BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 3/2010

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 3/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 20 grudnia 2010 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Alina Skuza - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wydania opinii do projektu dla zadania pt. „Budowa drogi dojazdowej na odcinku Występa – Barcza wraz z wiaduktem nad linią kolejową Warszawa – Kraków”,
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.
3. Zaopiniowanie wniosku o uregulowanie stanu prawnego drogi.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał
o uwagi.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur wniósł o rozszerzenie porządku posiedzenia o podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu Skarżyskiego do składu komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia przekazywanego przez Skarb Państwa dla Powiatu Skarżyskiego.
Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia, postanawiając go rozszerzyć zgodnie z wnioskiem Wicestarosty.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r. (załącznik nr 2)
Referująca: Skarbnik – Pani Alina Skuza. Poinformowała, że proponowane zmiany
w planowanych dochodach i wydatkach budżetu Powiatu Skarżyskiego wymienione w § 1 pkt 1 i 2 oraz w pkt 3 dotyczą w szczególności:
 Zmian w finansowaniu zadań inwestycyjnych jednorocznych i w limitach wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010-2012, a mianowicie: z uwagi na brak umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w sprawie dofinansowania wniosku projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej będących własnością Powiatu Skarżyskiego, która po negocjacjach będzie zawarta w I kwartale 2011r. Wniosek o dofinansowanie figuruje na liście rankingowej przedsięwzięć zakwalifikowanych wstępnie do dofinansowania pod poz. 4 w formie pożyczki i dotacji na ogólna kwotę zł: 15.752.000. Wobec powyższego planowana kwota pożyczki w roku 2010 i dotacji w sumie zł: 4.291.014 nie będzie miała miejsca, dlatego dokonano zmniejszenia planowanych wydatków w w/w zadaniu o kwotę zł: 4.441.014, z której to kwoty zł: 150.000 przeniesiono na wydatki bieżące do Zarządu Dróg Powiatowych na niedobory środków związanych z zimowym utrzymaniem dróg.
Na wniosek Zarządu Dróg Powiatowych z zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa ul. Krasińskiego-ul Armii Krajowej wraz z budową małego ronda (2009-2010) przeniesiono kwotę zł: 600.000 do działu 700 Gospodarka mieszkaniowa z uwagi, że płatnikiem przebudowy linii elektrycznych niskiego napięcia realizowanej w ramach tego zadania jest Starostwo Powiatowe – zgodnie
z aneksem do umowy ZDP.2222-31-2010 z dnia 1 lipca 2010r.
Pozostałe zmiany w planowanych wydatkach dotyczą wydatków bieżących dokonanych na wniosek jednostek organizacyjnych JST: Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych i III Liceum Ogólnokształcącego.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie powyższego projektu uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wydania opinii do projektu dla zadania pt. „Budowa drogi dojazdowej na odcinku Występa – Barcza wraz z wiaduktem nad linią kolejową Warszawa – Kraków” (załącznik nr 3),
Powyższy projekt uchwały przedstawił Pan Stanisław Dymarczyk. Poinformował, że w dniu
06.12.2010 r. wpłynął wniosek WBP Zabrze Sp. z o.o. Polimex Mostostal Grupa Kapitałowa, Zabrze
z prośbą o wydanie opinii do w/w projektu, zgodnie z art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10.04.2003 r.
o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Dodał, iż wydziały merytoryczne pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt. W świetle powyższego wniósł do Zarządu o podjęcie omawianej uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r. (załącznik nr 4),
Referująca: Skarbnik – Pani Alina Skuza. Poinformowała, że zmiany w planie dochodów
i wydatków budżetu Powiatu Skarżyskiego wymienione w §1 pkt 1 i 2 wynikają z:
 Pisma Urzędu Gminy w Bliżynie Nr FNB 3364/11/2010 z dnia 13 grudnia 2010r informującego pana Starostę Powiatu Skarżyskiego o zwiększeniu dotacji na dowóz dzieci z terenu Gminy Bliżyn do Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kam. o kwotę zł: 2.654
 Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kam. Nr PCPR 0717/208/ODR/10 z dnia 08.12.2010 w sprawie zmniejszenia planu dotacji z Miasta Warszawa o kwotę zł: 759
z uwagi na zmniejszenie świadczenia dla dziecka będącego w rodzinie zastępczej.
Pism jednostek organizacyjnych JST przedłożonych do Zarządu Powiatu Skarżyskiego z wnioskami o dokonanie zmian w planach finansowych polegających na przeniesieniu planu wydatków pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej, z uwagi na oszczędności w jednych paragrafach a niedobory
w innych paragrafach.
Starosta zwrócił się z pytaniem dot. pisma dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych o dokonanie zmian w planie finansowym na 2010 r., na ogólną kwotę 2 558 zł.
W uzasadnieniu podano, iż zmiany wynikają z zaoszczędzonych środków finansowych na pokrycie wydatków dotyczących zakupu dekoracji świątecznych oraz zlecenia organizacji i obsługi przetargu. Zapytał, jakie kwoty zostały przeznaczone na w/w zakupy i przetarg.
W celu uzyskania wyjaśnień na posiedzenie Zarządu poproszony został Pan Jerzy Krawczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystki.
Naczelnik wyjaśnił, że kwota 1 934 zł. dot. zlecenia organizacji i obsługi trzech przetargów na kwotę 780 000 zł. Dodał, iż jednostka ta nie zatrudnia osoby wyspecjalizowanej w zakresie przygotowania i przeprowadzenia przetargów. W związku z powyższym oraz mając na uwadze dużą kwotę przetargu na jego przygotowanie została zawarta umowa zlecenie.
Starosta stwierdził, że placówki oświatowe i wychowawcze powiatu powinny uzyskiwać pomoc
w zakresie przygotowywania przetargów od Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa. Za niezasadne uznał zlecanie tego typu prac podmiotom z zewnątrz.
Zdaniem Wicestarosty są to samodzielne jednostki, które powinny we własnym zakresie zajmować się przetargami.
Pan Zenon Nowakowski zgłosił wniosek, aby przetargi opiewające na mniejsze kwoty były przeprowadzane przez placówki oświatowe i wychowawcze powiatu we własnym zakresie, natomiast przetargi dotyczące dużych kwot były przygotowywane w uzgodnieniu z Wydziałem Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa.
Powyższy wniosek został przyjęty przez Zarząd Powiatu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
c) wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu Skarżyskiego do składu komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia przekazywanego przez Skarb Państwa dla Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 5).
Referujący: Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Poinformował, że powyższą uchwałą do składu komisji inwentaryzacyjnej wyznacza się następujących przedstawicieli Zarządu Powiatu: Iwonę Sitek
i Tadeusza Babicza.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
Ad. pkt. 3. Zaopiniowanie wniosku o uregulowanie stanu prawnego drogi (załącznik nr 6).
Pan Stanisław Dymarczyk poinformował, że powyższy wniosek kierowany jest do Wojewody Świętokrzyskiego o wydanie decyzji potwierdzającej przejście na własność Powiatu Skarżyskiego nieruchomości położonej w obrębie Wojtyniów, gmina Bliżyn oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 107 o powierzchni 0,3900 ha, stanowiącej drogę powiatową nr 0444 T.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek.
Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski odczytał pismo Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 7) zawierające prośbę o przyznanie dodatkowych środków finansowych w § 4270 – usługi remontowe – w kwocie 4 900 zł. w dziale „Oświata i wychowanie” rozdział 80120 Licea Ogólnokształcące”. Uzasadniając dyrektor poinformował, że wnioskowane środki zamierza przeznaczyć na remont 3 sal lekcyjnych, które uległy zalaniu po gwałtownych opadach śniegu
i roztopach, co spowodowało zalodzenie rynien i pasa podrynnowego. Następnie poinformował, że Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki dokonał analizy środków finansowych oraz przedstawił propozycję przeniesień w planie wydatków Starostwa Powiatowego pomiędzy jednostkami na ogólną kwotę 4 861 zł.
Wicestarosta stwierdził, że sprawa ta jest zbyt późno przedstawiana na posiedzeniu Zarządu.
Starosta uznał, że wszelkie zmiany do budżetu powinny być przedstawiane przez jednostki oświatowo – wychowawcze dla których organem prowadzącym jest powiat skarżyski do końca listopada.
Zarząd Powiatu przyjął sugestię Starosty zobowiązując jednostki oświatowo – wychowawcze do przedstawiania zmian do budżetu do końca listopada.
Przewodniczący poddał pod głosowanie dokonanie przeniesień w planie wydatków Starostwa Powiatowego, zgodnie z wnioskiem Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Sportu:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska),
- wstrzymał się od głosu jedna osoba (Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur)
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie przeniesień w planie wydatków Starostwa Powiatowego, zgodnie z wnioskiem Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Sportu.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur odczytał pismo wykonawcy projektu adaptacji budynków przy placu Floriańskim w Skarżysku – Kamiennej (Usługi Projektowe Architektoniczno – Konstruktorskie Andrzej Misztal) zawierające prośbę o przedłużenie terminu umowy
nr 51/GM/2010 do dnia 31.03.2011 r. Pismo stanowi załącznik nr 8. Prośbę tą uzasadniono przedłużającymi się uzgodnieniami z inwestorem, w kwestii koncepcji co do adaptacji byłej stołówki na salę konferencyjną. Duży zakres robót projektowych jest również powodem zmiany terminu. Wicestarosta poinformował, że umowa z wykonawcą została zawarta 01.10.2010 r. i powinna zostać wykonana w ciągu 12 tygodni ok. 24.12.2010 r. Ponadto z zapisów umowy wynika, że wykonawca powinien podzielić przedmiot robót, kosztorysy inwestorskie, ofertowe i specyfikację na poszczególne zakresy w uzgodnieniu z zamawiającym, co nie zostało wykonane. Z informacji udzielonej przez Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem wynika, iż rozmowy z wykonawcą były toczone bez pisemnego spisywania wspólnych uzgodnień.
Pan Zenon Nowakowski zapytał, czy dokumentacja techniczna budynków została przekazana wykonawcy. Stwierdził również, że wszelkie zmiany powinny być dokonywane na podstawie spisanych protokołów.
Wicestarosta poinformował, że przeprowadził wstępne rozeznanie sprawy i nie posiada szczegółowych informacji, takich jak przekazanie dokumentacji. Zwrócił uwagę na niedoprecyzowane zapisy umowy.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek mówiący o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu w/w umowy oraz upoważnieniu Wicestarosty do przeprowadzenia szczegółowych uzgodnień
z wykonawcą:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie terminu umowy nr 51/GM/2010. Jednocześnie Zarząd upoważnił Wicestarostę do dokonania szczegółowych uzgodnień z wykonawcą.
Skarbnik – Pani Alina Skuza odczytała pismo p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 9) zawierające informację o braku środków finansowych na pokrycie w pełnej wysokości raty kapitałowo – odsetkowej przypadającej do spłaty 30-go bieżącego miesiąca. Dyrektor w piśmie przedstawił trudną sytuację finansową jednostki uniemożliwiającą zapłatę raty. Skarbnik wyjaśniła, iż na 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej przydającej do zapłaty przez powiat, jako poręczyciela, składa się rata kapitałowa w wysokości 90 001,97 zł. oraz odsetki w kwocie 20 878,49 zł. Podkreśliła również, że zgodnie z obowiązującą regulacją prawną Starosta posiada uprawnienia w zakresie podjęcia decyzji
o umorzeniu długu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na uregulowanie ze środków budżetu powiatu (Dz. 757 rozdz. 75704 § 8020) spłaty 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej kredytu zaciągniętego przez ZOZ, przypadającej do spłaty na dzień 30.12.2010 r.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Zarządu spółki „Repako” z siedzibą
w Skarżysku – Kamiennej ul. Legionów 122 (załącznik nr 10) dotyczące zaległości spółki za użytkowanie wieczyste gruntów Skarbu Państwa za rok 2010. W piśmie zwrócono się o wstrzymanie skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, z uwagi na ciężką sytuację finansową spółki. Jednocześnie spółka zobowiązała się do spłaty zaległej należności w ratach. Skarbnik poinformowała, że zaległość spółki wynosi 2 804,21 plus odsetki obliczone na 14.12.2010 r. – 257,68 zł., łącznie
3 061,89 zł. Dodała również, iż wystawiono czterokrotne wezwania do zapłaty, pierwsze 07.06.2010 r.,
a ostatnie 01.12.2010 r. Dotychczas nie dokonano żadnej wpłaty. Skarbnik poinformowała, że w związku ze zmianą przepisów prawnych uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego dotycząca umarzania lub rozkładania zaległości na raty jest nieaktualna i musi zostać uchylona. Skarbnik zobowiązała się do przygotowania projektu uchwały w poruszanej kwestii odpowiadającej nowym zasadom, wg. obowiązującej regulacji prawnej. W związku z powyższym stwierdziła, że obecnie nie ma podstaw prawnych do rozłożenia na raty zaległej należności.
W świetle powyższego Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie wniosku dotyczącego nie wyrażenia zgody na rozłożenie zaległości spółki „Repako” na raty oraz skierowania ostatecznego wezwania do zapłaty:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
W związku z brakiem podstaw prawnych Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na rozłożenie zaległości spółki „Repako” na raty. Jednocześnie postanowiono wystosować do spółki ostateczne wezwanie do zapłaty.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poinformował, że w dniu 27 października 2010 r. Rada Powiatu Skarżyskiego podjęła trzy uchwały dotyczące obciążenia działek gruntu będących własnością Powiatu Skarżyskiego ograniczonym prawem rzeczowym – służebnością (Uchwały Nr 421/LVII/2010, 420/LVII/2010, 419/LVII/2010). Każda z tych uchwał w § 3 zobowiązuje Zarząd Powiatu do ustalenia wysokości opłaty za obciążenie nieruchomości. W związku z tym, iż opłata ta miała zostać ustalona
w oparciu o operat szacunkowy Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu w drodze zapytania ofertowego wyłonił biegłego rzeczoznawcę, który dokonał wyceny wartości rynkowej służebności przesyłu:
 dla podziemnej sieci ciepłowniczej na działce nr 1/297, ark. Mapy 74, obręb 5 „Młodzawy”, położonej w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Ekonomii 7, przekazanej w trwały zarząd III Liceum Ogólnokształcącemu im. Stanisława Staszica - kwota 2 831 zł.,
 dla projektowanego odcinka gazociągu średniego ciśnienia DN 110 PE na działce nr 8, ark. Mapy 77, obręb 5 „Młodzawy”, położonej w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Szkolnej 15 – kwota 4 579 zł.,
 dla odcinka podziemnej linii kablowej elektrycznej średniego napięcia SN 15 kV na działkach na 1/30 i 1/57, ark. Mapy 74, obręb 5 „Młodzawy”, położonych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Ekonomii – kwota 11 323 zł.
Wicestarosta dodał również, że do szacowania działek gruntu zastosowano podejście porównawcze metodą korygowania ceny średniej. Ustanowiona wartość służebności przesyłu stanowić będzie jednorazową opłatę. W świetle powyższego wniósł do Zarządu o ustalenie wysokości opłaty za obciążenie w/w nieruchomości zgodnie z kwotami zawartymi w operatach szacunkowych.
Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie) ustalił wysokość opłat za obciążenie w/w nieruchomości zgodnie z kwotami zawartymi w operatach szacunkowych. Głosowanie zostało przeprowadzone odrębnie dla każdej z powyższych nieruchomości.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Firmy Handlowo Transportowo - Usługowej „Łukasz” (załącznik nr 11) zawierające prośbę o wyrażenie (w formie pisemnej) zgody na dokonanie cesji przelewu wierzytelności wynikających z zawartej umowy ZDP.2222-52/2009 z dnia
27 października 2009 roku na rzecz Getin Noble Bank S.A. Poinformowała, że umowa dot. realizacji świadczenia usługi polegającej na kompleksowym zimowym utrzymaniu jezdni dróg powiatowych na terenie gminy Skarżysko – Kamienna oraz dróg powiatowych na terenie gminy Skarżysko Kościelne
w sezonie zimowym 2009/2010 oraz 2010/2011 – strefa I. Wykonawca prośbę swoją umotywował możliwością skorzystania z oferty w/w banku tj. zakupu koparko – ładowarki w ramach pożyczki dla przedsiębiorcy pod kontrakt, gdzie bank będzie pobierał 30% należności z faktury na poczet spłaty pożyczki a resztę niespłaconego kapitału pozostającą do rozliczenia po zakończeniu umowy bank rozkłada na miesięczne raty. Zakupioną maszynę wnioskodawca wykorzysta do wykonywania zadań związanych z w/w umową o świadczenie usług zimowego utrzymania dróg.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie cesji przelewu wierzytelności wynikających z zawartej umowy ZDP.2222-52/2009 z dnia 27 października 2009 roku na rzecz Getin Noble Bank S.A.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski zapoznał zebranych z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 12) zawierającym informację, że dnia 17 grudnia 2010 roku zakończył się cykl imprez sportowych w ramach „Współzawodnictwa Sportowego Szkół Ponadgimnazjalnych w 2010 roku o puchar Starosty Skarżyskiego”. W rywalizacji sportowej w kategorii dziewcząt dwie szkoły: II Liceum Ogólnokształcące i Zespół Szkół Transportowo – Mechatronicznych zdobyły równą liczbę punktów, co daje im III miejsce w ogólnej klasyfikacji. W związku z powyższym wydział zwrócił się z prośbą o możliwość ufundowania sprzętu sportowego dla obu szkół. Ponadto poinformowano, że kwota 800 zł., która przysługuje za III miejsce jest zabezpieczona w budżecie w dziale 926 rozdziale 92605 § 4210.
Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie) wyraził zgodę na ufundowania sprzętu sportowego dla obu szkół, przeznaczając na ten cel dodatkowo kwotę 800 zł. (środki z działu 926 rozdział 92605 § 4210).
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec zapoznała zebranych z pismem Zarządu Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji (załącznik nr 13) zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na zamieszczenie na stronie internetowej stowarzyszenia logo Powiatu Skarżyskiego.
W uzasadnieniu podano, że stanowić będzie to informację, iż Starostwo Powiatowe jest instytucją wspierającą i współpracującą ze stowarzyszeniem przy realizacji zadań statutowych. Sekretarz wyjaśniła, że zgodnie z Uchwałą Nr 162/XIX/2000 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 24 października 2000 roku
w sprawie: określenia zasad używania i komercyjnego wykorzystania wizerunku herbu i symboli powiatu skarżyskiego, używanie bądź rozpowszechnianie w celach komercyjnych wizerunku herbu powiatu
i wizerunku innych symboli powiatu możliwe jest wyłącznie za zezwoleniem Zarządu Powiatu. Zgoda
o której mowa wyrażana jest w formie oświadczenia woli w umowach określających warunki używania wizerunku powiatu. Sekretarz dodała również, że ewentualna zgoda obwarowana będzie przekierowaniem po „kliknięciu” na stronę powiatu www.skarzysko.powiat.pl.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek mówiący o wyrażeniu zgody na zamieszczenie na stronie Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji logo Powiatu Skarżyskiego, pod warunkiem przekierowania po „kliknięciu” na stronę powiatu www.skarzysko.powiat.pl.:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zamieszczenie na stronie Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji logo Powiatu Skarżyskiego, pod warunkiem przekierowania po „kliknięciu” na stronę powiatu www.skarzysko.powiat.pl.
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Członek Zarządu Powiatu – Pani Katarzyna Bilska poruszyła kwestię współpracy
z organizacjami pozarządowymi. Uznała, że w zaproponowanych kierunkach działania na 2011 r. istotny jest kierunek dotyczący kształcenia świadomości obywatelskiej. W tym zakresie zasugerowała zorganizowanie trzech szkoleń w ciągu roku, zobowiązując się jednocześnie do zapewnienia nieodpłatnego przeprowadzenia szkoleń przez osoby szkolące. Wkład własny wymagałoby jedynie zagwarantowania w budżecie powiatu środków finansowych w kwocie 3 tys. zł., na pokrycie kosztów cateringu. Po przeprowadzeniu analizy zadań poszczególnych wydziałów starostwa Pani Katarzyna Bilska uznała, że środki na ten cel powinny zostać ujęte w wydatkach Wydziału Rozwoju Powiatu zajmującego się m.in. współpracą z organizacjami pozarządowymi.
Skarbnik – Pani Alina Skuza poinformowała, że środki na ten cel nie zostały zaplanowane
w projekcie budżetu powiatu na 2011 r., a zmiany do budżetu można wprowadzać po jego przyjęciu.
W związku z możliwością zorganizowania pierwszego szkolenia w dniach 26 – 28 stycznia
2011 r. Pani Katarzyna Bilska zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zorganizowanie trzech szkoleń dla organizacji pozarządowych w 2011 r. Decyzja odnośnie źródła finansowania usługi cateringowej zostanie podjęta
w późniejszym terminie.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec poruszyła sprawę dot. zalania pomieszczeń w budynku stanowiącym mienie powiatu przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku – Kamiennej w styczniu 2010 r. oraz roszczeń najemców tych pomieszczeń o odszkodowania za powstałe szkody. Wyjaśniła, że największe szkody powstały w pomieszczeniach wynajmowanych przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii (kwota roszczenia 1 200,48 zł.) oraz firmę Usługi Projektowe i Wycena Nieruchomości (5 634 zł.). Przedmiotowa sprawa prowadzona była dotychczas przez dwa wydziały: Organizacyjny sprawy dot. ubezpieczenia budynku, polisy ubezpieczeniowej oraz Gospodarki Mieniem Powiatu sprawy dot. powstałych szkód. Zarząd Powiatu ubiegłej kadencji postanowił zwrócić się do ubezpieczyciela PZU
o odszkodowanie. Na niniejsze wystąpienie uzyskano odpowiedź odmowną, z której wynikało, że szkoda ta nie jest objęta ubezpieczeniem. W marcu 2010 r. Zarząd ponownie wystąpił do ubezpieczyciela
o rozważenie uwzględnienia roszczenia. W drodze wyjątku PZU przyznało odszkodowanie w wysokości 3 430 zł. Sekretarz dodała, że ubezpieczenie dot. dwóch budynków przy ul. Sikorskiego 20 i budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Konarskiego 20, gdzie również powstały szkody. Zniszczenia powstałe w budynku Starostwa zostały usunięte w ramach własnych środków. Dokumenty w powyższej sprawie stanowią załącznik nr 14.
W celu uzyskania odpowiedzi na powstałe wątpliwości na posiedzenie Zarządu poproszono Naczelnika Wydziału Organizacyjnego– Panią Katarzynę Geller oraz Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu – Panią Iwonę Sitek.
Sekretarz zapytała, na jakiej podstawie została wyliczona wysokość szkody.
Pani Iwona Sitek wyjaśniła, że po zalaniu pomieszczeń wraz z Naczelnikiem Wydziału Organizacyjnego – Panią Katarzyną Geller, Panem Tadeuszem Babiczem (pracownik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu) oraz przedstawicielem PZU zostały dokonane oględziny powstałych szkód. Przedstawiciel PZU oszacował szkody, sporządził protokół oraz dokumentację zdjęciową.
Skarbnik zwróciła się o wyjaśnienie czy pracownicy Starostwa spisali protokół szkody.
Naczelnik poinformowała, że nie została sporządzona dokumentacja dotycząca szkody.
Starosta zapytał Panią Katarzynę Geller, czy został spisany protokół szkodowy pomiędzy Starostwem a najemcami.
Pani Katarzyna Geller poinformowała, że zgłosiła szkodę ubezpieczycielowi, gdyż dysponowała polisami ubezpieczeniowymi. Przedstawiciel PZU dokonał oględzin oraz sporządził dokumentację. Dodała, że nie dysponuje protokołem szkodowym.
Starosta uznał za zasadne zwrócenie się do ubezpieczyciela o protokół szkodowy. Zwrócił również uwagę, że najemcy nie wystąpili do Starostwa o usunięcie powstałych szkód, lecz przeprowadzili remonty we własnym zakresie. Stąd też trudno ocenić faktyczne koszty usunięcia szkód.
Pani Katarzyna Geller zaznaczyła, że ubezpieczyciel odnośnie szkód powstałych w budynku przy ul. Sikorskiego oceniał jedynie szkody elewacji, nie wnętrz pomieszczeń. Na dzierżawcach ciąży obowiązek ubezpieczenia wnętrz pomieszczeń. Wyjaśniła, ze w budynku przy ul. Sikorskiego ubezpieczenie obejmuje całość pomieszczeń zajmowanych przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, natomiast pozostała część budynku jest ubezpieczona jedynie
w zakresie elewacji.
Wicestarosta wskazał na braki we właściwym prowadzeniu sprawy i dokumentacji. Zdaniem Wicestarosty powinny zostać przeanalizowane warunki umowy z dzierżawcami oraz powinien zostać sporządzony protokół szkód między starostwem a najemcami. Uznał również, że sprawy przedstawiane na posiedzeniu powinny być odpowiednio przygotowane i uzgodnione z merytorycznym członkiem Zarządu Powiatu.
Skarbnik zwróciła uwagę na przedłużający się czas trwania tej sprawy. Podkreśliła, że w lipcu br. wpłynęły na rachunek dochodów własnych środki z ubezpieczenia. Zgodnie z ustawą o finansach publicznych rachunek ten może być tylko w jednostkach oświatowych, a wiec z dniem 31.12.2010 r. wygasa. W związku z tym niezbędne jest podjęcie decyzji czy środki te wypłacone zostaną najemcom.
Zarząd Powiatu odłożył podjęcie decyzji w tej sprawie, zobowiązując Wicestarostę do podjęcia stosownych ustaleń.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła informację dotyczącą zadań Starosty
w zakresie usuwania pojazdów z drogi oraz ich przechowywania, w związku z nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym. Informacja stanowi załącznik nr 15.
Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił podpisać porozumienie z przedsiębiorcami dotychczas realizującymi zadania związane z odholowywaniem pojazdów i prowadzeniem dla nich parkingów (tj. Zakład Usług Motoryzacyjnych Hubert Mysior i Transport Samochodowy Wadiusz Mysior), na kontynuowanie działalności, do chwili wyłonienia jednostek zgodnie z nową podstawą prawną, jednak nie dłużej niż do 31.08.2010 r. Ponadto Zarząd postanowił, że sprawy wnioskowania do sądów
i przejmowania na własność pojazdów przekazane będą do realizacji do Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła informację na temat projektu partnerskiego pt. „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej” w ramach konkursu otwartego nr 2/POKL/5.2.1/2010 w partnerstwie z firmą Quality Progress z Poznania. Poinformowała, że MSWiA od 26 listopada 2010 roku do 31 grudnia 2010 r. prowadzi nabór wniosków na wybór beneficjentów projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 5.2 Wzmocnienie Potencjału Administracji Samorządowej, Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013. Firma szkoleniowa Quality Progress z Poznania zaproponowała JST z terenu powiatu skarżyskiego złożenie projektu partnerskiego w ramach powyższego programu. Do projektu partnerskiego mogą przystąpić 4 jednostki samorządu terytorialnego. Dodała, że w spotkaniu z firmą wzięli udział również Wójt Gminy Skarżysko Kościelne i Wójt Gminy Bliżyn, którzy wyrazili wolę przystąpienia. Miasto i Gmina Suchedniów również wyraziło wstępną wolę przystąpienia do projektu. Szacowana wartość projektu: 1 500 000- 2 000 000 zł. Sekretarz wyjaśniła, że założeniem szczegółowym projektu będzie wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2009, w tym opracowanie i wdrożenie/usprawnienie procedury aktualizowania opisu usług świadczonych w JST oraz certyfikacja. Czas trwania zakładanych działań to 3 lata (2011 – 2013). Projekt przewiduje dużą ilość szkoleń, w tym szkolenia kadry kierowniczej. Wkładem własnym jest rozliczenie czasu pracy pracowników. Sekretarz podkreśliła korzyści wynikające z podjęcia działań zmierzających do wprowadzenia systemu zarządzania jakością, min. lepsza organizacja pracy oraz uzyskanie certyfikatu. Następnie zapoznała zebranych z referencjami firmy Quality Progress, wskazując na duże doświadczenie tej firmy, jak również dobre rekomendacje. Podsumowując zwróciła się do Zarządu
o wyrażenie zgody na przystąpienie do projektu partnerskiego pt. „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej” w ramach konkursu otwartego nr 2/POKL/5.2.1/2010. Sekretarz dodała również, że obecnie nie jest potrzebne podejmowanie uchwały intencyjnej, lecz dopiero po przyjęciu wniosku. Niemniej jednak firma Quality Progress wymaga podpisania wstępnej umowy współpracy. Ogólnie zakładany jest wkład niepieniężny, ale firma dopuszcza ewentualną konieczność wniesienia przez każdą
z jednostek kwoty do 1 tys. zł. W załączeniu opinia Wydziału Rozwoju Powiatu dot. uczestniczenia
w w/w projekcie partnerskim.
Skarbnik poddała pod wątpliwość możliwość podjęcia zobowiązania bez uprzedniej uchwały intencyjnej Rady Powiatu.
Sekretarz wyjaśniła, że umowa będzie realizowana jedynie w wypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku.
Starosta poparł zamysł uczestnictwa w w/w projekcie. Dodał, że jeżeli wniosek uzyska pozytywną opinię zostanie przygotowany stosowny projekt uchwały intencyjnej.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przystąpienie do projektu partnerskiego pt. „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej” w ramach konkursu otwartego nr 2/POKL/5.2.1/2010.

Na tym zakończono posiedzenie.

Protokołowała:
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. Z. Nowakowski …………………
3. S. Dymarczyk ……………………
4. K. Bilska …………………………







Załączników 16:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 rok,
Załączniki nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wydania opinii do projektu dla zadania pt. „Budowa drogi dojazdowej na odcinku Występa – Barcza wraz z wiaduktem nad linią kolejową Warszawa – Kraków”,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 rok,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu Skarżyskiego do składu komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia przekazywanego przez Skarb Państwa dla Powiatu Skarżyskiego,
Załącznik nr 6 – wniosek o uregulowanie stanu prawnego drogi,
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 20.12.2010 r.,
Załącznik nr 8 – pismo wykonawcy projektu adaptacji budynków przy placu Floriańskim w Skarżysku – Kamiennej (Usługi Projektowe Architektoniczno – Konstruktorskie Andrzej Misztal), z dnia 13.12.2010 r.,
Załącznik nr 9 – pismo p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 17.12.2010 r.,
Załącznik nr 10 – pismo Zarządu spółki „Repako”, z dnia 07.12.2010 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Firmy Handlowo Transportowo Usługowej „Łukasz”, z dnia 14.12.2010 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 20.12.2010 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Zarządu Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji, z dnia 14.12.2010 r.,
Załącznik nr 14 – dokumenty dot. zalania pomieszczeń w budynku stanowiącym mienie powiatu przy ul. Sikorskiego 20
w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 15 – informacja dotyczącą zadań Starosty w zakresie usuwania pojazdów z drogi oraz ich przechowywania,
w związku z nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym,
Załącznik nr 16 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 09.12.2010 r.


Data wytworzenia : 2011-01-24 01:00 Autor : Karina Wiśniewska Data publikacji : 2011-01-24 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html