Protokół Nr 50/2011
Protokół Nr 50/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 28 września 2011 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Agnieszka Góralczyk – pomoc administracyjna
w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok, (załącznik nr 2).
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że zmiany
w planowanych wydatkach budżetu Powiatu Skarżyskiego wymienione
w § 1 wynikają z:
• Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 14 września 2011 r. oraz Znak FN.I.3111.5.201.2011 z dnia 19 września 2011 r. zmniejszającej plan dotacji celowej dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku- Kamiennej o kwotę zł: 15.959. Wymieniona kwota dotyczy zmniejszenia wypłat rekompensat pieniężnych za przedłużony czas prac strażaków,
• Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 19 września 2011 r. zwiększającej plan dotacji celowej o kwotę zł: 21.000 z przeznaczeniem na finansowanie działalności Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
• Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 16.09.2011 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami. Oszczędności na zakupie pozostałych w kwocie zł: 6.500 zostały przeniesione na zakup odzieży roboczej, środków czystości, na usługi telefonii komórkowej oraz na odpis na ZFŚS,
• Pisma I Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego z dnia 22.09.2011 r.
w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami
z przeznaczeniem na zakup odzieży roboczej dla pracowników obsługi oraz na zakup środków czystości, artykułów biurowych oraz materiałów potrzebnych do bieżących napraw i konserwacji.
• Pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 16 września 2011 r. w sprawie przeniesienia powstałych oszczędności na paragrafy, w których wystąpił niedobór tj. na pokrycie kosztów badań lekarskich pracowników, opłaty OC samochodu służbowego oraz na koszty usług telefonicznych.
Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie uchwały
w powyższej sprawie.
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz członkowie Zarządu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk oraz Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie (załącznik nr 3), informujące,
iż w bieżącym roku GOK w Bliżynie obchodzi 35-lecie swej działalności. Główna uroczystość obchodów jubileuszowych odbędzie się 15 października 2011 r.
W związku z powyższym Dyrektor zwrócił się z prośbą o udzielenie wsparcia finansowego na organizację powyższego, za okazane wsparcie zobowiązał się do promocji powiatu skarżyskiego. Następnie Członek Zarządu zapoznał zebranych
z opinią Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki z której wynika, że istnieje możliwość zabezpieczenia środków z rezerwy w dziale 921 – zadania
z zakresu kultury.
Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć kwotę w wysokości 200 zł. na organizację Jubileuszu 35-lecia działalności GOK w Bliżynie. Jednocześnie postanowiono przeanalizować środki finansowe zaplanowane na promocję powiatu celem ewentualnego zwiększenia w/w kwoty dofinansowania.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 4), zawierające prośbę o wytypowanie przedstawiciela do prac w Komisji do przyznawania dopłat do dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli. Proponowany termin posiedzenia Komisji – 06.10.2011 r.
Starosta – Pan Michał Jędrys do pracy w Komisji zaproponował osobę Pana Zenona Nowakowskiego.
Zarząd Powiatu przyjął propozycję Starosty.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora
I Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 5), zawierające prośbę o wyrażenie zgody i zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie przyłącza cieplnego budynku I LO do kotłowni w nowej hali sportowej oraz włączenie nowego przyłącza ciepłowniczego do instalacji c.o. w budynku szkoły wraz z przepłukaniem starej instalacji. Dyrektor poinformował, że przyłącze to nie zostało ujęte w projekcie budowlanym hali sportowej. Ponadto Dyrektor wnioskuje również
o zamontowanie reduktora ciśnienia w studni wodomierzowej oraz wykonanie instalacji odprowadzającej nadmiar ciepła z zasobników ciepłej wody. Według wstępnych szacunków wartość wymienionych prac oceniono na kwotę około
65 tys. zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zabezpieczenie środków finansowych
w budżecie powiatu w wysokości 65 tys. zł. na przeprowadzenie w/w prac.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej (załącznik nr 6), zawierające propozycje zmiany zatrudnienia w dziale administracji i obsługi w celu dostosowania do zgłaszanych wymogów i zabezpieczenia potrzeb placówki wynikających z jej codziennego funkcjonowania oraz dostosowania pracy placówki do wydłużonego czasu pracy od września 2011 roku.
Następnie Członkowie Zarządu zapoznali się z propozycją Pani Dyrektor.
Po przeanalizowaniu schematu organizacyjnego jednostki Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na zatrudnienie informatyka w PPP w wymiarze ½ etatu z uwagi na funkcjonowanie od dnia 1 września br. specjalnie utworzonego etatu informatyka,
w którego zakresie obowiązków jest obsługa wszystkich placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest powiat skarżyski.
Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 7), informujące, że w trakcie przebudowy ul. Wiejskiej w Skarżysku – Kamiennej na działce nr ewid. 3/1 po uprzednim uzyskaniu zgody właściciela tj. Gminy Skarżysko – Kamienna, wykonana została zatoka autobusowa, oraz w pasie drogowym został obniżony krawężnik w ciągu chodnika umożliwiający wjazd na działkę 5/2. Następnie Poinformował, że Prezydent Miasta Skarżyska – Kamiennej pismem z dnia 8 czerwca br. zaproponował zamianę w/w działki na część działki nr ewid. 66/2 (obręb 3 Place, arkusz mapy 19) stanowiącej własność powiatu. W związku z powyższym Pan Stanisław Dymarczyk zwrócił się do Zarządu o podjęcie decyzji.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na dokonanie zamiany w/w działek zgodnie z propozycją Prezydenta Miasta.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 8), zawierające prośbę o wyrażenie zgody na złożenie projektów w konkursach grantowych dla uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych:
1. Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga – projekt „Ocalić od zapomnienia – historia miasta i szkoły” – wartość projektu 21 tys. zł.
2. Akademia Orange – projekt „Dla przyszłych dziennikarzy i reżyserów – bliskie spotkania z telewizją” – wartość projektu 47 tys. zł.
3. Bank Ambitnej Młodzieży – „Czy jest wśród nas nowy Mikołaj Kopernik” – konkursy w powiecie skarżyskim – wartość projektu 12 500 zł.
Dyrektor poinformowała, że w w/w konkursach nie wymagany jest wkład własny.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udział Zespołu Szkół Ekonomicznych
w w/w konkursach grantowych.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił strukturę zatrudnienia pracowników administracji i obsługi przygotowaną przez Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 9), z której wynika, że na chwilę obecną zatrudnione są 24 osoby. Dyrektor podkreślił w piśmie, że planowany stan zatrudnienia na 31 grudnia 2011 r. będzie wynosił 22 osoby natomiast na dzień
31 sierpnia 2012 będzie to 19 osób (18,5 etatu). Następnie Pan Zenon Nowakowski przypomniał, że Zarząd poprzedniej kadencji zobowiązał Dyrektora aby w roku szkolnym 2011/2012 zmniejszył strukturę zatrudnienia w zakresie pracowników administracji i obsługi do ilości 16 osób – czego dyrektor nie wykonał.
Zarząd Powiatu przyjął informację Dyrektora ZST na temat bieżącego
i planowanego stanu zatrudnienia pracowników administracji i obsługi ZST. Jednocześnie zobowiązano Dyrektora do wykonania powyższych zobowiązań. Zarząd podkreślił, że niedostosowanie się do powyższego spowoduje wyciągnięcie konsekwencji służbowych.
Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
W związku z koniecznością dokonania zmian w systemie ogrzewania
w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych do podjęcia działań polegających na rozeznaniu możliwości zainstalowania innego typu zasilania w stosunku do aktualnie funkcjonującego np. systemów grzewczych opartych na odnawialnych źródłach energii tj. pompy ciepła. Jednocześnie przy założeniu,
że piece, które są użytkowane przez ZSE-W w niedalekiej przyszłości będą musiały zostać wymienione oraz z uwagi na stale rosnące koszty ogrzewania budynku przy wykorzystaniu oleju opałowego, Zarząd zasugerował również rozpatrzenie możliwości włączenia się do sieci gazowej. Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora ZPE-W do przygotowania informacji w powyższym zakresie w terminie do dnia 15 listopada br.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił projekt wniosku kierowanego do Wojewody Świętokrzyskiego (załącznik nr 10), o wydanie decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Skarżyski prawa własności nieruchomości położonej
w Skarżysku – Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków miasta Skarżyska – Kamiennej jako działka nr 5/5 o powierzchni 0,2645 ha (obręb 2 Borki, arkusz mapy 10), stanowiącej pas drogowy drogi powiatowej ul. Wiejskiej
w Skarżysku – Kamiennej.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował wniosek w powyższej sprawie.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała
Agnieszka Góralczyk
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. Z. Nowakowski………………….
2. S. Dymarczyk …………………...
3. K. Bilska ………………………...
Załączników 10:
Załącznik nr 1 – lista obecności
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu na 2011 rok,
Załącznik nr 3 – pismo Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie, z dnia 16.08.2011 r.
Załącznik nr 4 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 27.09.2011 r.
Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 23.09.2011 r.
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, z dnia 14.07.2011 r.
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 22.09.2011 r.
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 21.09.2011 r.
Załącznik nr 9 – struktura zatrudnienia pracowników administracji i obsługi Zespołu Szkół Technicznych
Załącznik nr 10 – projekt wniosku kierowanego do Wojewody Świętokrzyskiego
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów