, będzie on realizowany we własnym zakresie. Wykonano program dostosowania zakładu do wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia, dotyczących głównie przepisów sanitarnych. Przystąpiono do grupy zakupowej na zakup energii elektrycznej. Rozpoczęto prace związane z powiększeniem Zakładu Opiekuńczo- Leczniczego o 10 miejsc oraz rozszerzeniem działalności leczniczej szpitala w zakresie rehabilitacji. Dyrektor poinformował, iż zdecydowaną oszczędność kosztów przyniesie połączenie oddziałów wewnętrznych w miejsce obecnego oddziału pediatrii. Decyzja jest wynikiem wnikliwej analizy ilości hospitalizowanych pacjentów, która każdego roku jest coraz mniejsza, ze względu na niż demograficzny. Przestarzała infrastruktura oddziału wymagała odnowienia, dlatego też trwają intensywne prace remontowe. Niezagospodarowana przestrzeń pomieszczenia terenowej obrony przeciwlotniczej, tj. ok. 500 m² na poziomie drugiego podpiwniczenia w budynku szpitala  początkowo będzie miejscem przeznaczonym na archiwum oraz szatnie dla personelu. Pomieszczenia odpowiadają wszelkim niezbędnym przepisom. Zwolniona powierzchnia dotychczasowej szatni i archiwum, pozwoli na przeniesienie w to miejsce apteki szpitalnej. Oddział wewnętrzny będzie posiadał dwa skrzydła. Proponuje się utworzenie Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej, mieszczącej ilość poradni odpowiadającą ilości oddziałów
w szpitalu. Proponuje się także utworzenie centralnego punktu rejestracyjnego dla pacjentów. Całokształt zmian poprawi efektywność szpitala i podniesie standardy, stworzy możliwość powiększenia przestrzeni użytkowej. Dyrektor wyraził nadzieję, iż w konsekwencji podjętych działań uda się rozwiązać problem zagrożenia utraty kontraktowania Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, który należy dostosować do wymagań Wojewody Świętokrzyskiego. Dyrektor Szpitala omówił także poziom kontraktów zawartych z Narodowym Funduszem Zdrowia na przestrzeni lat 2011 – 2012 oraz spodziewane wyniki finansowe , wynikające z wdrożenia działań naprawczych.

Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie przedstawione przez Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.

b) z realizacji Powiatowego Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Rynku Pracy w powiecie skarżyskim do roku 2013,
(załącznik nr 4)

Sprawozdanie przedstawiłaSekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec. Zawarto w nim informacje na temat stanu i struktury bezrobocia w Powiecie Skarżyskim według stanu na dzień 30.09.2012 r. Ponadto udostępniono dane dotyczące posiadanych środków na aktywizację zawodową osób bezrobotnych w roku 2012, a także wykorzystania środków Funduszu Pracy oraz Europejskiego Funduszu Społecznego przeznaczonych na aktywizację zawodową osób bezrobotnych i poszukujących pracy w roku 2012. Przedstawiono informację dotyczącą programów specjalnych „Nowa droga 1” i „ Nowa droga 2” oraz rozliczenie środków z rezerwy MPIPS.  W sprawozdaniu wyszczególniono dane na temat naborów konkursowych w PUP, rozliczenia środków PFRON oraz zrealizowanych działań w ramach poszczególnych priorytetów programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji rynku pracy w Powiecie Skarżyskim do roku 2013. Program został zrealizowany zgodnie z założeniami, a jego wyniki są adekwatne do środków na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu, jakimi dysponuje w roku obecnym PUP.

Zarząd Powiatu  przyjął sprawozdanie z realizacji Powiatowego Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Rynku Pracy w Powiecie Skarżyskim do roku 2013.

c) z zadań realizowanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku – Kamiennej  z zakresu administracji rządowej za okres od 01.07.2012 r. – 30.09.2012r. (załącznik nr 5)

Powyższe sprawozdanie przedstawił Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Poinformował, iż Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w III kwartale roku 2012 w dziale 853 rozdziale 85321  wykorzystał środki finansowe w wysokości 67.291,04 zł. W okresie sprawozdawczym zatrudnionych było 14 osób, złożono łącznie 558 wniosków w sprawie wydania orzeczenia o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. Ogółem wydano 566 orzeczeń o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności i wskazaniu do ulg i uprawnień oraz 3 orzeczenia o umorzeniu postępowania. Wniesiono 47 odwołań od orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. W wyniku samokontroli uchylono w całości 3 orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, pozostałe wraz z aktami spraw przesłano w terminie ustawowym do Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Kielcach celem rozpatrzenia. Na podstawie orzeczeń o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności oraz ulg i uprawnień wydano łącznie 284 legitymacje poświadczające niepełnosprawność.

Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął do wiadomości  Sprawozdanie z zadań realizowanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku – Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres od 01.07.2012 r. – 30.09.2012 r.

Ad.pkt.3. Przyjęcie raportu o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim za rok szkolny 2011/ 2012. (załącznik nr 6)

Treść powyższego raportu omówiłCzłonek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski. Poinformował, iż raport został przygotowany w oparciu o dane uzyskane
z Systemu Informacji Oświatowej, Centralnej i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej oraz sprawozdań szkół i placówek. Przedstawiono w nim szczegółowe dane statystyczne oraz wykonanie zadań oświatowych przez szkoły i placówki, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski oraz szkoły niepubliczne z uprawnieniami szkół publicznych prowadzone przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego. W raporcie uwzględniono informacje dotyczące ogólnej charakterystyki sieci szkół i placówek oświatowych Powiatu Skarżyskiego z uwzględnieniem bazy i wyposażenia, naboru do szkół ponadgimnazjalnych w latach 2010/ 2011, 2011/2012 oraz 2012/2013. Przedstawiono charakterystykę poszczególnych szkół / placówek oświatowych, dla których Powiat Skarżyski jest organem prowadzącym. Uwzględniono dane o egzaminach zewnętrznych, remontach, udostępniono dane dotyczące realizacji wydatków budżetowych w części oświatowej w 2011 roku.

Po zapoznaniu się z informacjami wyszczególnionymi w  w/w raporcie Zarząd Powiatu nie wniósł uwag oraz przyjął raport o stanie realizacji zadań oświatowych w Powiecie Skarżyskim za rok szkolny 2011/ 2012.

Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie wniosków komisji.

Punktu nie zrealizowano ze względu na brak wniosków od poszczególnych komisji.

Ad. pkt. 5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur  przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Placówek Opieki Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”(załącznik nr 7) skierowane w związku ze zwiększoną ilością wychowanków przebywających w placówce
w miesiącach maj – październik 2012 r., dotyczące prośby o zwiększenie planu wydatków na rok 2012 w wysokości 28 064,00 zł, w tym 17 064,00 zł na zakup usług remontowych. W załączeniu przekazano rozliczenie ilości wychowanków przebywających w placówce, w miesiącach styczeń – październik 2012 r. Wicestarosta wyraził zdanie, że jeśli Skarbnik Powiatu potwierdzi sposób naliczania środków przedstawiony w załączeniu, należy przekazać środki do placówki.

Skarbnik Powiatu - Pani Monika Gębska poinformowała, że zaplanowana kwota budżetu, była naliczana zgodnie z ilością dzieci jaka powinna być
w placówce, tj. 30 osób. W niektórych miesiącach ilość dzieci była mniejsza, niż 30, wówczas nie przekazywano mniejszej ilości środków finansowych. Gdyby środki zostały dodatkowo zwiększone o kwotę wnioskowaną na remont, w przyszłorocznym budżecie należałoby uwzględnić większą stawkę na utrzymanie każdego dziecka. W kwestii przekazania pieniędzy na remont pomieszczeń, Skarbnik nadmieniła, że placówka była wyremontowana, należy natomiast pomalować pomieszczenia. W związku z tym zaproponowano, aby dyrektor placówki w ramach własnych środków budżetowych zakupiła farby.  Głowna Księgowa placówki potwierdziła, że zakup farby jest możliwy. Jako pomoc dla Zespołu Placówek Opieki Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” powiat zapewniłby grupę osób, które mogłyby pomalować pomieszczenia. Skarbnik dodała, że otrzymała kosztorys inwestorski na kwotę ok. 28 tys. zł, zlecający wykonanie prac firmie zewnętrznej. Kwota, którą aktualnie posiada w planie Pani Dyrektor, zabezpiecza w całości potrzeby placówki
w obecnym czasie. Nie odnotowano braków środków w związku z wypłatą wynagrodzeń, czy opłacaniem składek.

Wicestarosta – podkreślił, że skoro w placówce przebywa  średnio więcej niż trzydzieścioro dzieci, należy przyznać wnioskowane środki. Poinformował, że jeśli środki zostaną przekazane do jednostki w grudniu, po rozliczeniu rocznego budżetu, nie będzie można ich spożytkować.

Skarbnik - zwróciła uwagę, że budżet placówki jest prawidłowo naliczany. Nie uzyskano informacji od głównego księgowego, że środków w budżecie będzie za mało.

Starosta – Pan Michał Jędrys poprosił, aby przeanalizować, czy istnieje możliwość aby pomalować pomieszczenia przy współpracy np. z Centrum Kształcenia Praktycznego oraz dokonać analizy finansowej związanej z konsekwencjami ewentualnego przyznania wnioskowanych środków.

Zarząd Powiatu mając na uwadze szczegółowe przeanalizowanie przedmiotowej kwestii odłożył podjęcie decyzji w powyższej sprawie, do czasu uzyskania potrzebnych informacji.

 Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur streścił pismo, które zostało nadesłane ze Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego – Wydział Polityki Społecznej(załącznik nr 8). Poinformowano w nim, iż decyzja Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 22 października 2012 roku, zwiększono budżet Powiatu Skarżyskiego w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdziale 85203 – ośrodki wsparcia § 2110 o kwotę 13 600 zł z przeznaczeniem na:

- remont – 10.000 zł (remont podjazdu dla niepełnosprawnych, malowanie sal terapeutycznych)

- wyposażenie – 3.600 zł ( kabina UGUL, leżanka i osprzęt do gabinetu rehabilitacji).

Środki zostały przyznane w oparciu  o złożony wniosek. Jednocześnie w piśmie nadmieniono, że środki pochodzące z dotacji celowych budżetu państwa powinny być wydatkowane do końca 2012 roku i nie mogą być ujęte w wykazie wydatków, które wygasają z upływem roku budżetowego.

 Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.

Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec  przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa (załącznik nr 9), który zwrócił się z prośbą o dofinansowanie działań zmierzających do likwidacji pokryć dachowych materiałami zawierającymi azbest na terenie Gminy Łączna oraz Gminy Bliżyn ze środków w kwocie po 20 tys. zł z działu 900 rozdział 90019. W związku z powyższym Naczelnik zwrócił się również  z prośbą o przeniesienie środków w wysokości 40 tys. zł w dziale 900 rozdział 90019 z § 4300 na §2710.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w przedmiotowym piśmie.

Skarbnik Powiatu – Pani Monika Gębska powróciła do sprawy, która była przedmiotem posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 18 kwietnia 2012 r. dotyczącej prośby o dofinansowanie zakupu ubrań gazoszczelnych w kwocie 20 tys. zł na potrzeby Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku - Kamiennej. Wówczas odłożono podjęcie decyzji w sprawie. Zakup ubrań związany jest z koniecznością  doposażenia grupy chemicznej funkcjonującej przy komendzie, a budżet jednostki nie pozwala zapewnić środków na ten cel we własnym zakresie.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął decyzję o przeznaczeniu 20 tys. zł w listopadzie br. na zakup ubrań gazoszczelnych dla Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku – Kamiennej z rezerwy celowej Powiatu Skarżyskiego na zarządzanie kryzysowe. Zobowiązano Wydział Finansowy do przygotowania stosownych zmian w budżecie.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przypomniał prośbę Dyrektora Świętokrzyskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach (załącznik nr 10) o rozważenie możliwości i uwzględnienie w budżecie powiatu na 2013 rok środków finansowych na działalność oraz przedsięwzięcia organizowane przez kluby 4 H. Na posiedzeniu w dniu 26 września 2012 roku Zarząd Powiatu postanowił odłożyć podjęcie decyzji w przedmiotowej kwestii.

Zarząd Powiatu poponownym rozważenia możliwości dofinansowania działalności klubów 4 H z Modliszewic podjął decyzję odmowną.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski  przedstawił zebranym załączniki do pisma otrzymanego od Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 11) w sprawie, która była tematem posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 9.10.2012 r., dotyczyła najmu pracowni chemicznej w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych. Członkowie Zarządu zapoznali się kalkulacją kosztów najmu pracowni przedstawioną przez Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych oraz przygotowanym wzorem umowy.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wynajem laboratorium w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych na potrzeby Centrum Kształcenia Pracowników Służb Społecznych w Skarżysku – Kamiennej w wymiarze 10 godzin tygodniowo (czwartek- od godziny 14.00 do godziny 19.00, piątek od godziny 14.00 do godziny 19.00) za kwotę wynikającą z kalkulacji kosztów, tj. 820,42 zł miesięcznie.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, iż w związku z zamiarem reorganizacji sieci skarżyskich placówek oświatowych do Zarządu Powiatu wpłynęły pisma:

·         mieszkańca Skarżyska – Kamiennej, (załącznik nr 12) przebywającego obecnie w Warszawie, który powołując się na szereg faktów związanych z historią Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, przedstawił perspektywiczną wizję przywrócenia szkole zadań, do jakich została pierwotnie powołana. Zaproponował, aby szkołę pozostawić w obecnym budynku oraz nie dokonywać łączenia z innymi szkołami. Zmienić należy natomiast  profil nauczania na w pełni przydatny potrzebom kadrowym przemysłu zbrojeniowego. Zasugerował nawiązanie współpracy przez Powiat Skarżyski z Dyrekcją Bumar Amunicja S.A. oraz wyjście z propozycją objęcia patronatu nad szkołą, która będzie kształcić i przygotowywać młodzież do pracy w firmach zrzeszonych z w/w Spółką, a ponadto:

- udzielenie pomocy w opracowaniu odpowiedniego programu nauczania,

- umożliwienie uczniom szkoły udziału w praktykach,

- zapewnienie promocji szkoły oraz zorganizowanie internatu dla uczniów chętnych podjąć naukę w szkole, pochodzących z poza terenu powiatu.

·         Rady Rodziców Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, (załącznik nr 13) którzy zwrócili się z apelem do Zarządu Powiatu Skarżyskiego o odstąpienie od decyzji likwidacji i przeniesienia szkoły. Zdaniem rodziców uczniów, decyzja jest krzywdząca dla młodzieży , nie poprawi warunków nauki, wręcz przeciwnie, przełoży się na pogorszenie wyników w nauce ze względu na proponowaną dwuzmianowość. W piśmie wyrażono poparcie dla dyrekcji szkoły, kadry nauczycielskiej, a także współpracy z Bumar Amunicja S.A. Rodzice są zaniepokojeni perspektywą  rozwiązania programu stypendialnego skierowanego do uczniów Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informacje zawarte w powyższych pismach, jednocześnie pragnie podkreślić, iż podejmując decyzje kieruje się nie tylko względami ekonomicznymi, ale przede wszystkim mając na uwadze dobro społeczne i perspektywę dalszego rozwoju szkolnictwa w Powiecie Skarżyskim.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski powrócił do tematu, który był przedmiotem posiedzenia Zarządu w dniu 18 października 2012 r., dotyczył prośby Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych o wskazanie sposobu zabezpieczenia ogrzewania budynku szkolnego, bursy szkolnej oraz warsztatów szkolnych oraz zapewnienia środków finansowych na ten cel. Decyzją Zarządu zobowiązano Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych do przeanalizowania budżetu jednostki oraz ogłoszenia przetargu na zakup oleju opałowego. Ze względu na brak środków finansowych na powyższy cel ponownie poddano pod rozwagę propozycję Skarbnika Powiatu odnośnie przepompowania surowca, który pozostał
w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych do Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych.

 Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przepompowanie oleju opałowego z Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych do Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych. Poinformowano, że osobą odpowiedzialną za przebieg procedury oraz dopilnowanie wszelkich formalności z tym związanych będzie Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 14), w którym zwrócono się
z prośbą o wyrażenie zgody na zwiększenie limitu miejsc w klasie humanistycznej do 32 osób, przez wzgląd na podanie o przyjęcie do szkoły od uczennicy z Zespołu Szkół Leśnych w Zagnańsku. Uczennica jest  laureatką konkursów historycznych oraz plastycznych, czynnie zaangażowaną w prace społeczne w  ramach wolontariatu.

Zarząd Powiatu mając na względzie dobro uczennicy wyraził jednogłośnie pozytywną decyzję w przedmiotowej sprawie.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski odczytał pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 15), zawierające ponowną prośbę
o przekazanie szkole sprzętu geodezyjnego będącego wyposażeniem pracowni geodezyjnej w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych w związku z faktem, iż od roku szkolnego 2011/2012 decyzją Zarządu Powiatu w placówce nie prowadzono naboru na kierunku technik geodeta, tym samym w roku szkolnym 2012/ 2013 nie kształci się uczniów w tym zawodzie . Decyzją Zarządu Powiatu kształcenie na  tym kierunku, a tym samym egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe odbywać się będą w Zespole Szkół Technicznych. Zgodnie z przepisami oświatowymi, warunkiem przedłużenia upoważnienia do przeprowadzenia etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe jest spełnienie określonych standardów egzaminacyjnych ( baza lokalowa oraz sprzęt).

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął decyzję o przekazaniu wyposażenia pracowni geodezyjnej mieszczącej się w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych na potrzeby Zespołu Szkół Technicznych. Zasugerowano, aby Dyrektorzy w/w  placówek wspólnie ustalili szczegóły dotyczące przekazania sprzętu.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że wpłynęło pismo Dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 16), w którym zwrócono się z prośbą o wyrażenie zgody na demontaż semafora kształtowego i zestawu kołowego znajdujących się na terenie Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, przy ul. Szkolnej 15 w Skarżysku – Kamiennej. Wymienione elementy zostały ustawione przez Zakład Linii Kolejowych w celu edukacyjnym na potrzeby uczniów ówczesnej szkoły o profilu kolejowym.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na demontaż w/w elementów.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że wpłynęło pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 17) w Skarżysku – Kamiennej zawierające prośbę o udzielenie zgody na zwiększenie zatrudnienia w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym o ½ etatu dla pedagoga szkolnego.

Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zwiększenie zatrudnienia w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym o ½ etatu dla pedagoga szkolnego.

Ad. pkt. 6. Sprawy różne.

            Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował zebranych, iż wpłynęły następujące wnioski ( załączniki nr 18, 19, 20, 21):

·         o odłączenie z księgi wieczystej KI1R/00010396/7 nieruchomości położonej
w Skarżysku – Kamiennej, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków obrębu 3 Place, arkusz mapy 19 jako działki: nr 51/63 o powierzchni 0,0421 ha i nr 51/65 o powierzchni 0,0534 ha, która znajduje się w ciągu drogi powiatowej pn. ulica Piłsudskiego i przyłączenia w/w nieruchomości do księgi wieczystej KI1R/00024411/0.  Przedmiotowa nieruchomość jest własnością Powiatu Skarżyskiego, na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 31.07.2012 r.

·         o odłączenie z księgi wieczystej KI1R/00031039/0 niezabudowanej nieruchomości położonej Skarżysku – Kamiennej, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków obręb 2 Borki, arkusz mapy 13 jako działka nr 62/5 o powierzchni 0,0044 ha, która znajduje się w ciągu drogi powiatowej pn. ulica Kopernika  i przyłączenia w/w nieruchomości do księgi wieczystej KI1R/00024411/0. Przedmiotowa nieruchomość jest własnością Powiatu Skarżyskiego, na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 31.07.2012 r.,

·         o dokonanie zmiany w dziale II księgi wieczystej KI1R/00031190/6 polegającej na wykreśleniu Skarbu Państwa – Starosty Skarżyskiego wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej jako właściciela nieruchomości objętej przedmiotową księgą wieczystą tj. działki nr 93/6 o powierzchni 3,0102 ha, a następnie wpisanie jako właściciela przedmiotowej nieruchomości Powiat Skarżyski  na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 11.07.2012 r., stwierdzającej, że przedmiotowa nieruchomość stała się z dniem 1 stycznia 1999 r. własnością Powiatu Skarżyskiego,

·         o dokonanie zmiany w dziale II księgi wieczystej KI1R/00007260/1 polegającej na wykreśleniu Skarbu Państwa –Rejonowej Dyrekcji Inwestycji w Skarżysku – Kamiennej jako właściciela nieruchomości objętej przedmiotową księgą wieczystą tj. działki nr 43/8 o powierzchni 0,0061 ha, a następnie wpisanie jako właściciela przedmiotowej nieruchomości Powiat Skarżyski  na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 09.08.2012 r., stwierdzającej, że przedmiotowa nieruchomość stała się z dniem 1 stycznia 1999 r. własnością Powiatu Skarżyskiego.

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższe wnioski.

 

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

   Protokołowała                                                                                Przewodniczący Zarządu

Joanna Wroniewska                                                                                   Michał Jędrys

 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:

1.      W. Mazur ………………………………

2.      K. Bilska ………………………………..

3.      Z. Nowakowski …………………………

 

Załączników 21:

Załącznik nr 1– lista obecności,

Załącznik nr 2– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia lokalu w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Plac Floriański 1 na okres do trzech lat,

Załącznik nr 3– sprawozdanie z działań restrukturyzacyjnych w III kwartale 2012 r. w Zespole Opieki Zdrowotnej
w Skarżysku – Kamiennej,

Załącznik nr 4– sprawozdanie z realizacji „Powiatowego programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji rynku pracy
w powiecie skarżyskim do roku 2013” w trzech kwartałach 2012 r.,

Załącznik nr 5– sprawozdanie z zadań realizowanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku – Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres od 01.07.2012 r. – 30.09.2012 r.,

Załącznik nr 6– raport o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim w roku szkolnym 2011/2012

Załącznik nr 7– pismo Dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”
w Skarżysku – Kamiennej, z dnia 23.10.2012 r.,

Załącznik nr 8– pismo  ze Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, z dnia 25.10.2012 r.,

Załącznik nr 9– pismo Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, z dnia 16.10.2012 r.,

Załącznik nr 10– pismo Świętokrzyskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach, z dnia 24.09.2012 r.,

Załącznik nr 11– pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 17.10.2012 r.,

Załącznik nr 12–  pismo Pana Jerzego Krauze, z dnia 22.10.2012 r.,

Załącznik nr 13– pismo Rady Rodziców Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 23.10.2012 r.,

Załącznik nr 14– pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza, z dnia18.10.2012 r.,

Załącznik nr 15– pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 17.10.2012 r.,

Załącznik nr 16– pismo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., z dnia 23.10.2012 r.,

Załącznik nr 17– pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych w Skarżysku – Kamiennej
z dnia 25.10.2012 r.,

Załącznik nr 18– wniosek do Wojewody Świętokrzyskiego nr GG – II.680.2.3.53.2012

Załącznik nr 19– wniosek do Wojewody Świętokrzyskiego nr GG – II.680.2.3.50.2012

Załącznik nr 20– wniosek do Wojewody Świętokrzyskiego nr GG – II.680.2.3.51.2012

Załącznik nr 21- wniosek do Wojewody Świętokrzyskiego nr GG – II .680.2.3.49.2012

 


Data wytworzenia : 2012-11-22 09:13 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-11-22 09:13 Osoba udostępniająca na stronie : Joanna Wroniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-11-22 Osoba modyfikująca : Joanna Wroniewska

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html