BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 44/2007

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 44/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 6 listopada 2007 r.

W posiedzeniu udział wzięli:

 Członkowie Zarządu Powiatu:

1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
3. Jolanta Garbala - Członek Zarządu Powiatu

 Stali uczestnicy posiedzenia:

1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz
2. Alina Skuza - Skarbnik

 Stali uczestnicy posiedzenia:

Marta Ziomek - Naczelnik Wydziału Edukacji,
Kultury, Sportu i Turystyki

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Jerzy Żmijewski.

Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.




Porządek posiedzenia:

1. Przyjęcie informacji na temat kasowego wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za okres 01.01. – 30.09.2007 roku.
2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zarządzania Zespołem Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1 w Skarżysku – Kamiennej.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.


Streszczenie posiedzenia:

Starosta Jerzy Żmijewski przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do porządku posiedzenia.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie proponowanego porządku posiedzenia:
- za głosowały 3 osoby (Starosta - Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala i Pan Artur Berus).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia.

Ad. pkt 1. Przyjęcie informacji na temat kasowego wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za okres 01.01. – 30.09.2007 roku (załącznik nr 2).

Referująca: Skarbnik Pani Alina Skuza. Poinformowała, że kasowy wynik budżetu Powiatu Skarżyskiego za w/w okres stanowi „nadwyżka kasowa” w kwocie: 5 974 131,03 zł. na którą składa się m.in.: pozostałość środków na rachunkach
w bankach podległych jednostek organizacyjnych przekazanych w ostatnich dniach
m-ca września na wynagrodzenia i pochodne za m-c październik br. oraz zrealizowane
a nie przekazane dochody z tyt. udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych za m-c IX/07 a przekazane w X/07 zł: 713 065 oraz wykonane dochody własne ponad wskaźnik w stosunku do upływu czasu przy jednoczesnym wykonaniu wydatków
w 63,64%. Ogółem dochody zostały wykonane w 73,02 %, natomiast wydatki zostały wykonane w 63,64 %. Skarbnik omówiła szczegółowo sprawozdanie o dochodach
i wydatkach budżetowych wg stanu na 30.09.2007 r. Następnie wskazała na zagrożenie niewykonania dochodów z opłat komunikacyjnych oraz na niedobór środków finansowych na szkolenia dla pracowników starostwa.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawiona informacje.

Ad. pkt 2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zarządzania Zespołem Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1
w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 3).

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Pana Krzysztofa Grzegorza – Dyrektora Naczelnego Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 4) zawierającym prośbę
o zawieszenie kontraktu tj. umowy cywilno – prawnej na zarządzanie Samodzielnym Publicznym Zespołem Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej, zawartej w dniu 30.06.2006 roku, na czas pełnienia obowiązków poselskich na podstawie art. 29 ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora z dnia 09.05.1996 r. z późniejszymi zmianami (Dz. U. nr 221 poz. 2199 z 2003 r.).
Starosta po konsultacji z radcą prawnym przedstawił projekt uchwały w sprawie zarządzania Zespołem Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1 w Skarżysku – Kamiennej.
Zarząd Powiatu zaproponował, aby ustalenia wynikające z zawieszenia realizacji umowy zostały podjęte w formie porozumienia zawartego pomiędzy Starostą
a Dyrektorem ZOZ, z uwzględnieniem opinii radcy prawnego.
W wyniku przeprowadzonej dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

Pani Marta Ziomek – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki przedstawiła pismo Dyrektora Wydziału Zarządzania Kryzysowego Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego (załącznik nr 5), w którym w związku
z organizowaną VI edycją Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy Obronnej i Ochrony Ludności dla szkół ponadgimnazjalnych, zwrócił się z prośbą o:
• delegowanie przedstawiciela w dniu 9 listopada 2007 r. do szkoły,
• ufundowanie nagród dla laureatów konkursu rejonowego.
Naczelnik poinformowała, że konkurs rejonowy odbędzie się w Zespole Szkół Ekonomicznych w Skarżysku – Kamiennej.
Zarząd Powiatu postanowił delegować jako swojego przedstawiciela Pana Andrzeja Cabaja – Naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych. Ponadto postanowiono przekazać trzy nagrody książkowe dla laureatów konkursu rejonowego.

Pani Marta Ziomek przedstawiła pismo Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury
w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 6) zawierające prośbę o wsparcie finansowe 35 edycji Ogólnopolskiego Turnieju Recytatorskiego im. L. Staffa. Naczelnik poinformowała, że powyższa impreza jest ujęta w powiatowym kalendarzu imprez dofinansowywanych z budżetu powiatu (kwota dofinansowania wynosi 1 100 zł.) Mając na uwadze, że jest to jubileuszowa edycja turnieju oraz w związku
z możliwością przekazania dodatkowych środków (powstałe oszczędności w wyniku imprez zawartych w kalendarzu, które się nie odbyły) Pani Marta Ziomek zaproponowała przyznanie dodatkowej kwoty 500 zł.
Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć dodatkowe środki finansowe w wysokości 500 zł. dla Miejskiego Centrum Kultury w Skarżysku – Kamiennej na przygotowanie specjalnego jubileuszowego koncertu laureatów w dedykacji L. Staffowi. Środki finansowe z dz. 921 rozdz. 92 195.

Pani Marta Ziomek przedstawiła pismo Koordynatora Zarządu Powiatowego Szkolnego Związku Sportowego (załącznik nr 7), w którym w związku z brakiem zainteresowania szkół udziałem w powiatowym turnieju w piłkę siatkową o puchar dyrektora ZSP nr 1, zwrócił się z prośbą o przeznaczenie kwoty 200 zł. na organizację II halowej ligi piłki nożnej dziewcząt.
Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonego głosowania, trzema głosami za, wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.

Pani Marta Ziomek zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych (załącznik nr 8) zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na wynajęcie pomieszczenia o powierzchni 26 m2 z przeznaczeniem na sklepik szkolny, na okres 3 lat.
Zarząd Powiatu postanowił przekazać powyższe pismo do Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu, w celu przygotowania projektu uchwały Zarządu Powiatu
w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie w/w pomieszczenia.

Pan Artur Berus przypomniał, że Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu
9 października 2007 r. rozpatrywał pismo Dyrektora PUP zawierające prośbę
o przyznanie dotacji na wykonanie instalacji gazowej w samochodzie służbowym.
W związku z zaistniałymi wątpliwościami postanowiono zwrócić się do Dyrektora PUP o ponowne przeanalizowanie celowości wykonania planowanej przeróbki samochodu. Następnie zapoznał zebranych z pismem Dyrektora PUP (załącznik nr 9) zawierającym wyjaśnienie potrzeby założenia instalacji gazowej w samochodzie służbowym marki Ford MONDEO. Pan Artur Berus poinformował, że zgodnie z art. 407 i 406 pkt 7 i 10 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.-Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 129 poz. 902) środki z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznacza się na finansowanie „przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza oraz wspieranie ekologicznych form transportu”. W związku z powyższym możliwe jest przeznaczenie środków
z PFOŚiGW dla Powiatowego Urzędu Pracy na założenie instalacji gazowej.
Zarząd Powiatu przyjął wyjaśnienia złożone przez Dyrektora PUP oraz zobowiązał Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającego zmiany do planu dochodów
i wydatków PFOŚiGW, w celu zabezpieczenia środków finansowych z funduszu na założenie instalacji gazowej w samochodzie służbowym PUP.

Ponadto Zarząd Powiatu zobowiązał członka Zarządu Powiatu Pana Artura Berusa do dokonania analizy wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w celu sprawdzenia możliwości zakupu aparatu fotograficznego za kwotę ok. 3 tys. zł. niezbędnego do dokumentowania zjawisk i zdarzeń przyrodniczych.

Marta Ziomek przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych (załącznik nr 10) zawierającym prośbę o pomoc finansową przy realizacji Pikniku Europejskiego pod hasłem „Zero tolerancji dla przemocy w szkole”. Środki finansowe zostaną wykorzystane na zakup nagród dla uczestników w/w pikniku.
Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć kwotę 500 zł. na powyższy cel (środki
z dz. 921 rozdz. 92 195).

Ad. pkt 4. Sprawy różne.

Sekretarz Pani Małgorzata Łakomiec zaproponowała wznowienie „Projektu Wszechnica Informacyjna Powiatu Skarżyskiego”. Projekt ten był składany wspólnie
z gminami w ramach ZPORR w 2004 r. został pozytywnie zweryfikowany i przeszedł wszelką ocenę formalną, jednak nie otrzymał finansowania. Przy pomocy firmy Profit z Warszawy istnieje możliwość zmodyfikowania w/w projektu oraz ubiegania się
o środki na jego realizację między innymi ze środków centralnych. Sekretarz przedstawiła efekty, jakie przyniesie złożenie w/w projektu, a mianowicie:
• utworzenie wspólnego portalu internetowego świadczącego usługi drogą elektroniczną zgodnie z obowiązującymi od 2008 roku przepisami,
z zastosowaniem formularzy elektronicznych i możliwością śledzenia stanu sprawy dla wszystkich uczestników projektu,
• wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów,
• wdrożenie podpisu elektronicznego,
• integrację Elektronicznego Obiegu Dokumentów z BIP,
• uzupełnienie infrastruktury sprzętowej i sieciowej,
• integracja z jednostkami podległymi w tym zakresie przy pomocy jednolitych rozwiązań,
• propagowanie działań na rzecz Społeczeństwa Informatycznego.
Przeprowadzone zostały spotkania z przedstawicielami gmin z terenu powiatu Skarżyskiego, które wyraziły zainteresowanie uczestnictwem w w/w projekcie.
W każdej z gmin została przeprowadzona ankieta na temat zasobów sprzętu informatycznego w urzędach. Prowadzeniem projektu będzie zajmować się powiat. Sekretarz poinformowała, że firma Profit w ramach umowy będzie podejmować czynności związane m.in. z wykonaniem projektu informatyzacji Powiatu Skarżyskiego oraz pozyskiwaniem środków finansowych w ramach dostępnych programów pomocowych, w ramach środków budżetowych przyznawanych na podstawie Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz w ramach Funduszy Strukturalnych UE na lata 2007 – 2013. Firma ta zawrze stosowne umowy z powiatem oraz gminami. Ponadto Sekretarz poinformowała, że za wykonanie czynności skutkujących przyjęciem wniosku
w instytucji prowadzącej ich nabór firma otrzyma wynagrodzenie od każdego
z uczestników projektu w kwocie 7 320 zł. płatne w terminie do 15 stycznia 2008 r.
W przypadku uzyskania środków finansowych na informatyzację Powiatu Skarżyskiego i po rozliczeniu środków finansowych przez dotującego firmie przysługiwać będzie wynagrodzenie w wysokości 4,00% przyznanych środków finansowych na informatyzację urzędu, pomniejszonych o kwotę 7 320 zł. przy czym łączna kwota wynagrodzenia firmy nie może przekraczać wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro liczonych na dzień otrzymania środków.
Zarząd Powiatu zaakceptował projekt umowy pomiędzy Powiatem Skarżyskim
a firmą Profit Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (załącznik nr 11) jednocześnie upoważniając Starostę Pana Jerzego Żmijewskiego, Członka Zarządu Powiatu Pana Artura Berusa oraz Skarbnika Powiatu do jego podpisania. Jednocześnie Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu do wprowadzenia stosownych zmian
w budżecie powiatu.


Pan Artur Berus poinformował, że w dniu 17.10.2007 r. Komisja w składzie określonym Zarządzeniem Starosty Skarżyskiego Nr 57/2007 z dnia 5 września
2007 r. dokonała oceny i wyboru jednostki do holowania i parkowania pojazdów zatrzymanych i skierowanych przez uprawnione organy na terenie Powiatu Skarżyskiego. Zaproszenie do składania ofert zamieszono na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz przesłano do sześciu przedsiębiorców. Wpłynęły dwie oferty spełniające wymogi zawarte w ogłoszeniu. Ceny w obu ofertach określono jako ceny za holowanie i parkowanie pojazdów, zatwierdzone Uchwałą Nr VIII/40/2003 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 28 marca 2003 r., powiększone o 10%.Wobec faktu, że oferty były kompletne a inne oferty nie wpłynęły, komisja jednogłośnie na przedsiębiorcę uprawnionego do holowania pojazdów wybrała firmę Zakład Usług Motoryzacyjnych Profesjonalny Serwis FIAT Pomoc drogowa inż. Hubert Mysior Skarżysko – Kamienna. Jako przedsiębiorcę uprawnionego do parkowania pojazdów komisja wskazała firmę Transport Samochodowy Wadiusz Mysior Skarżysko – Kamienna. Oferty w/w firm zawierają podwyższenie dotychczasowych stawek o 10%. Z powodów praktycznych obaj przedsiębiorcy zaproponowali, aby stawki zaokrąglić do dziesiątków groszy.
Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonego głosowania, trzema głosami za, upoważnił Starostę do zatwierdzenia protokołu komisji powołanej Zarządzeniem Starosty Skarżyskiego Nr 57/2007 z dnia 5 września 2007 r. w celu wyboru jednostki do holowania i parkowania pojazdów, zatrzymanych i skierowanych przez uprawnione organy na terenie Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 12). Jednocześnie zobowiązano Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającego zmiany do Uchwały Nr VIII/40/2003 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 28 marca 2003 r., w związku z podwyższeniem dotychczas obowiązujących stawek o 10%.

Pani Jolanta Garbala poruszyła problem dotyczący przeniesienia dzieci z Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” na czas remontu budynku placówki (ok. 6 tygodni) do Bursy Szkolnej, a w szczególności zasad rozliczenia odpłatności za wyżywienie i pobyt wychowanków „Przystani”.
Zarząd Powiatu wskazał, że kwestia rozliczeń pomiędzy placówkami należy do uzgodnień dyrektorów Bursy Szkolnej oraz ZPOWiIK „Przystań”. Jednocześnie Zarząd Powiatu podkreślił, że porozumienie w powyższej sprawie powinno zostać przedłożone Zarządowi Powiatu do akceptacji.

Starosta Pan Jerzy Żmijewski poinformował, że przeprowadził rozmowę
z przedstawicielem firmy wykonującej remont na parterze budynku Starostwa (Zakład Remontowo - Budowlany Pana Marka Szaniawskiego), z której wynika, że w ramach przeprowadzonego remontu wskazana byłaby wymiana płytek podłogowych na części nie objętej umową Nr 57/GM/2007 z dnia 19.10.2007 r. Szacunkowy zakup płytek (antypoślizgowych) wraz z robocizną nie powinien przekroczyć 5 000 zł.
Skarbnik poinformowała, że środki finansowe w tej wysokości mogą zostać zabezpieczone ze względu na fakt, iż wybrana oferta na przeprowadzenie robót remontowych opiewa na kwotę niższą od planowanych kosztów.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zakup i wymianę płytek podłogowych na korytarzu parteru budynku Starostwa za kwotę ok. 5 000 zł.


Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.

Protokołowała:
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu

Jerzy Żmijewski

Podpisy członków Zarządu Powiatu:
1. A. Berus .............................................
2. J. Garbala …………………………...


Załączników 12:
Załącznik nr 1 - lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 - informacja na temat kasowego wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za okres 01.01. – 30.09.2007 roku ,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zarządzania Zespołem Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1 w Skarżysku – Kamiennej ,
Załącznik nr 4 - pismo Pana Krzysztofa Grzegorza – Dyrektora Naczelnego Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 05.11.2007 r.
Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora Wydziału Zarządzania Kryzysowego Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego, z dnia 03.10.2007 r.
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury w Skarżysku – Kamiennej,
z dnia 23.10.2007 r.
Załącznik nr 7 – pismo Koordynatora Zarządu Powiatowego Szkolnego Związku Sportowego, z dnia 30.10.2007 r.
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych, z dnia 22.10.2007r.,
Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora PUP, z dnia 29.10.2007 r.,
Załącznik nr 10 - pismo Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych, z dnia 30.10.2007 r.
Załącznik nr 11 - projekt porozumienia pomiędzy Powiatem Skarżyskim a firmą Profit Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
Załącznik nr 12 - protokół komisji powołanej Zarządzeniem Starosty Skarżyskiego
Nr 57/2007 z dnia 5 września 2007 r.
 


Data wytworzenia : 2007-11-27 01:00 Autor : Karina Wiśniewska Data publikacji : 2007-11-27 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-19 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html