BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 43/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 43/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 2 sierpnia 2012 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1.    Michał Jędrys                                               - Starosta
2.    Waldemar Mazur                                         - Wicestarosta
3.    Stanisław Dymarczyk                                 - Członek Zarządu Powiatu
4.    Zenon Nowakowski                                   - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1.    Małgorzata Łakomiec                                  - Sekretarz Powiatu
           
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Joanna Wroniewska – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1.    Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego”.
2.    Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.    Sprawy różne.
    Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
    Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek.

Streszczenie posiedzenia:
Ad. pkt.1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego”. (załącznik nr 2)
    Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Pan Michał Jędrys . 
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag oraz jednogłośnie podjęli w/w uchwałę.
    
Ad. pkt. 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
    Członek Zarządu - Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 3) zawierające prośbę o ujęcie w planie finansowym na rok 2013 odszkodowania dla nauczycielki, z tytułu ochrony związkowej, którą otrzymała od OPZZ Konfederacja Pracy Pracowników Administracji Obsługi Oświaty i Wychowania. Ponieważ wypowiedzenie ww. umowy o pracę okazało się być niezgodne z prawem, należy wypłacić odszkodowanie na koniec lutego 2013 r.
    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na ujęcie w planie finansowym szkoły na 2013 rok kwoty na wypłacenie odszkodowania, o którym mowa powyżej.
    Członek Zarządu - Pan Zenon Nowakowski odczytał pismo Pani Jolanty Nowickiej – Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 4), która zwróciła się z prośbą o przyznanie dodatkowych środków finansowych w wysokości 8800 zł ( kwota określona na podstawie kosztorysu ofertowego załączonego do pisma) na pilne usunięcie awarii zimnej wody w budynku szkoły. Po fachowych oględzinach instalacji wodociągowej stwierdzono, że rura w kanale wymaga natychmiastowej wymiany na odcinku 35 metrów.
    Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na przeznaczenie dodatkowych środków zgodnie z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, jednocześnie zasugerował przeniesienie potrzebnej kwoty w wysokości 8800 zł w ramach budżetu szkoły z paragrafu 4260 (zakup energii).
    Członek Zarządu - Pan Zenon Nowakowski powrócił do sprawy, która była przedmiotem posiedzenia w dniu 18 lipca 2012 roku, dotyczącej naboru uczniów do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2012/2013. Ponownie przedstawił pisma:
•    Dyrektora Szkół Samochodowo – Usługowych im. W. „Oseta” Wasilewskiego (załącznik nr 5), który zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na utworzenie dwóch oddziałów w Technikum Nr 3 oraz dwóch oddziałów w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 3.
•    Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 6) zawierające prośbę o pozostawienie niepełnych klas w zawodzie technik mechanik i technik mechatronik.
•    Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 7) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na przeprowadzenie dodatkowego naboru do klas pierwszych, których liczebność według posiadanych oryginałów świadectw wynosi: technik budownictwa – 26 osób, technik informatyk – 25 osób, technik geodeta – 21 osób, technik elektryk – 26 osób. Oryginały świadectw do Zasadniczej Szkoły Zawodowej złożyło 16 uczniów.
Pan Zenon Nowakowski poinformował także, że wpłynęło pismo Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 8), w którym zwrócono się z prośbą o możliwość utworzenia czterech oddziałów w klasach pierwszych przy łącznej liczbie 105 uczniów.
    Zarząd Powiatu po szczegółowej analizie pism otrzymanych od dyrektorów szkół podjął decyzję o utworzeniu dwóch oddziałów dwuzawodowych w Technikum nr 3. W Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 3 dwa oddziały pod warunkiem, iż liczebność klas nie będzie mniejsza niż 30 osób. Jeżeli nie uda się przyjąć zalecanej ilości uczniów, postanowiono utworzyć jedną klasę wielozawodową.
   Zarząd Powiatu wyraża zgodę na utworzenie dwóch klas w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych. Pierwsza o specjalności technik logistyk, druga klasa dwuzawodowa – technik mechanik oraz technik mechatronik.
    Zarząd Powiatu podjął decyzję o utworzeniu w Zespole Szkół Technicznych trzech klas pierwszych w zawodach: technik budownictwa, technik informatyk oraz technik elektryk. Wyraził zgodę na uzupełnienie klasy w zawodzie technik geodeta. Jeżeli nie uda się przyjąć 30-tu uczniów Zarząd wyraża zgodę na nauczanie przedmiotów ogólnokształcących w grupach stworzonych poprzez łączenie uczniów między oddziałami.
    Ponadto Zarząd Powiatu informuje, iż warunkowo wyraża zgodę na utworzenie czterech klas pierwszych w III Liceum Ogólnokształcącym określając liczbę uczniów na minimum 28. Jeżeli warunek ten nie zostanie spełniony Zarząd wyraża zgodę na trzy klasy pierwsze.
    Członek Zarządu - Pan Zenon Nowakowski zreferował pismo Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego im. St. Staszica (załącznik nr 9), w którym zwrócono się z prośbą o odstępstwo od limitu zatrudnienia pracowników administracji i obsługi, polegające na pozostawieniu trzech stanowisk dozorców nocnych w roku szkolnym 2012/2013.
W uzasadnieniu podano informację, że dozorcom oprócz monitorowania budynku szkoły i terenu wokół niego powierzono szereg zadań możliwych do wykonania w ramach dyżurów (przykładowo prace remontowe i konserwacyjne), ponadto szkoła nie posiada systemu monitoringu, który stanowiłby zabezpieczenie obiektu. Dyrektor nadmienia także, iż dotychczas w III Liceum Ogólnokształcącym nie przekraczano limitów zatrudnienia pracowników.
    Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę Dyrektorowi III Liceum Ogólnokształcącego na utrzymanie trzech etatów dozorców nocnych do czasu uruchomienia monitoringu wizyjnego, jednocześnie zobowiązano dyrektora aby w systemie zatrudnienia uwzględnił etat konserwatora.
    Członek Zarządu - Pan Zenon Nowakowski powrócił do pisma Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 10) w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie zatrudnienia pracownika na stanowisku specjalista ds. ekonomicznych, poza limitem określonym w Załączniku do Uchwały Zarządu Powiatu Nr 19/56/2012, które było przedmiotem posiedzenia w dniu 18 lipca 2012 roku.
    W uzupełnieniu pisma z dnia 17.07.2012 r. Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych poinformował, że w/w pracownik nabywa uprawnień do świadczenia przedemerytalnego 1.09.2013 r.
    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utrzymanie zatrudnienia pracownika, o którym mowa w przedmiotowym piśmie.
    W związku z redukcją etatów wśród pracowników administracji, Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych zwróciła się do Zarządu Powiatu z prośbą o wyrażenie zgody na pozostawienie na dotychczasowym stanowisku, w tym samym wymiarze czasu pracy pomocy biurowej w sekretariacie szkoły.
    Członek Zarządu - Pan Zenon Nowakowski poinformował na podstawie otrzymanego pisma (załącznik nr 11), iż według dyrektora ww. placówki w roku szkolnym 2012/2013 wzrośnie ilość obowiązków, jakie zostaną powierzone sekretarzowi szkoły. Dodatkowe wsparcie ze strony osoby pracującej na etacie pomocy biurowej jest uzasadnione troską o prawidłowe i sprawne funkcjonowanie placówki. Nadmieniono również, iż osoba która do tej pory pełniła tę funkcję aktualnie bierze udział w szkoleniach przygotowujących do pracy jako szkolny organizator rozwoju edukacji w ramach projektu Ośrodka Rozwoju Edukacji ( Priorytet III POKL Działanie 3.5 „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół”), natomiast nie jest znana dokładna data rozpoczęcia wdrażania projektu.
    Po szczegółowej analizie powyższej sprawy Zarząd Powiatu nie udzielił zgody na przedłużenie umowy o pracę z pracownikiem, o którym mowa.
    Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że wpłynęły następujące pisma:
•    pismo firmy KREWKART (załącznik nr 12), prowadzącej ogólnopolską akcję „Oznacz swoją grupę krwi”, zawierające prośbę o objęcie Honorowym Patronatem prowadzonej akcji oraz sfinansowanie promes dla uczniów i pracowników szkół i placówek oświatowych dla których Powiat Skarżyski jest organem prowadzącym.
•    pismo Prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego (załącznik nr 13), w którym zaproszono Powiat Skarżyski do udziału w polskiej edycji międzynarodowego konkursu na „Najlepszy Obiekt Sportowy i Rekreacyjny”, objętego Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Do udziału w konkursie kwalifikuje zgłoszenie obiektów sportowych zbudowanych, bądź zmodernizowanych w ciągu ostatnich 5 lat. Celem inicjatywy jest nagrodzenie obiektów, które wybitnymi walorami architektonicznymi i funkcjonalnymi, w najwyższym stopniu uwzględniają ochronę środowiska naturalnego i są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
    Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismami, w odrębnych głosowaniach nie wyraził zgody na przystąpienie do akcji prowadzonej przez firmę „Krewkart”, a także na udział w konkursie organizowanym przez Polski Komitet Olimpijski.

    Członek Zarządu - Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił sprawozdanie (załącznik nr 14) złożone przez Zarząd Dróg Powiatowych z wykonania przedsięwzięć za I półrocze 2012 roku.
    Zarząd Powiatu przyjął informację, jednocześnie prosi o przekazanie niniejszego sprawozdania do Przewodniczącego Komisji Infrastruktury celem poinformowania.
    Wicestarosta - Pan Waldemar Mazur poinformował, że wpłynęło pismo właściciela F.U. „Freedom” (załącznik nr 15) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na  zamianę wybranych urządzeń zawartych w projekcie instalacji CO na inne równoważne  w ramach wykonywanego zadania pn. „Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej będącego własnością Powiatu Skarżyskiego, tj. Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej, ul. Szpitalna 1” . Zamiana obejmuje:
- zawory termostatyczne OVENTROP AV6 z głowicami na zawory TS -98- V HERZ
z głowicą CLASSIC
- zawory powrotne COMBI 4 na zawory powrotne RL – 1 HERZ
- zawory Hydromat DP z zaworami HYDROCONTROL na zawory Regulator 4002
i zawór STROMAX – M 4117M HERZ.
    Wicestarosta zaznaczył, że w powyższej sprawie zwrócono się z prośbą o wyrażenie stanowiska do Pracowni Audytorskiej oraz Inspektora Nadzoru, którzy wyrazili zgodę na zamianę zaworów, informując że uzyskane parametry techniczne  i eksploatacyjne nie powinny odbiegać od założonych w dokumentacji projektowej.
    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na proponowaną zamianę zaworów termostatycznych.
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa (załącznik nr 16) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na następujące zmiany w planie wydatków:
-  zmniejszenie w dziale 900 rozdział 90019 §4300 kwota zł: 3.333,  
-  zwiększenie w dziale 900 rozdział 90019 §4210 kwota zł: 3.333.
Przeniesienie środków finansowych wynika z prośby Wydziału
Organizacyjno – Administracyjnego o  sfinansowanie zakupu artykułów i urządzeń ogrodniczych , z przeznaczeniem  do zagospodarowania terenu wokół budynków stanowiących własność powiatu. Powyższe zakupy są zgodne z art.400 a ust.1 pkt. 29 ustawy Prawo Ochrony Środowiska – przedsięwzięcia związane z ochroną przyrody, w tym urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień, zakrzewień oraz parków.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w piśmie jednocześnie zobowiązał Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego do przedstawienia proponowanego harmonogramu i planu działań.

    Sekretarz Powiatu - Pani Małgorzata Łakomiec  poinformowała, że wpłynęło pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 17) w sprawie wyrażenia zgody na zdjęcie ze stanu majątku Starostwa Powiatowego
i przekazanie na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych szafy sieciowej nr 4/49/491/285 (zdemontowanej ze względu na instalację nowych łączy e-świętokrzyskie) oraz switcha nr 4/49/491/77.
    Zarząd Powiatu wyraził zgodę  na przekazanie ww. przedmiotów na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych.
    Członek Zarządu - Pan Stanisław Dymarczyk poinformował, że wpłynęło pismo (załącznik nr 18) Biura Inwestycyjnego Projektowanie i Nadzory - wykonawcy dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Budowa ul. Ponurego w Skarżysku- Kamiennej”,  w sprawie przedłużenia terminu złożenia w/w dokumentacji co najmniej do dnia 14.09.2012 r.
Powyższa prośba jest podyktowana przedłużająca się procedurą administracyjną, dotyczącą wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia.  Biuro Inwestycyjne powołuje się na pismo otrzymane z Urzędu Miasta w Skarżysku – Kamiennej, zgodnie z którym przewidywany termin załatwienia sprawy wyznaczono na dzień 31.08.2012 r.
    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie terminu złożenia dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Budowa ul. Ponurego w Skarżysku- Kamiennej” do dnia 14.09.2012 r.

Ad. pkt. 3. Sprawy różne.

    Członek Zarządu - Pan Stanisław Dymarczyk zwrócił się z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie możliwości rozszerzenia zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 34478 Sadek - Kierz Niedźwiedzi” na wykonanie pozostałej części drogi tj. 625 metrów w terenie zabudowanym zgodnie z dokumentacją oraz wykonanie 1025 metrów drogi w technologii dwukrotnego powierzchniowego utrwalenia grysami. W budżecie powiatu zabezpieczono 3406.664 zł z przeznaczeniem na realizację powyższego zadania, dodatkowo otrzymano dofinansowanie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.
    Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na rozszerzenie zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 34478 Sadek - Kierz Niedźwiedzi”.

    Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił zebranym wniosek o wpis w księdze wieczystej ( nr GG-II.680.2.3.42.2012) oraz trzy wnioski o założenie ksiąg wieczystych (nr GG-II.680.2.3.43.2012, GG- II.680.2.3.45.2012, GG-II.680.2.3.46.2012).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższe wnioski ( stanowią załączniki o numerach 19, 20, 21, 22).
    
    Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
 
   Protokołowała                                                                         Przewodniczący Zarządu
Joanna Wroniewska                                                              Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.    W. Mazur ………………………………
2.    S. Dymarczyk ………………….............
3.    Z. Nowakowski ………………………...


Załączników 22:

Załącznik nr 1 – lista obecności,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego”,
Załącznik nr 3 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 27.07.2012 r.
Załącznik nr 4 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 23.07.2012 r.
Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych, z dnia 16.07.2012 r.
Załącznik nr 6 - pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 13.07.2012 r.
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 13.07.2012 r.
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 18.07.2012 r.
Załącznik nr 9 - pismo Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego, z dnia17.07.2012 r.
Załącznik nr 10 - pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 17.07.2012 r.
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 25.07.2012 r.
Załącznik nr 12 – pismo firmy KREWKART, z dnia 23.07.2012 r.
Załącznik nr 13 – pismo Polskiego Komitetu Olimpijskiego, z dnia 10.07.2012 r.
Załącznik nr 14 – sprawozdanie Dyrektora ZDP, z dnia 30.07.2012 r.
Załącznik nr 15 – pismo F.U. „FREEDOM”, z dnia 10.07.2012 r.
Załącznik nr 16 – pismo Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i leśnictwa, z dnia 31.07.2012 r.
Załącznik nr 17 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 25.07.2012 r.
Załącznik nr 18 - pismo Biura Inwestycyjnego Projektowanie i Nadzory, z dnia 31.07.2012 r.
Załącznik nr 19 – wniosek nr GG-II.680.2.3.42.2012
Załącznik nr 20 - wniosek nr GG-II.680.2.3.43.2012
Załącznik nr 21 - wniosek nr GG -II.680.2.3.45.2012
Załącznik nr 22 - wniosek nr GG -II.680.2.3.46.2012


Data wytworzenia : 2012-09-17 15:33 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-09-17 02:01 Osoba udostępniająca na stronie : Joanna Wroniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-19 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html