BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

PROTOKÓŁ Nr VIII/2003

Drukuj
1 2 3
P R O T O K Ó Ł Nr VIII/2003

z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 28 marca 2003r.





Miejsce odbycia sesji - sala herbowa Starostwa Powiatowego w Skarżysku- Kamiennej, ul. Konarskiego 20.

Godzina rozpoczęcia obrad - 1000



W sesji udział wzięli:

- Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Pan Eugeniusz Cichoń,
- Przewodniczący Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej – Pan Wiesław Piętek,
- Prezydent Miasta Skarżyska – Kamiennej – Pan Waldemar Mazur,
- Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Suchedniów – Pan Jan Komoń,
- Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów – Pan Tadeusz Bałchanowski,
- Przewodnicząca Rady Gminy Łączna – Pani Janina Łukasik,
- Wójt Gminy Łączna – Pan Andrzej Ślusarczyk,
- Wiceprzewodnicząca Rady Gminy Bliżyn – Pani Elżbieta Karpińska,
- Wójt Gminy Bliżyn – Pan Tomasz Rokita,
- Przedstawiciele organizacji społecznych i politycznych działających na terenie powiatu,
- Dyrektorzy szkół ponadgimnazjalnych,
- Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu skarżyskiego,
- Starosta i Wicestarosta Powiatu,
- Sekretarz i Skarbnik Powiatu Skarżyskiego,
- Członkowie Zarządu Powiatu i Naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego,
- Radni Powiatu Skarżyskiego,
- Przedstawiciele lokalnych mediów.


Lista obecności radnych biorących udział w sesji i gości zaproszonych uczestniczących w obradach - w załączeniu.


Obradom Rady Powiatu przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu – Pan Wiesław Stępień.
Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – p.o. kierownika Biura Rady Powiatu.



STRESZCZENIE POSIEDZENIA



Ad. pkt. 1. Otwarcie sesji.

VIII w kadencji Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego - Pan Wiesław Stępień. Następnie powitał gości zaproszonych na dzisiejsze obrady, Radnych Powiatu Skarżyskiego oraz wszystkich biorących udział w Sesji.



Ad. pkt. 2. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.

Przewodniczący obrad – Pan Wiesław Stępień poinformował zebranych, iż w dzisiejszej sesji uczestniczy 17 radnych co stanowi 81 % ogólnego składu Rady, jest to zatem kworum zdolne do podejmowania prawomocnych uchwał i decyzji.
W trakcie odbywających się obrad liczba radnych uczestniczących w sesji wzrosła do 19 osób, co stanowiło 91 % ogólnego składu Rady.

Przewodniczący Rady zaproponował, aby w trakcie dzisiejszych obrad, przeliczania głosów oddawanych przez radnych w głosowaniach jawnych dokonywała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu – Pani Marianna Ślusarczyk.


Następnie stwierdził, że Państwo Radni wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej Sesji otrzymali projekt porządku obrad.
Zapytał - czy do przedstawionego projektu porządku VIII Sesji Rady Powiatu Radni, lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi, wnioski lub inne propozycje.

Ponieważ Radni nie zgłosili żadnych wniosków Przewodniczący poddał pod głosowanie porządek obrad.


Porządek VIII Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został przyjęty – jednogłośnie.





Ad. pkt. 3. Przyjęcie protokołu z VII Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.

Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu – Pani Marianna Ślusarczyk – poinformowała radnych, iż protokół z VII sesji Rady Powiatu odbytej 13.03.2003 roku był wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu.
Do protokołu radni nie wnieśli uwag i zastrzeżeń.
W związku z powyższym zgłosiła wnioski o przyjęcie tego materiału.

Przewodniczący obrad – Pan Wiesław Stępień zgłoszony wniosek poddał pod głosowanie.


Wniosek o przyjęcie protokołu z VII sesji został przyjęty - jednogłośnie



Ad. pkt. 4 Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego

Prowadzący obrady zwrócił się do Starosty Skarżyskiego - Pana Łukasza Wojciechowskiego o przedstawienie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu.

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – na wstępie złożył gratulacje Panu Andrzejowi Ślusarczykowi - Wójtowi Gminy Łączna, który został uhonorowany przez Związek Gmin Wiejskich tytułem i statuetką „SUPER WÓJTA”.
Następnie przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego w okresie między sesjami tj. od 13.03.2003 roku do 28.03.2003 roku.

(sprawozdanie przedłożone przez Pana Starostę – w załączeniu)

Przewodniczący obrad - zapytał czy do przedstawionego sprawozdania Radni zgłaszają pytania lub uwagi.

W tym punkcie głos zabrali:

Radny Janusz Borowiec – odnosząc się do przedstawionego sprawozdania zapytał, na jaki cel będą wydzierżawiane pomieszczenia po byłej kuchni w Zespole Opieki Zdrowotnej.

Radny January Lewandowski – zapytał czy Zarząd Powiatu podjął decyzję co do poręczenia 8 mln kredytu dla Zespołu Opieki Zdrowotnej. Następnie poprosił Starostę o przybliżenie informacji na temat sytuacji w służbie zdrowia, w związku ze spotkaniem jakie odbyło się w Kielcach z udziałem Starostów, Wojewody oraz przedstawicieli Kas Chorych.

Starosta Skarżyski- Pan Łukasz Wojciechowski – odpowiadając Radnemu Januszowi Borowcowi, poinformował iż pomieszczenia w ZOZ będą służyły na zabudowę i urządzenie kuchni dla potrzeb szpitala. Odnosząc się do wypowiedzi Radnego Januarego Lewandowskiego poinformował, iż toczone są rozmowy z dyrekcją szpitala i podjęto pewne decyzje, które zbliżają Zarząd do podjęcia uchwały o poręczeniu kredytu jednak nie zapadła ostateczna decyzja w tej materii, ponieważ jest to sprawa poważna wymagająca głębokiej analizy. Jeśli chodzi o sprawę spotkania w Kielcach dot. sytuacji w służbie zdrowia podkreślił, że nie jest to pierwsze i na pewno nie ostatnie tego typu spotkanie. Z własnej strony poinformował, iż większego poparcia i pomocy należy oczekiwać od inicjatywy podjętej przez Związek Powiatów Polskich, który prowadzi rozmowy z rządem w tym zakresie.

Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień – dziękując za wystąpienie poinformował, iż zaprezentowane sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu zostanie wyłożone wraz z protokółem z dzisiejszej sesji w Biurze Rady Powiatu.



Ad.pkt. 5. Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Janusz Borowiec – odnosząc się do sprawy Liceum Ogólnokształcącego w Bliżynie zapytał czy Zarząd Powiatu ma koncepcję przekazania tej placówki Gminie oraz czy przygotowane jest porozumienie w tej sprawie. Następnie poprosił o przedstawienie zamierzeń Zarządu co do Bursy Szkolnej, a tym samym jak wygląda realizacja wniosków Komisji Rewizyjnej. Poprosił o wyjaśnienie na jakim etapie jest proces sprzedaży budynku III LO i czy w ogóle dojdzie do jego sprzedaży, w takim przypadku gdzie Zarząd Powiatu zamierza usytuować siedzibę tej szkoły.

Przewodniczący obrad – dziękując za wypowiedź, stwierdzi iż odpowiedzi na zgłoszone interpelacje, zostaną udzielone w kolejnym punkcie obrad lub na piśmie z zachowaniem odpowiednich terminów.



Ad. pkt. 6. Wystąpienia zaproszonych gości.

W tym punkcie obrad głos zabrali:

Pan Ryszard Peas – Światowy Związek Żołnierzy AK – poruszając szereg istotnych spraw dla naszego powiatu stwierdził, iż społeczeństwo ubożeje, przybywa bezrobotnych a produkcja spada. Nikt nie dba o wychowanie młodego pokolenia, brak jest dotacji dla rozwoju organizacji młodzieżowych. Po raz kolejny upomniał się o odnowienie pomnika Leopolda Staffa, proponując aby radni powiatu i miasta przekazali część swoich diet na odnowienie pomnika. Poprosił o udzielenie odpowiedzi na swoje wystapienia.

/wystąpienie w załączeniu/

Pani Janina Zych – Przewodnicząca Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów – zwróciła się z prośbą do Radnych o wsparcie finansowe dla członków Związku, którym wielokrotnie brakuje pieniędzy na wykupienie leków i utrzymanie. Poinformowała, iż Związek Emerytów utrzymuje się jedynie ze składek związkowych, które wynoszą 15 zł rocznie.

/wystąpienie w załączeniu/

Pan Jan Janiec – zwrócił się do Pana Przewodniczącego o spowodowanie zbadania kwestii wykonywania w starostwie powiatowym przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej. Wykazał oburzenie z faktu nie uzyskania informacji przez Naczelnika Wydziału Edukacji, który poinformował iż starosta zakazał udzielania jakichkolwiek informacji. W związku z powyższym zwrócił się do Starosty o przekazanie kopii treści informacji o wykonywaniu ustawy o dostępie do informacji publicznej w powiecie skarżyskim, jaka została przesłana do Wojewody. Skierował również pytanie do starosty: czy prawdą jest, że zabronił pan urzędnikom w starostwie jakichkolwiek kontaktów ze mną i jeśli tak to w jaki sposób mam załatwiać sprawy w urzędzie, które wiążą się z wykonywaniem mojego zawodu, dotyczą moich spraw jako mieszkańca, czy też wynikają z moich uprawnień obywatela do korzystania z dostępu do informacji publicznej? Ze względu na wagę sprawy poprosił o bardzo konkretną odpowiedź w trakcie dzisiejszej sesji.

/wystąpienie w załączeniu/



Ad. pkt. 7. Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – odpowiadając Radnemu Januszowi Borowcowi poinformował, iż wszystkie poruszone przez niego sprawy były przedmiotem posiedzeń Zarządu. Oświadczył, iż w sprawie Liceum Ogólnokształcącego w Bliżynie jest przygotowany projekt uchwały, który będzie zapewne rozpatrywany na kolejnej sesji. Następnie przedstawił sprawę Bursy Szkolnej informując, iż aktualnie jest przeprowadzana w Bursie Szkolnej kontrola i wynik tej kontroli pozwoli w sposób ostateczny rozwiązać problem z pożytkiem dla całej społeczności lokalnej. Odnosząc się do sprawy III LO oznajmił, iż żadna decyzja wiążąca nie została podjęta. Dodał, iż Zarząd podjął decyzję o sukcesywnej wycenie poszczególnych składników majątku powiatu, aby być przygotowanym na ewentualną sprzedaż. Z całą stanowczością podkreślił, iż nie oznacza to, że wyceniamy tzn. już sprzedajemy. Poinformował, iż była koncepcja przeniesienia III LO do TZN, ale jako jedna z wielu propozycji. Zwracając się do Pana Ryszarda Peasa stwierdził, iż z przyjemnością słucha jego wystąpień ponieważ mają one charakter czysto patriotyczny, wysoce etyczno-moralny z czym u nas w kraju nie jest za dobrze. Odnosząc się do kwestii poruszanych przez Pana Jańca, oznajmił że rzeczywiście sprawa dostępu do informacji była poruszana na spotkaniu z Naczelnikami. Podkreślił jednak, że nie prawdą jest, że nie można uzyskać informacji w Starostwie. Wyraził zdanie, iż osobiste zdanie pracownika nie może być traktowane jako opinia urzędu. Dlatego też wszelkich informacji i dokumentów dotyczących pracy starostwa dostarcza Sekretarz Powiatu. Podkreślił, iż urząd jest otwarty dla obywateli i każdy może uzyskać niezbędne dla niego wiadomości. Dodał, iż od 01.06 br wszelkie dokumenty będą dostępne w sieci internetowej.
Oświadczył, że Starostwo będzie czyniło wszystko, aby walczyć z bezrobociem na terenie naszego powiatu, aby tworzyć różnego rodzaju inicjatywy służące rozwojowi naszej lokalnej społeczności. Dodał, iż ten urząd będzie traktował powiat jako rodzinę wszystkich gmin wchodzących w skład powiatu skarżyskiego i będzie dbał o interesy wszystkich jego mieszkańców. Prostując informacje prasowe o zarobkach starosty poinformował, iż pensja starosty skarżyskiego wynosi 9.086 zł brutto czyli na rękę dostaje 5.500 zł.



Ad. pkt.8 Uchwalenie budżetu powiatu skarżyskiego na 2003 rok


W tym punkcie głos zabrali:

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – przedłożył projekt budżetu powiatu skarżyskiego na 2003 rok wraz z uchwałą II Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach dotyczącą opinii o projekcie budżetu powiatu skarżyskiego na 2003 rok.

/wystąpienie w załączeniu/

Skarbnik Powiatu – Pani Alina Skuza – przedstawiła autopoprawkę do projektu uchwały, w której wprowadza się § 9 ustalający rezerwę ogólną w kwocie 350.257,00 zł.

/autopoprawka w załączeniu/

Następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie: uchwalenia budżetu powiatu skarżyskiego na 2003 rok.


Pan Stanisław Kopeć – Przewodniczący Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu przedstawił pozytywną opinię Komisji w sprawie projektu uchwały budżetowej Rady Powiatu Skarżyskiego na rok 2003.

/stanowisko Komisji w załączeniu/



Radny Andrzej Bętkowski – przedstawił stanowisko Klubu Radnych „Porozumienie Prawicy” Powiatu Skarżyskiego w sprawie projektu budżetu na rok 2003.

/stanowisko Klubu Radnych w załączeniu/

Członek Zarządu Powiatu - Radny Jerzy Żmijewski – odnosząc się do powyższego wystąpienia poinformował, iż założenia do budżetu na ten rok opracował Zarząd kierowany przez Pana Andrzeja Bętkowskiego. Dlatego też wyraził zdziwienie dla słów krytyki jakie zostały skierowane pod adresem tego budżetu i obecnego Zarządu. Jedyna zmiana wprowadzona przez obecny Zarząd wynikał z odejścia finansowania Policji. Dodał, iż przez wszystkie lata poprzedniej kadencji gdzie zatrudnienie w Starostwie wzrastało od 62 do 90 osób, brakowało środków w dziale administracja. Dlatego też pokrywano koszty utrzymania starostwa z różnych źródeł. Podkreślił, że nie jest winą tego Zarządu, że budżet powiatu w 98 % stanowią środki znaczone. Ponieważ nie ma już możliwości sprzedaży mienia, a niedobór w dziele administracja trzeba pokryć, dlatego też w projekcie budżetu znalazła się propozycja przeznaczenia 1,96% subwencji oświatowej na administrację.
Odnosząc się do budowy hali rehabilitacyjno-sportowej w Suchedniowie przytoczył zapis § 2 uchwały Nr 307/XXXIX/2002 Rady Powiatu Skarżyskiego, który to mówi, że zobowiązuje się Zarząd Powiatu Skarżyskiego do czynienia starań do pozyskiwania innych źródeł finansowania inwestycji celem zmniejszenia zaangażowania środków z budżetu powiatu. Poinformował, że jest złożony wniosek na kwotę 1 320 tys. Przypomniał jednocześnie, że udział powiatu w tej inwestycji wynosi 60 % natomiast miasta i gminy Suchedniów 40 %. Przyjmując, że otrzymamy te środki na budowę hali, to 60 % daje kwotę 792 tys., dokładając 150 tys. zł środków ujętych w budżecie, spełnimy założenia uchwały nr 307 gdzie zapisano, że w roku 2003 na tę inwestycję powiat przekaże 836.144 zł.

Radny Janusz Borowiec – zapytał, czy rozpatrywany projekt uchwały budżetowej jest projektem obecnego Zarządu czy Zarządu Pana Bętkowskiego. Następnie przytoczył zapis Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej określający szczegółowe zasady ustalania dotacji celowych z budżetu państwa. Stwierdził, iż dotacja stanowi uzupełnienie środków własnych powiatu w tym wpływów z odpłatności za pobyt w DPS. W przypadku naszego budżetu zrobiono wprost przeciwnie, albowiem Zarząd Powiatu potraktował środki własne jako uzupełnienie dotacji. Dodał, iż środki dotacji celowej, które nie zostały wydatkowane zgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi do budżetu państwa wraz z należnymi odsetkami. Następnie opierając się na ustawie o pomocy społecznej podkreślił, że pobyt w DPS jest odpłatny, a opłaty przeznaczone są na utrzymanie w DPS. Wyraził zdanie, iż przeznaczenie kwot wynikających z tych wpłat na funkcjonowanie Starostwa byłoby zasadne w przypadku gdyby członkowie Zarządu Powiat byli pensjonariuszami DPS. Poprosił o ustosunkowanie się do tej kwestii Skarbnika Powiatu.

Radny January Lewandowski – stwierdził, iż subwencja oświatowa w roku bieżącym wzrosła do roku poprzedniego o 7,5 %. W związku z powyższym zapytał jak będzie ona wykorzystana oraz jaka jej część będzie przeznaczona na dostosowanie naszej sieci szkół do zmieniających się warunków demograficznych. Jego niepokój wzbudził brak środków na integrację z Unią Europejską oraz fakt że jedynie 6,3 % subwencji drogowej zostaje przeznaczone na modernizację dróg. Zapytał jakie zabiegi podejmuje Starosta i Zarząd Powiatu w celu pozyskania środków z 10% rezerwy. Przypomniał, że poprzednia kadencja Rady i Zarządu pozyskała z rezerwy państwa 1,5 mln. zł. Oświadczył, iż oczekuje od obecnego Zarządu, iż podobną kwotę dla powiatu pozyska. Kolejną sprawą, która wzbudziła jego niepokój jest wzrost wydatków na utrzymanie starostwa powiatowego o 22 %. Następnie przytoczył wystąpienie Pana Jacka Bławata z sesji budżetowej poprzedniej kadencji, który aby zahamować nieuzasadniony wzrost wydatków na Starostwo, wnioskował o zmniejszenie wynagrodzeń dla członków zarządu o 20 % oraz naczelników wydziałów, a także aby przeanalizować stan zatrudnienia w starostwie i dostosować do niezbędnych potrzeb.

Członek Zarządu Powiatu – Radny Jerzy Żmijewski – ustosunkowując się do poruszanych kwestii odnośnie inwestycji na drogach poinformował, że spłacamy kredyt za pierwszy etap budowy Al. Piłsudskiego w wysokości 327 tys. zł plus odsetki. Poinformował, że Zarząd Dróg Powiatowych wystąpił do Ministerstwa Infrastruktury o 1,5 mln. zł aby realizować w roku bieżącym 2 etap budowy Al. Marszałka Piłsudskiego. Dodał, iż kosztorys inwestorski wynosi 2,5 mln. zł. W związku z powyższym wystąpiono do Miasta Skarżyska-Kamiennej z propozycją porozumienia aby wziąć kredyt w wysokości 700 tys. zł który będzie spłacany wspólnie. Oznajmił, iż do przesłanego porozumienia nie uzyskaliśmy wiążącego stanowiska miasta. Poinformował, iż odbyły się spotkania z wszystkimi Wójtami, Burmistrzem Suchedniowa oraz Prezydentem miasta Skarżyska dotyczące zakresu prac na poszczególnych drogach. Przybliżył plany przeniesienia ZDP z Suchdniowa, do Skarżyska co spowoduje oszczędność środków na utrzymanie tej jednostki. Następnie przybliżył planowane zmiany organizacji akcji zimowej w roku następnym.

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – odnosząc się do powyższych wystąpień oświadczył, iż mimo wielu próśb kierowanych do Radnych opozycji nie udaje mu się uzyskać dobrej woli z ich strony, aby w przedstawianych wystąpieniach nikogo nie obrażać. Dodał, iż nie będzie się bronił, ponieważ nie czuje się winnym. Następnie stwierdził, że jest wiele spraw, które zostały zaniedbane w działalności byłego Zarządu i byłych władz, a kosztowały podatnika miliony złotych. Przykładem tego jest inwestycja drogowa Al. Piłsudskiego. Poinformował, że z wykonanej dokumentacji i kosztorysu wykonawczego wynikało, że budowa tej drogi będzie kosztowała 1mln.900 tys. zł, a koszt końcowy wyniósł prawie 5 mln zł plus odsetki, które płacimy do dnia dzisiejszego. Dlatego też trudno mówić, że inwestycja ta jest sztandarową, którą można się chwalić. W tej chwili toczy się sprawa z wykonawcą o 1,115 tys. zł. albowiem jego zdaniem taką kwotę Zarząd Powiatu winien im zapłacić. Kolejną sprawą jest sprzedanie części nieruchomości Technicznych Zakładów Naukowych OBR–owi. W tym przypadku sporządzona umowa, która nie broniła interesów powiatu spowodowała, że nie tylko nie uzyskaliśmy kolejnych płatności za sprzedany budynek ale jeszcze OBR podał nas do sądu żądając zwrotu 200 tys. zł za wynajem pomieszczeń w MESKO. Dodał, iż takich przykładów jest wiele, a najbardziej horrendalnym jest sprawa szpitala, o którym się tak wiele mówi. Szpital od samego początku produkował długi. Długi te na początku wynosiły 700 tys zł, a następnie gwałtownie wzrosły do 7 mln. zł. Poprzedni Zarząd nie podjął żadnych decyzji w tym zakresie. Być może gdyby przywrócono do równowagi szpital gdy jego dług był stosunkowo niewielki sytuacja byłaby zdecydowanie inna, jednak nie zrobiono niczego. Z całą stanowczością podkreślił, iż rozumie krytykę merytoryczną, ale jeżeli przez 4 lata robiono to co robiono, a obecny Zarząd po 4 miesiącach pracy, przy pierwszym budżecie próbuje zrobić to samo, bo nie ma innego wyjścia, a słyszy tylko i wyłącznie słowa krytyki to można to nazwać tylko i wyłącznie hipokryzją i nietaktem. Zwrócił się do opozycji z prośbą, aby formułować wnioski realne, a nie demagogicznie krytykować. Kończąc poinformował, że Pani Anna Odzienkowska za okres, w którym pracowała niezgodnie z prawem jako Sekretarz Powiatu zwróciła wszystkie pieniądze.

Radny Andrzej Bętkowski – odnosząc się do wypowiedzi Pana Starosty poinformował, iż w stanowisku klubu, radni „Porozumienia Prawicy” zwrócili jedynie uwagę na 3 istotne problemy budżetu 2003r. Dodał, iż budżet nad którym dyskutujemy w trakcie dzisiejszej sesji nie jest budżetem byłego starosty Bętkowskiego tak jak próbuje się to przedstawić, został on wykreowany przez obecny Zarząd. Wyraził zdanie, iż mieszanie wszystkich spraw wprowadza niepotrzebne zamieszanie i nie służy sprawie.

Radny January Lewandowski – ponowił pytania, które zadał we wcześniejszym wystąpieniu, prosząc o udzielenie odpowiedzi.

Pani Alina Skuza – Skarbnik Powiatu – odnosząc się do powyższych wypowiedzi, stwierdziła iż sprawa podziału subwencji była omawiana na poszczególnych posiedzeniach Komisji. Wiadomym było również, iż część subwencji oświatowej zostaje przekazana na dział 750 administracja publiczna.

W związku z wyczerpaniem listy osób, które chciały zabrać głos w tym punkcie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt budżetu powiatu skarżyskiego na 2003 rok.

Za przyjęciem uchwały głosowało – 12 radnych
Przeciw głosowało – 5 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba

Uchwała w sprawie: uchwalenia budżetu powiatu skarżyskiego na 2003 rok została przyjęta uzyskując Nr VIII/38/2003

Prowadzący obrady ogłosił 15 min. przerwę
Ad. pkt. 9 ppkt. 1) wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości


Projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości przedstawił Członek Zarządu Powiatu – Pan Leszek Lepiarz. Uzasadniając poinformował, iż decyzją Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 20.10.1999 r. nieruchomość ta została nieodpłatnie przekazana na mienie powiatu skarżyskiego. Dodał, iż Zarząd Powiatu w poprzedniej kadencji zamierzał rozszerzyć opiekuńczą działalność Domu Pomocy Społecznej o ten nieczynny budynek. Z uwagi na brak środków do przeprowadzenia remontu z zamiaru tego zrezygnowano. Decyzją również poprzedniego Zarządu został przeprowadzony przetarg na wydzierżawienie budynku, jednak ze względu na brak zainteresowanych przetarg nie został rozstrzygnięty. W związku z powyższym obecny Zarząd podjął decyzję o sprzedaży nieruchomości. Podkreślił, iż brak decyzji o sposobie zagospodarowania budynku spowoduje postępujące niszczenie obiektu.

Przewodniczący Rady – zapytał czy do przedstawionego projektu uchwały Przewodniczący Komisji lub Radni zgłaszają jakieś uwagi lub wnioski.

Radny Andrzej Bętkowski – odnosząc się do wypowiedzi Członka Zarządu – Pana Leszka Lepiarza wyjaśnił, iż poprzedni Zarząd zrezygnował z rozszerzenia działalności DPS nie tylko ze względu na brak środków. Powodem tego był brak decyzji Urzędu Miasta o warunkach zabudowy, ponieważ nie został przyjęty plan zagospodarowania przestrzennego miasta na tę część. W związku z tym, iż w chwili obecnej plan zagospodarowania przestrzennego został już przez Radę Miasta przyjęty, zapytał czy zgodnie z tym planem można prowadzić jakieś inwestycje rozbudowy na terenie sprzedawanego obiektu.

Członek Zarządu – Radny Jerzy Żmijewski – poinformował, iż plan zagospodarowania przestrzennego jest do wglądu w Wydziale Architektury i Budownictwa. Odpowiadając Radnemu Andrzejowi Bętkowskiemu stwierdził, iż w planie tym jest pewna niekonsekwencja, ponieważ w jednym z punktów mówi się, że budynek ten przewiduje się do ewentualnej likwidacji, a w kolejny punkt brzmi, iż dopuszcza się przebudowę, modernizację i rozbudowę tego obiektu.

Członek Zarządu – Pan Leszek Lepiarz – przytoczył pismo z Zarządu Dróg Powiatowych, w którym dyrektor informuje, że przy założeniu obecnych zasad finansowania dróg publicznych oraz biorąc pod uwagę priorytety dla innych zadań na drogach powiatowych nie przewiduje się ewentualnego rozpoczęcia robót przy budowie ronda do 2010 r. na skrzyżowaniu ul. Tysiąclecia ul. Spornej.

W związku z tym, iż radni nie zgłosili innych wątpliwości Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości.


Za przyjęciem uchwały głosowało – 17 radnych
Przeciw – 0
Wstrzymało się od głosu – 2 osoby


Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości została przyjęta uzyskując Nr VIII/39/2003



Ad. pkt. 9 ppkt. 2) ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu


Projekt uchwały w sprawie: ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu przedstawił Członek Zarządu Powiatu – Radny Jerzy Żmijewski. Uzasadniając poinformował, iż znowelizowana Ustawa „Prawo o ruchu drogowym” wprowadziła obowiązek usuwania pojazdu pozostawionego bez tablic lub którego stan wskazuje na, że nie jest używany. Wprowadzono również obowiązek usuwania z drogi na koszt właściciela pojazdu, w przypadku:
1) pozostawienia pojazdu w miejscu gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu,
2) nie okazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy OC,
3) przekroczenie wymiaru dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego.
Stwierdził, iż art. 130 a ust. 6 tejże Ustawy daje delegację Radzie Powiatu do określenia wysokości opłat za usuwanie pojazdu, holowanie, załadunek i rozładunek oraz parkowanie.

Radny Janusz Borowiec – odniósł się do zapisów § 3 gdzie określone są rodzaje pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony i powyżej 3,5 tony. W związku z powyższym zapytał jak należy zakwalifikować samochód, który ma dokładnie 3,5 tony.

Członek Zarządu – Pan Jerzy Żmijewski – wyjaśniając poinformował, iż zgodnie z zasadą matematyczną jeśli określa się do 3,5 to znaczy włącznie z tą cyfrą.

W związku z tym, iż radni nie zgłosili innych pytań Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie: ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu


Za przyjęciem uchwały głosowało – 17 radnych
Przeciw – 0
Wstrzymało się od głosu – 2 osoby


Uchwała w sprawie: ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu
została przyjęta uzyskując Nr VIII/40/2003



Ad. pkt. 9 ppkt. 3) ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu wynagrodzenia pracowników nie będących nauczycielami zatrudnionych w jednostkach oświatowych

Projekt uchwały w sprawie: ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu wynagrodzenia pracowników nie będących nauczycielami zatrudnionych w jednostkach oświatowych przedstawił Wicestarosta Powiatu – Radny Wiesław Gnat. Uzasadniając stwierdził, iż środki finansowe dla pracowników administracji i obsługi szkół oraz placówek oświatowo-wychowawczych zostały zawarte w subwencji oświatowej. Dodał, iż zgodnie z Ustawą Budżetową na rok 2003 waloryzację płac dla pracowników sfery budżetowej zaplanowano na poziomie 4%.

Radni nie zgłosili do przedstawionego projektu żadnych uwag ani wniosków, w związku z tym Przewodniczący Rady - Pan Wiesław Stępień poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.


Za przyjęciem uchwały głosowało – 18 radnych
Przeciw – 0
Wstrzymało się od głosu – 1 osoba


Uchwała w sprawie: ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu wynagrodzenia pracowników nie będących nauczycielami zatrudnionych w jednostkach oświatowych została przyjęta uzyskując kolejny Nr VIII/41/2003



Ad. pkt. 9 ppkt. 4) przyjęcia kalendarza imprez kulturalnych i sportowych współorganizowanych przez powiat skarżyski w roku 2003



Wicestarosta Powiatu – Radny Wiesław Gnat przedstawił projekt uchwały w sprawie: przyjęcia kalendarza imprez kulturalnych i sportowych współorganizowanych przez powiat skarżyski w roku 2003. Uzasadniając poinformował, iż powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym. Dodał, iż do zadań powiatu min. należą sprawy kultury, kultury fizycznej i turystyki. Mając powyższe na uwadze opracowany został kalendarz imprez kulturalnych i sportowych współorganizowanych przez powiat skarżyski. Oznajmił, iż środki finansowe powyższych zadań pochodzą z subwencji oświatowej.
Następnie poinformował, iż Zarząd przychylił się do wniosków Komisji Oświaty, która wnioskowała o poszerzenie kalendarza imprez kulturalnych i sportowych współorganizowanych przez powiat skarżyski o III Półmaraton Skarżyski oraz VII Memoriał im. Prof. H. Wytrzyszczewskiego. Ponadto Zarząd przyjął wniosek Komisji Infrastruktury o rozszerzenie kalendarza o imprezę folklorystyczną pn. „Kiszenie Kapusty”.

/wnioski Komisji w załączeniu/

Radni nie zgłosili do przedstawionego projektu żadnych uwag ani wniosków, w związku z tym Przewodniczący Rady - Pan Wiesław Stępień poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.


Za przyjęciem uchwały głosowało – 18 radnych
Przeciw – 0
Wstrzymało się od głosu – 1 osoba


Uchwała w sprawie: przyjęcia kalendarza imprez kulturalnych i sportowych współorganizowanych przez powiat skarżyski w roku 2003 została przyjęta uzyskując kolejny Nr VIII/42/2003



Ad. pkt. 9 ppkt. 5) powołania Rady Społecznej działającej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej


Wicestarosta Powiatu – Radny Wiesław Gnat przedstawił projekt uchwały w sprawie: powołania Rady Społecznej działającej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej wraz z uzasadnieniem. Uzasadniając stwierdził, iż zgodnie z art. 45 ust. 8 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, radę społeczną powołuje, odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie podmiot, który utworzył zakład opieki zdrowotnej. Rada Społeczna działająca przy ZOZ w Skarżysku-Kamiennej na podstawie Uchwały Nr V/34/99 Rady Powiatu Skarżyskiego została powołana Zarządzeniem Starosty z dnia 15 kwietnia 1999 r. Kadencja Rady określona została w statucie na okres 4 lat. W związku z powyższym podjęcie przedstawionej uchwały w przedstawionym brzmieniu jest zasadne. Dodał, iż w skład Rady Społecznej wchodzą przedstawiciele wszystkich gmin powiatu skarżyskiego.

Radny Andrzej Bętkowski – poprosił o przedstawienie osoby Pana Piotra Barańskiego jako przedstawiciela Wojewody Świętokrzyskiego w składzie Rady Społecznej ZOZ.

Starosta Skarżyski – Pan Łukasz Wojciechowski – odpowiadając Radnemu Bętkowskiemu poinformował, iż wystąpił z pismem do Wojewody Świętokrzyskiego o wytypowanie swoich kandydatów do wszystkich Rad Społecznych. Osobą wytypowaną do Rady Społecznej ZOZ jest Pan Piotr Barański. Ze swojej strony dodał, iż Pan Piotr Barański jest synem byłego wieloletniego radcy prawnego i lekarza pediatry. Z wykształcenia jest protetykiem stomatologicznym, a aktualnie uzupełnia studia na Wydziale Zarządzania i Administracji Akademii Świętokrzyskiej.

Radny Jacek Bławat – zgłosił wniosek o zmianę w składzie Rady Społecznej, proponując aby w miejsce Pana Tadeusza Wąsoskiego wpisać Pana Mateusza Korzeniewskiego, który wyraził zgodę na pracę w Radzie Społecznej ZOZ. Dodał, iż jest on lekarzem chorób wewnętrznych.


/oświadczenie Pana Mateusza Korzeniewskiego w załączeniu/


Przewodniczący obrad zapytał czy do przedstawionego projektu uchwały Radni zgłaszają inne wnioski lub uwagi.

Ponieważ Radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady - Pan Wiesław Stępień poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z propozycją zmiany.


Za przyjęciem uchwały głosowało – 16 radnych
Przeciw głosowała – 1 osoba
Wstrzymały się od głosu – 2 osoby


Uchwała w sprawie: powołania Rady Społecznej działającej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej została przyjęta uzyskując kolejny Nr VIII/43/2003


Wicestarosta Powiatu – Pan Wiesław Gnat podziękował byłym członkom Rad Społecznych za pracę składając im życzenia dalszych sukcesów w życiu osobistym oraz zawodowym, a także aby doświadczenie i kompetencje były nadal wykorzystywane w działalności społecznej i przynosiły wiele satysfakcji.



Ad. pkt.10. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.


Przewodniczący Rady – Pan Wiesław Stępień – poinformował radnych, iż rozdane w dniu dzisiejszym oświadczenia majątkowe, Radni są zobowiązani złożyć na ręce Przewodniczącego Rady w nieprzekraczalnym terminie do 30 kwietnia br według stanu na 31 grudnia 2002 roku. Oświadczenia majątkowe składają radni w dwóch egzemplarzach dołączając do nich kopię swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku 2002 (PIT). Niezłożenie przez radnego oświadczenia majątkowego
w terminie powoduje utratę diety do czasu złożenia oświadczenia. Poinformował również, iż zgodnie z postulatami Radnych wykonane zostały legitymacje radnego.
W związku z tym poprosił o przyniesienie do Biura Rady zdjęć do legitymacji. Następnie zapytał czy ktoś z Radnych chciałby zabrać głos w tym punkcie.

Radny Andrzej Bętkowski – przytoczył odpowiedź Pana Starosty jaką uzyskał na interpelację złożoną na poprzedniej sesji dotyczącą nieobecności pocztu sztandarowego w trakcie uroczystości na Borze. Zwrócił się z prośbą, aby w przyszłości takie sytuacje nie miały miejsca. Następnie zwracając się do Pana Przewodniczącego wyraził zdanie, iż uniemożliwienie Panu Jańcowi uzyskania do końca odpowiedzi na zadane pytania było pewnym nietaktem.

Radny Janusz Borowiec – zwrócił się do Pani Skarbnik, aby na przyszłość udzielała odpowiedzi na zadane pytania, ponieważ w trakcie dzisiejszej sesji nie wyjaśniła wątpliwości co do sposobu dysponowania środkami z opłat za pobyt pensjonariuszy w DPS.

Skarbnik Powiatu – Pani Alina Skuza poinformował, iż odpowiedzi na zadane pytania udzieli na piśmie.



Ad. pkt. 11. Zamknięcie sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.


Przewodniczący Rady Powiatu Wiesław Stępień stwierdził, że porządek ósmej Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został zrealizowany w całości.

Podziękował radnym za przybycie i aktywny udział w dzisiejszych obradach. Podziękował również gościom zaproszonych oraz wszystkim osobom, które zechciały towarzyszyć Radzie w dzisiejszej sesji..






Następnie poprosił o powstanie z miejsc i zakończył obrady poprzez wygłoszenie formuły 'Zamykam VIII- ą Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego'.

Godzina zakończenia obrad – 1400




Protokołowała:
Joanna Wężyk

Przewodniczący
Rady Powiatu Skarżyskiego

WIESŁAW STĘPIEŃ

Załączniki do pobrania


Data wytworzenia : 2003-06-24 02:00 Autor : Joanna Wężyk Data publikacji : 2003-06-24 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Joanna Wężyk Data ostatniej modyfikacji : 2004-03-23 Osoba modyfikująca : Joanna Wężyk

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html